Marijana Podhraški | 4. 9. 2024, 07:00

Vsi za enega, eden za vse? Je ekipni duh podjetjem sploh še pomemben, zakaj ga krepiti?

Osebni arhiv/Profimedia/fotomontaža

Človeška zgodovina je polna primerov, kjer so združeni napori posameznikov vodili do izjemnih dosežkov, enako je veljalo tudi v poslovnem svetu. Sta skupinsko delo in timski duh ob vsesplošni porasti individualizma in postavljanju posameznika pred ekipo za podjetja še pomembna? O tem smo pogovarjali z vodjo Team Building Slovenija,  Špelo Vodovc.

Izstopanje posameznika in lastne uspešnosti, k čemur dodatno prispevajo družbena omrežja in kultura osebne blagovne znamke, se vse pogosteje odražata tudi v delovnih kolektivih. Na vprašanje, ali je za produktivnost nekega podjetja to dobro ali slabo, natančnega odgovora za zdaj nimamo. Dolgoletna vodja timbildingov in vodja Team Building Slovenija Špela Vodovc nam je medtem osvetlila nekatere vidike svojega dela.

So timbildingi še vedno aktualni?

Podjetja se dobro zavedajo, kakšen doprinos imajo timbilding dogodki za zaposlene, saj so njihovi zaposleni njihovo največje premoženje. Po naši zasedenosti terminov opažam, da se podjetja po obdobju koronavirusa še bolj odločajo za timbildinge. Z njimi gradijo močno in povezano ekipo, ki je zmožna premagati vse ovire, ki jih še čakajo. 

Glavni namen timbildingov je ustvarjanje močne ekipe, pravi Špela Vodovc, na njih se aktivira sinergija zaposlenih, s tem pa poveča produktivnost in učinkovitost v poslovnem procesu.

Glavni namen timbildingov je ustvarjanje močne ekipe, pravi Špela Vodovc, na njih se aktivira sinergija zaposlenih, s tem pa poveča produktivnost in učinkovitost v poslovnem procesu.

Osebni arhiv

Kaj je bistvo timbildingov, kako ti potekajo?

To je proces, kjer se prek posameznih dogodkov oblikuje usklajena in visoko motivirana ekipa. Takšen trening naj bi prispeval k izboljšanju komunikacije in medsebojnega sodelovanja med zaposlenimi, na njem se gradijo in izboljšujejo medosebni odnosi, okrepi se timsko delo, krepi se zaupanje, razvijajo se vodstvene veščine ter spodbuja tako potencial posameznika kot celotne ekipe.

Na dogodkih udeleženci skupaj premagujejo raznovrstne situacije, kjer pridobijo nove sposobnosti reševanja konfliktov in se uspešno spopadajo z učinkovitim doseganjem ciljev. 

"Glavni namen timbildingov je ustvariti močno ekipo, kjer se aktivira sinergija zaposlenih in s tem povečata produktivnost in učinkovitost v poslovnem procesu."

Ali vodja oziroma šef/ica tudi sodeluje na treningu skupaj z zaposlenimi?

Vodje ekip oziroma direktorji so vedno prisotni na takih skupinskih dogodkih in na njih tudi aktivno sodelujejo. Zavedajo se, da s tem dajejo zgled svojim zaposlenim, z zaposlenimi se v drugačnih okoliščinah tudi bolj povežejo.

Ključni elementi močne ekipe so komunikacija, medsebojno spoštovanje, sodelovanje in zmožnost reševanja konfliktov.

Ključni elementi močne ekipe so komunikacija, medsebojno spoštovanje, sodelovanje in zmožnost reševanja konfliktov.

Profimedia

Kaj so po vaših izkušnjah največje težave v kolektivih danes?

Danes so v poslovnem svetu v večini vsa podjetja usmerjena na naročnika, zato včasih pozabijo na svoje zaposlene in kako pomembni so ti za uspeh podjetja. Prav programi timbildinga so eno izmed sredstev, kjer se sodelavci med seboj bolj povežejo in razvijajo tudi pripadnost podjetju. Podjetja so verjetno ugotovila, da je to investicija v zaposlene, in ne strošek. 

Podjetja, ki spodbujajo ekipno delo, so običajno bolj prilagodljiva in hitreje reagirajo na spremembe na trgu, saj se njihovi zaposleni čutijo povezane s podjetjem in njegovimi cilji. Priporočamo, da se zaposleni na leto udeležijo dveh ali treh aktivnosti z namenom krepitve ekipnega duha.

"Močna ekipa je tista, ki deluje kot celota, kjer so člani povezani s skupnim ciljem in si med seboj zaupajo. Takšna ekipa lahko preseže meje individualnih sposobnosti in doseže rezultate, ki bi jih posameznik težko dosegel sam."

Je delo od doma kaj vplivalo na dinamiko in odnose v kolektivih? In če da, kako?

Pri naših naročnikih ni veliko takih, kjer imajo zaposleni delo od doma. Vsekakor se je s tem konceptom spremenila dinamika v kolektivih, ker se zaposleni ne videvajo dnevno in se dinamika zato ohladi. Podjetja, ki imajo večino zaposlenih, ki delajo od doma, bi potrebovala več timbilding dogodkov.

Pri Team Building Slovenija imajo po besedah Špele Vodovc največ povpraševanja za inovativne, kreativne, tematske in športno-aktivne programe.

Pri Team Building Slovenija imajo po besedah Špele Vodovc največ povpraševanja za inovativne, kreativne, tematske in športno-aktivne programe.

Profimedia

Je neka skupina ljudi še vedno toliko močna, kot je močan njen najšibkejši člen? Ali pa gre za zastarelo razmišljanje? 

To je rek, ki že dolgo velja, in tako je tudi danes. Predvsem gre za skupni uspeh, ki ga neka posamezna ekipa lahko doseže. Za končni uspeh je treba prepoznati slabosti in prednosti posameznikov v ekipi. Individualni talenti so vsekakor pomembni, vendar če ekipa ne bo delovala usklajeno, v določeni sinergiji, se pot do končnega cilja upočasni. 

Šibek člen v ekipi se lahko pojavi zaradi različnih vzrokov, ki jih je treba prepoznati, se jim posvetiti in se o teh težavah iskreno pogovoriti. Oznaka nekoga za najšibkejši člen v ekipi pa je lahko tudi zelo zavajajoča.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču