Petra Arula | 17. 4. 2020, 05:55
Odplačevanje posojila: kaj storiti, ko ne zmoremo več redno plačevati obrokov
V obdobju krize se veliko ljudi znajde v položaju, ko ne zmorejo več redno plačevati obrokov posojila. Kaj storiti v tem primeru in kako se danes banke prilagajajo potrošnikom, smo se pogovarjali s Katjo Luttenberger Vajngerl, vodjo poslovalnice Addiko banke v Mariboru.
Kako se danes loči najem posojila od najema posojila včasih. Banke poudarjate, da se prilagajate strankam, kaj to pomeni?
Danes govorimo o sklenitvi, in ne najemu posojila, saj je to bančni posel, ki se sklene s pogodbo. V naši banki se v luči naših vrednot tudi na področju kreditiranja strankam prilagajamo z enostavnimi, razumljivimi in preglednimi produkti.
V naši banki smo proces odobritve posojila poenostavili, ga avtomatizirali in pohitrili – tako lahko na primer HIP kredit do 7.000 EUR stranka sklene samo z osebnim dokumentom, tudi če ni stranka naše banke, v samo 7 minutah in ima denar na računu v manj kot 24 urah.
Ko stranka nima časa za obisk poslovalnice ali pa v danih razmerah, ko zaradi covida-19 odsvetujemo obisk poslovalnic, lahko vlogo za posojilo odda in pripravi kar sama prek spleta. S tem še dodatno poenostavljamo postopek sklenitve kredita.
Ponudba in sklenitev posojila sta torej prilagojeni dejanskim potrebam strank. Sklenitev je hitrejša in enostavnejša, 'očiščena' je odvečne dokumentacije in dostopna tudi prek spleta.
Verjetno ni tako težko dobiti posojila, kot tega odplačevati, če se v življenju kaj zalomi. Se strankam prilagajate tako, da jih posojilo ne bremeni preveč; se lahko prilagodite tudi z odplačevanjem posojila?
Tako je. Stremimo k temu, da se s strankami pred najemom posojila pogovorimo ter jim glede na njihove potrebe ustrezno svetujemo tako pri izbiri vrste posojila kot tudi sprejemljivi višini mesečnih kreditnih obveznosti in primerni dobi odplačevanja.
Pri izračunu maksimalnih vrednosti kredita se držimo tudi določb sklepa o makrobonitetnih omejitvah kreditiranja prebivalstva, ki jih je predpisala Banke Slovenije, ter interne politike.
Kaj pa, če stranka ne zmore več redno odplačevati posojila? Kaj lahko stori v tem primeru?
Pomembno je, da stranka banko čim prej obvesti o nastali situaciji. Na podlagi pogovora ji bomo svetovali in ji predlagali možne rešitve. Najpogostejši instrument, za katerega se dogovorimo s strankami, ko se pokažejo težave z odplačevanjem obveznosti, je moratorij na odplačevanje glavnice oz. odlog odplačevanja kreditnih obveznosti.
Če začne zamujati s plačevanjem obroka posojila, čeprav ga želi odplačati čim prej oz. v roku, zapisanem v pogodbi?
Stranka se s podpisom kreditne pogodbe zaveže k rednemu odplačevanju dolga. Vendar pa se stranke lahko znajdejo v finančnih težavah in imajo posledično tudi težave z odplačevanjem svojih obveznosti. Težave se lahko pojavijo zaradi več dejavnikov, kot so izguba službe, zmanjšanje dohodka, dolgotrajna bolniška odsotnost ali pričakovana nezaposlenost v bližnji prihodnosti, prezadolženost, sprememba socialnega okolja zaradi npr. ločitve ali smrti bližnjega ipd.
Da bi stranke čim bolj obvarovali pred možnimi scenariji, jim že ob odobritvi posojila svetujemo tudi sklenitev ustreznega življenjskega zavarovanja oziroma zavarovanja brezposelnosti, nezgode ali invalidnosti, ki lahko zmanjšajo določena tveganja.
Hkrati svojim strankam svetujemo, da se še pred morebitnimi zamudami s plačili obveznosti oglasijo v banki in skupaj s svetovalcem, seveda na podlagi ustreznih dokazil, poiščejo ustrezne rešitve, kot so moratorij na odplačevanje posojila ali spremembe kreditnih pogojev.
PREBERITE ŠE: Strokovnjakinja o naših financah: "V krizi ljudje najdemo največ rešitev, ker smo v to primorani" ALI Hotelirji po svetu svoje usluge in sobe ponudili v uporabo medicinskemu osebju
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc