N. V. | 19. 8. 2024, 08:00

To so znaki, da ste v službi bolj spoštovani, kot se zavedate

Profimedia

Se vam zdi, da v službi nikoli ne dobite priznanja in da je vaše delo neopaženo? Ne dovolite, da vas prevzame negativnost. Morda se (za na videz) neopaženim delom skriva več spoštovanja in priznanja, kot si sploh lahko predstavljate.

V službi nas vsakodnevni pritiski, naporne naloge in zahtevni odnosi s sodelavci lahko velikokrat spravijo v slabo voljo. V takšnih trenutkih se zdi, da naša prizadevanja ostajajo neopažena, da naši dosežki niso cenjeni in da delamo v okolju, kjer ni pravega priznanja za naš trud. 

Vsi se želimo počutiti cenjeni na delovnem mestu. Pravzaprav so raziskave pokazale, da nam je priznanje, ki si ga zaslužimo, pomembnejše od finančne nagrade. Občutek spoštovanja s strani naših sodelavcev in šefov je zelo pomemben, saj prispeva k dobremu občutku zadovoljstva pri delu.

A ne dovolite, da vas prevzame negativnost. Morda vseeno ni vse tako slabo, kot se nam včasih zdi. Stres in izčrpanost lahko velikokrat prevzameta nadzor nad našimi mislimi, zaradi česar lahko kdaj začnemo dvomiti o svoji vrednosti in pomenu v službi. Znake, da smo cenjeni, lahko zato pogosto spregledamo.

Preden se vdate negativnim čustvom in obupate, je morda vredno razmisliti, ali obstajajo drobci spoštovanja, ki jih doslej niste opazili. Ne pozabite: spoštovanje je dvosmerna ulica. Ne morate pričakovati, da vas spoštujejo, če niste pridni, ne upoštevate pravil in ne prevzamete odgovornosti.

Predstavljamo 15 znakov, da ste v službi bolj spoštovani, kot se zavedate:

1. Šef vas pri delu ne moti

Na prvi pogled se to, da vas šef pusti, da delate svoje stvari, morda ne bo vedno izkazalo kot znak spoštovanja. Morda se boste zaradi tega včasih celo počutili zapostavljene in spregledane.

Ampak poglej takole: vaš šef ne čuti potrebe, da bi vam gledal čez ramo. To kaže na zaupanje. Morda ne boste prejeli pozornosti, po kateri hrepenite, vendar vaš šef meni, da mu ni treba skrbeti za vas, in lahko svojo pozornost preusmeri drugam.

2. Dani sta vam svoboda in prilagodljivost

Raziskovalci so ugotovili, da 78 odstotkov zaposlenih meni, da se njihova produktivnost poveča, če so delovni dogovori prilagodljivi – na primer prilagodljivost delovnega časa, delo na daljavo, občasen dolg odmor za kosilo, upoštevanje družinskih obveznosti ... Nismo več otroci in občutek, da nekdo strogo nadzoruje vaš dan, je lahko neverjetno frustrirajoč. Če vam delodajalec pusti manevrski prostor, ko ga potrebujete, je to vsekakor znak spoštovanja. 

3. V redu je, če rečete 'ne'

Šef vas vpraša – ne pa vam pove. Ne glede na to, ali gre za poseben projekt, h kateremu ste povabljeni, ali pa za dodatno izmeno v soboto.

Znak spoštovanja je, da se z vami posvetujejo in vam ne ukazujejo. Še več, nekaterim zahtevam lahko rečete 'ne', ne da bi imeli občutek, da vam bo to očitano. Imeti izbiro je zelo pomembno za moralo. 

4. Niste kaznovani za napake

Ko zamočimo, je pomembna povratna informacija. To, da jih nikoli ne prejmete, je lahko znak zanemarjanja pri delu. Naše napake so vedno priložnost za učenje.

Dober vodja bo dal konstruktivno kritiko namesto grajo.

Dober vodja bo dal konstruktivno kritiko namesto grajo.

Profimedia

Dober vodja bo povedal, ko naredite kaj narobe. Vendar nikoli ne bo obtoževal. Dal bo konstruktivno kritiko namesto grajo.

5. Z vami ravnajo sočutno

Nekoč se je od nas pričakovalo, da svoje zasebno življenje držimo stran od delovnega mesta. Zaposleni pa so začeli ugotavljati, da je to nemogoče, in tako se je delovna kultura spremenila.

Vendarle smo vsi ljudje. Če se doma nekaj dogaja – od težav v razmerju do zdravstvenih težav – je nesmiselno pričakovati, da bomo to "posrkali" in si nadeli pogumen obraz.

Spoštljivo je, če vaši nadrejeni in delodajalec zavzamejo sočutno držo. To vključuje tudi nudenje podpore, kadar je to potrebno.

6. Ponujajo vam podporo

Podpora lahko pride v obliki sočutja, kot smo že omenili. Na primer, to lahko pomeni, da vam šef ponudi dopust zaradi sočutja, ko greste skozi težko obdobje.

Lahko pa pride tudi v obliki sredstev in koristi. Nadrejeni težko bolj očitno izkažejo spoštovanje, kot pa da vlagajo v vaše zdravje, duševno dobro počutje in rast – tudi poklicno. Tako kažejo, da jim ni mar le za vašo produktivnost, ampak tudi za vaše dobro počutje.

7. Spodbujeni ste k napredku

Morda ste že slišali rek, da "ko nehaš rasti, začneš umirati". Nenehni dolgčas v službi je znak, da smo prerasli svojo vlogo.

Seveda je naše karierno napredovanje v veliki meri odvisno od nas. Če se ne bomo okrepili in iskali priložnosti, verjetno ne bomo nikamor prišli.

Toda na dobrem in zdravem delovnem mestu vas neprestano tudi spodbujajo, da se razvijate. Ne glede na to, ali gre za mentorstvo, zagotavljanje tečajev ali ponujanje novih priložnosti – želijo videti, da dosežete svoj polni potencial.

8. Sodelavci vam zaupajo

Delovnega mesta ne sestavljajo le naši nadrejeni. Veliko vlogo igra tudi naš odnos s kolegi. Njihovo spoštovanje vam najverjetneje pomeni prav toliko kot to, da vas vaš šef vidi v ugodni luči. Če sodelavci pridejo k vam po nasvet, da bi dobili vaše mnenje o stvari ali preprosto, da bi vam zaupali kakšno težavo, to pomeni, da ste zelo spoštovani.

9. Sodelavci vas varujejo

Poleg tega, da se vaši sodelavci zanašajo na vas, se tudi vi počutite, kot da se lahko zanesete nanje. To ne pomeni, da nikoli ne bo napetosti. Navsezadnje so ljudje, s katerimi delamo, nekako kot družinski člani – vsaj v smislu, da jih ne moremo izbrati.

Pomembno je tudi, da vas spoštujejo sodelavci. Navsezadnje so ljudje, s katerimi delamo, nekako kot družinski člani.

Pomembno je tudi, da vas spoštujejo sodelavci. Navsezadnje so ljudje, s katerimi delamo, nekako kot družinski člani.

Profimedia

A ne glede na vsa nesoglasja veste, da so vam vedno pripravljeni pomagati. To se lahko kaže tako, da vas pokrijejo, ko si morate vzeti dopust, ali da vam pomagajo pri velikem projektu.

10. Imate avtonomijo pri odločanju pri svojem delu

Vsi se želimo počutiti, kot da nadzorujemo svoje življenje. Ko se lahko sami odločamo, smo pri delu bolj zadovoljni, ker vemo, da je vsak rezultat neposredna posledica naših lastnih sposobnosti. Kot poudarja Harvard Business Review"Avtonomija je nepogrešljiva sestavina motivacije in ključno gonilo uspešnosti in dobrega počutja."

Šefi vas zagotovo cenijo, če jim ni treba razlagati, kako naj naredite vsako najmanjšo stvar. Zaupajo vam, da boste sami presojali. Zato vas plačujejo. Če zmorete sprejeti določene odločitve, ne da bi prosili za dovoljenje, to pomeni, da cenijo vaše ideje, misli in mnenja.

11. Vprašajo vas za mnenje

Preprost stavek, ki pa ima velik pomen: "Kaj misliš o tem?" Vprašati zaposlene, namesto da bi jim povedali, je velik znak spoštovanja.

Če vas med sestanki pogosto spodbujajo, da prispevate svoje mnenje, očitno nekaj delate prav. Očitno menijo, da je pomembno, kar imate za povedati.

12. Šef si vzame čas za vas

Vsi vemo, da je življenje polno prioritet, s katerimi je treba žonglirati. Ko si nekdo ne vzame časa za nas, lahko vidimo, da smo nizko na njegovem seznamu prioritet.

Če si vaš šef vzame čas za vas, vas zagotovo spoštuje.

Če si vaš šef vzame čas za vas, vas zagotovo spoštuje.

Profimedia

Enako velja za delo. Vaš šef morda nima vedno veliko prostega časa, vendar si vzame čas, da se pogovori z vami. To je lahko petminutni klepet ob kavi ali preprosto elektronsko sporočilo, da vidi, kako stvari potekajo, poroča Hack Spirit. S svojo prisotnostjo sporoča, da je tukaj za vas, če kaj potrebujete.

13. Zanesejo se na vas

Priznati je treba, da je velika razlika med tem, da se na delovnem mestu na vas zanašajo ali vas samo obremenjujejo. Če se na vas zanašajo, vam dajo vedeti, da ste nepogrešljivi in vas ne jemljejo za samoumevne. Če se počutite preobremenjene in ste blizu izgorelosti, pa je možno, da vas samo vedno bolj obremenjujejo.

14. Pošteno ste plačani

Lepo bi bilo, če bi lahko vsi živeli od pohval in toplega občutka dobro opravljenega dela. Toda v resničnem svetu moramo plačati najemnino, kupiti hrano, skrbeti za družine ... in še veliko več.

Dostojna plača je osnova spoštovanja za vsako podjetje, ki želi vašo zvestobo.

Dostojna plača je osnova spoštovanja za vsako podjetje, ki želi vašo zvestobo.

Profimedia

Dostojna plača je osnova spoštovanja za vsako podjetje, ki želi vašo zvestobo. Težko se je počutiti spoštovanega na delovnem mestu, ko se zdi, da je vaša plača nesorazmerna z energijo in časom, ki ga vložite. Delodajalci odražajo svoje spoštovanje v vaši plači.

15.  Dobro se počutite, ko greste v službo

Ne pozabite, da je eden najboljših meril, ali ste spoštovani na delovnem mestu, to, kako se počutite. Najverjetneje lahko občutite, kdaj z vami ravnajo spoštljivo.

Seveda imamo vsi slabe dneve, in tudi če ste v službi zelo spoštovani, bodo prišli dnevi, ko bo mučno vstati iz postelje. Zagotovo pa se tisti, ki so v službi spoštovani, ne bojijo iti v službo. Na splošno delovno mesto dojemajo kot prijetno okolje.

Novo na Metroplay: Gojmir Lešnjak - Gojc o svoji dolgi in bogati karieri