Izr. prof. dr. Lucija Mulej | 5. 8. 2021, 16:34
Nina Hudnik, sodobna ženska v svetu nepremičninskega posla
Da čas korone spreminja tudi medosebne relacije, partnerske in poslovne vezi, stroka vztrajno opozarja. Kako točno bomo socialne svetove oblikovali po epidemiji, lahko le ugibamo. Nekaj trendov pa brez dvoma nakazuje trg nepremičnin. Kako in kam se bomo usmerjali, je po mnenju sogovornice soodvisno od vrednot, ki jih bomo postavili.
Gospa Hudnik, dokaj mladi ste začeli s podjetništvom. Sedaj skupaj z možem vodita uspešno nepremičninsko agencijo Roni nepremicnine d.o.o. Katere so tiste vrline ali okoliščine, ki so vas vodile po tej poti?
Najina podjetniška pot se je začela takoj po zaključenem študiju, dokaj entuziastično, saj ne izhajava iz podjetniških družin, finančna osnova pa je bila tudi skladna s študentskim življenjem in nekaj prihranki. A imela sva močno željo po ustvarjanju, samostojnem delu, skupnem doseganju zastavljenih ciljev. Od nekdaj sva bila tim, znava si stati ob strani. Čeprav delava in živiva skupaj, ohranjava zdrave meje.
Pozitivna naravnanost in začetniška zagnanost nama je še kako prav prišla, saj sva kmalu po ustanovitvi podjetja Roni nepremičnine padla v obdobje finančne recesije, zloma finančnega in posledično nepremičninskega trga. Na dan sva opravljala tudi po 15 in več ogledov in težko pridobivala nove nepremičnine v prodajo. Za zaključek posla je bilo potrebnih med 30-50 ogledov in še ob resnih interesentih se je zataknilo pri pridobitvi hipotekarnega kredita.
A najem s kasnejšim odkupom je marsikomu pomagal, drži?
Res je, tudi sama sva marsikatero noč prebedela v iskanju rešitev in praktično v boju za preživetje. Iskala sva rešitve in res je, tako se je pojavil najem s kasnejšim odkupom, nato priprava video predstavitve nepremičnine, kasneje širjenje na tuje trge (Hrvaška, UK in Dubai). Menim, da sva ravno zaradi kriznih razmer razvijala dodatne veščine, pridobivala znanja, primerjala prakso agencij izven meja Slovenije in se poslovno, praktično in strokovno nadgradila.
Vseskozi naju je vodila strast do dela z ljudmi, družinami, njihovimi zgodbami in iskanju in nudenju rešitev. Izpopolnjujejo naju razmere, podobne razburkanemu morju, polnem čeri in neznank, ki te silijo, da greš preko sebe. Menim, da smo v obdobju, ko se je potrebno hitro učiti, prilagajati in slediti spremembam, ki niso naša stalnica, vedno najboljši. Od sebe damo več, če se od nas to več pričakuje.
Pojem družine se spreminja, zlasti je korona čas marsikoga še bolj povezal, številne pa razstavil v drugačni realnosti. Kako na pojem družine gledate sami?
Menim, da je družina forma, ki naj nudi toplino, ljubezen, zavetje, sočutje, povezanost, sprejemanje in usmerjanje. Ne mislim pa, da nudi vse to le klasična oblika družine. Vse zgoraj našteto se oblikuje med posamezniki, ki se začutijo in imajo podobno energijo. In ko jih neobičajne razmere, v katerih se znajdejo, vržejo iz klasičnih tirnic, na nek nov način zasijejo in združijo življenjske situacije v neko novo formo.
Je korona to formo še dodatno spremenila?
Mislim, da res. Zadnje leto so se, s pojavom pandemije, tla nemalo komu zamajala. Tok življenja se je obrnil v nov ritem, neobičajen za vse. S prostorsko omejitvijo se je bilo težko umakniti in osebe, ki niso funkcionirale v predkoronskem času, so se sedaj še bolj oddaljile. Drugi so imeli priložnost bolje se spoznati. Življenjske zgodbe so se na novo zapisale, kar je čutiti tudi pri našem delu. Povečano število ločitev je vodilo v iskanje novega stanovanja ali hiše. Spet drugi so iskali enoto za samostojno bivanje. Kupci so zaradi lockdowna dali prednost nakupu hiše ali vsaj stanovanja z balkonom. Povpraševanje po gostinskih lokalih se je močno zmanjšalo oz. sledil je padec cen najemnin in prodajnih cen. Povečano je bilo povpraševanje po prostorih primernih za psihoterapijo in družinsko terapijo. Poleg pandemije se je zgodil še potres, kar je kupce preusmerilo v iskanje novozgrajenih enot.
Torej pandemija dela tudi revolucijo v vzorcih družine, ki jih poznamo?
Menim, da je pomembno, da se posameznikom dovoli rasti, se jih sprejme in se jim da prostor. Tak način omogoča družini, da dolgoročno funkcionira, se spreminja in raste skupaj s tokom življenja. Posledice pandemije so povečale število ločitev, študenti so se vrnili iz Ljubljane v domače kraje, delo v pisarnah se je preselilo v večji meri na spletne oblike dela in sam prostor smo pričeli vsi dojemati drugače. Javni prostori so bili prazni, zasebni so pokali po šivih. A spet, ni vse slabo če vidimo spremembe, jih pozdravimo in se prilagodimo. Forma družine in poslovnega sveta ne bo nikoli več enaka. V to sem prepričana.
Trg nepremičnin diha s posamezniki in njih usodami. Se vam kdaj zazdi, da niste le lastnica nepremičninske agencije, pač pa usmerjevalka usod. Saj ste neposredno vpleteni v številne osebne in intimne zgodbe strank, od dedovanj, smrti, ločitev, novih skupnosti itd.?
Zanimiv pogled. Dejansko je postopek nakupa ali prodaje povezan z mnogo formalnostmi. Neločljivo pa je naš posel povezan z zgodbami posameznikov. Dober nepremičninski posrednik začuti energijo stranke, njeno stisko, željo ali vizijo. Vse to ga usmerja pri pripravi najboljše strategije prodaje ali iskanje ustrezne nepremičnine.
Zanimivo je, kako v spletu okoliščin nastajajo nove zgodbe, ali se srečujejo osebe, ki se dolga leta niso videle. Kako se negativni odnosi pomirijo, ker spet vidijo rešitev v zaključku poglavja ali pa v lepoti začetka nečesa novega. Spremljamo študenta, ki začenja novo študijsko leto, ženo, ki ve, da se mož poslavlja od življenja in je v iskanju manjše bivalne enote ali pa par, ki se odloči za ločeno nadaljevanje življenjske poti, ali pa istospolni par, ki začenja skupno življenje, tudi poslovneža, ki širi svoje podjetje in žensko, ki ima za seboj težko ločitev in skrb preživeti tri otroke…
Posamezniki, ki iščejo bivalno prijaznejše enote, s poudarkom na zelenem okolju, svetlobi, feng sui in celo numerično ustrezne so vse pogostejši. Spremljajo družino iz tujine, ki si pri nas ustvarja novo zgodbo bivanja in poslovne poti … Ne glede na zgodbo nam je v prvi vrsti pomembno, da se stranka lahko sprosti, nam zaupa in ko vidimo zadovoljstvo ob predaji nepremičnine je naše poslanstvo izpolnjeno.
Torej se mora družba za obstoj ravnati po vrlinah. Trenutno za Bežigradom sodelujete v projektu, ki ima zanimivo vsebino in govori o petih stebrih skupnosti, kjer ne gre le za prodajo stanovanj, pač pa za ustvarjanje sobivanja topline. To je zanimiva ideja, kako ste do nje prišli?
Moja strast je sodelovati s posamezniki ki imajo širino v smislu znanja, prodornosti, sprejemanja novega ter so strokovno podkovani in se ne ustrašijo izzivov. Spremembe jim predstavljajo priložnost za ustvarjanje presežkov. Družba se spreminja, pandemija je tok sprememb le še pospešila.
Prihaja čas, ki bo posamezniku omogočal svobodnejše bivanje. Tako se na trgu pojavljajo hibridne stavbe stanovanjskih in hotelskih enot s skupnimi povezovalnimi prostori za druženje, delo in sprostitev. V smislu sprejemnic, vadbenih prostorov, wellness storitev.
V prihajajočem projektu Bežigrajska petka v ospredje prihaja podoben koncept. V konkretnem primeru so Sono arhitekti ujeli moment trenutne želje po sodobnem bivanju. Stanovanjske enote so razgibane, v objemu zelene vegetacije, z odprtostjo na vsaj dve ali tri strani neba, z letnimi kuhinjami, poleg osnovnih nudijo še dodatna parkirna mesta v garaži … Tu bo stala še poslovna stavba s stanovanjski enotami kot dopolnitev k prijaznemu bivanju. Konceptualno prevladuje spoj raznolikosti in hkrati povezanosti.
Torej opisujete 5 sodobnih stebrov življenja v sodobnih stanovanjih za Bežigradom, ki so suverenost, svoboda, samostojnost, svetloba, sobivanje. Kakšne kupce torej v Bežigrajski 5-ki želite?
Bežigrajska petka vabi kupca, ki si želi bivanja v modernem stanovanjskem naselju, ki nima obremenjujoče koncentracije stanovanj in sledi smernicam trajnostne gradnje. V ospredju je investicijski nakup za slovenske ali tuje družine in posameznike, ki si ustvarjajo novo življenjsko zgodbo. Skupno bo naselje obsegalo pet objektov s štirimi vmesnimi enotami, ki so vse skupaj povezane v podzemnih garažah v treh etažah.
Prihajajoče naselje združuje samostojne enote s spremljajočimi poslovno stanovanjskimi deli. Kot kupca vidimo posameznika, ki prepozna kvalitete v sobivanju različnih modernih oblikah bivanja. Tako pričakujemo kupca, ki je suveren in se odloči za nakup v Bežigrajski 5-ki zaradi izjemne naložbene priložnosti. Kupca, ki si želi svobodnega bivanja v neobremenjenem okolju. Takem, ki nudi premišljeno koncentracijo stanovanjskih enot z možnostjo dodatnih parkirišč. Svobodo v obliki nudenja novodobnega bivanja.
Bežigrajska 5-ka privlači kupca, ki deluje samostojno. Tako prepozna prednost v arhitekturni zasnovi, ki predvidi dostop z dvigalom do le dveh stanovanjskih enot oz. v primeru penthouse enote samostojen dostop z dvigalom. Odrasla vegetacija zastre poglede, nudi intimo. Novodoben kupec pričakuje kvaliteto bivanja tudi v usmeritvah glede na smeri neba. Odprtost na dve ali tri strani neba nudi bivanje, ki podpira sledenje soncu. Svetloba prihaja v naselje kvalitetno in tako deluje pomirjujoče, navdihujoče ter privablja pozitivne vibracije. Sobivanje tako postane prijetno, omogoča sproščeno vzdušje, toplino, sprejemanje posameznikov ki skupaj ustvarijo skupnost Bežigrajske 5-ke.
Kako združujete dva stebra, ki sta za vas temeljna, in sicer družino ter posel?
Združevanje družine in posla je posebna umetnost. Družina v obliki dveh posameznikov je poetična. Še lepše je, če se dva poslovno dopolnjujeta. V kolikor se družina razširi s prihodom otroka, kot je v najinem primeru, pa sta partnerja postavljena pred poseben izziv. Ponovno se morajo vzpostaviti ravnovesje, razumevanje, spoštovanje in sprejemanje.
Pot do harmoničnih odnosov definitivno ni lahka. Tako kot poslovno se je potrebno tudi v družinskih odnosih konstantno učiti, prilagajati, sprejemati izzive in drugačnost. Enako je z odnosom do otrok. Slavni guru Sadhguru pravi, da otrok ni potrebno vzgajati, jih popravljati. Popolni so taki, kot so. Potrebno jih je le spremljati, podpirati, jim stati ob strani. Ravno tako menim, da formo družine ne moremo na silo ohraniti v preživetih konceptih. Nove oblike je potrebno le sprejeti, jim nuditi možnosti za nove oblike delovanja in razvoja. Ravno to pa omogoča prihajajoče naselje Bežigrajske 5-ke. Navdušuje me njegova zasnova, ki omogoča zeleno, svetlo, ter svobodno bivanje.
Kako pa se počutite kot ženska v poslu, ki je dokaj zahteven, razgiban in tradicionalno gledano moški?
Poslovni svet me od nekdaj privlači. Je dinamičen, nepredvidljiv in ponuja priložnost za osebno rast. Ta, do nedavnega predvsem moški svet, se počasi, a vztrajno spreminja. Moderna ženska dobiva prostor za izražanje, uveljavljanje in doseganje poslovnih rezultatov.
Moram priznati, da imam v tem pogledu srečo. Partner in danes mož me vseskozi podpira. Skupaj ustvarjava, delujeva, a hkrati imava možnost razvijati svoje potenciale. Tako kot se spreminja koncept klasične oblike družine, se poslovni svet prav tako. In sicer v sodelovanje posameznikov za doseganje skupnega cilja in ni več osredotočanja po spolu.
Menim, da je dopolnjevanje ženske in moške energije še posebej v poslu popolna kombinacija za doseganje poslovne odličnosti. Ženska intuicija, sposobnost opravljanja več nalog hkrati (»multitasking«), pripadnost ter prilagodljivost se odločno dopolnjujejo s strateškim razmišljanjem, prodornostjo ter odločnostjo, v katerih prednjačijo moški. Moderen moški prepozna tovrstne prednosti kot pozitivno spremembo.
Kako pa gradite zaposlene, je za vas timski duh nekaj naravnega ali neprestano gradečega?
Delovanje v nepremičninskem okolju je neločljivo povezano s sodelovanjem posameznikov tako znotraj organizacije kot zunaj nje. Zato je uigran tim osnova za zagotavljanje uspešnosti. Kot v partnerstvu je potrebno odnose neprestano negovati in graditi na osnovi spoštovanja, razumevanja ter sprejemanja. Ključno je, da se posamezniki med seboj dopolnjujejo. Ker so tržne razmere še posebno zadnje čase dokaj nestabilne in nepredvidljive, so potrebne posebne tehnike za uvajanje novosti v delovne procese. Slednje ni enostavna naloga. Je pa toliko večje zadovoljstvo, ko so novosti vpeljane in jih zaposleni prepoznajo kot dodano vrednost in možnost njihove osebnostne in poslovne rasti.