N.Z. | 1. 6. 2022, 10:31
Povejte nam, katero ločilo najpogosteje uporabljate, pa vam povemo, kdo ste!
Vsak izmed nas premore kakšno malo osebnostno muho. Eden od takšnih tikov je lahko tudi izbira vašega najljubšega ločila. Naj bo to pika, klicaj ali vprašaj, vaš izbor je v veliki meri povezan tudi z vašimi osebnostnimi značilnostmi.
Ločila v naših (vse krajših) tekstovnih sporočilih niso tam zato, ker so nam to z veliko truda skušale dopovedati učiteljice slovenščine. Ločila so sama po sebi lahko tudi nadvse ekspresivna. Prek njih namreč sporočamo ton (in podtone) v našem pisanju.
Potem ko je internet v temelju spremenil naše vedenje in način govora, je posledice seveda pustil tudi v pisanju. V naših vse krajših tekstih je zato vse več okrajšav, generacija Z pa je pričela ločila uporabljati tudi kot svojevrstne emotikone.
V nadaljevanju povzemamo pisanje Iane Murray za Indy100, v katerem razkriva svojo povsem neznanstveno tezo o povezavi najljubših ločil in osebnostnih značilnostih, ki uporabnikom dane izbire pritičejo.
Pika (.)
Ljudje, ki svoje stavke najpogosteje zaključijo s piko, veljajo za odločne in neposredne. Ljudi zanima vaše mnenje, saj cenijo vašo iskrenost. Po drugi strani pa veljate tudi za dolgočasneža, ki je na srečo relativno dobro prilagojen.
Vejica (,)
Radi ste izdatno obveščeni o vsem in vseh. Ne prenesete preuranjenih zaključkov, strastno pa vas zanima vsak detajl. Radi imate zadnjo besedo. Še več. Radi imate na koncu več njih.
Klicaj (!)
Do tega trenutka bi nam že moralo postati jasno, da klicaj v resnici ne sporoča vpitja. V resnici gre za tolažilno 'odejico', ko se nam zdi, da bi pika izpadla preveč agresivno ali neiskreno. Priznajte: če namesto 'Ta obleka ti paše.' napišete 'Ta obleka ti paše!', bi tudi vi bolj verjeli v iskrenost slednjega zapisa. Če klicaje radi postavljate na konec skoraj vsakega vašega stavka, to le pomeni, da ste zabavni in priljudni, a tudi, da se bojite, da bi vas ljudje ocenili narobe ali pa vas ne bi imeli radi.
Vprašaj (?)
Eno lahko rečemo: ste izredno zvedav človek z nenasitno željo po znanju. Prav tako je za vas značilno, da se ničesar ne boste lotili, dokler vam ne bo povsem jasno, za kaj gre. Drugim ljudem greste lahko zaradi tega malo na živce. A naj vas to ne skrbi. Zaupajte sebi! Občasno ste lahko tudi nekoliko neodločni. Ali pač ne?
Vezaj (-)
Če kaj, potem ljubite estetiko, pa čeravno vam zaradi tega pripisujejo snobovstvo. In ponosni ste, da lahko svoje - teze in hipoteze - prenašate drugim ljudem tako lahkotno. Absolutno ste - in to brez vsakega dvoma - pravi pisec.
Deljaj (-)
Bodisi ste zgolj nekdo, ki napačno uporablja običajen vezaj ali pa nekdo, ki po nepotrebnem (in iz čiste super-ekstra-vagance) skupaj klepa čisto svoj besednjak. Le pazite, da vam ne bo pre-visoko zrasel greben.
Oklepaji (( ))
Podobno kot za ljubitelje vezaja tudi za vas velja, da ste nekoliko kaotični. Prepričani ste, da ste multiopravilni, v resnici pa s svojo raztresenostjo ta opravila zgolj maličite. Poskusite v svoje življenje vnesti nekoliko več strukture. (Slednja vam je lahko v veliko pomoč!)
Dvopičje (:)
Ste precj dlakocepski, a zato tudi zaupanja vredni. Ljudje vas morda jemljejo za samoumevne, saj ste tiste vrste prijatelj, ki se drži nekoliko v ozadju: na vas se je mogoče zanesti, ste lojalni in vedno na voljo, ko vas nujno potrebujejo.
Podpičje (;)
Seveda, seveda! Razumemo. Vi ste drugačni. Pa kdo sploh zares ve, za kaj se uporabljajo podpičja? Kdo ste vi??
Tripičje (...)
Podoben primer kot pri ljubiteljih vejic. Ne marate pretirano dokončnosti, kajne? Hkrati pa ste tudi precej izmuzljive in nedostopne sorte. Zdite se tako tihi in vase zaprti, potem pa se zgodi drama, v kateri naravnost zaživite.
Znak za 'in' (&)
Vsekakor ste človek, ki v življenju rad išče bližnjice. Večina ljudi bi temu sicer rekla lenoba, a ste v resnici zgolj nadvse iznajdljivi. Le zakaj bi moral človek natipkati dve črki, ko pa lahko isto pove z enim samim znakom?
Afna (@)
Preveč časa preživite na spletu.
Lojtra (#)
Čisto preveč časa preživite na internetu. Odlogirajte se že enkrat!
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc