Uredništvo | 23. 1. 2024, 08:00
Strokovnjak za zvok brez zadržkov o akustiki v Stožicah
Akustika je po različnih dvoranah zelo različna in močno vpliva na izkušnjo poslušalca. O tem, kje je najboljša, je s Tilnom Artačem spregovoril vrhunski strokovnjak Franc Kuzma.
V najnovejšem podkastu 1, 2, 3 …bis! Tilen Artač gosti svetovno priznanega strokovnjaka na področju gramofonov in zvočne reprodukcije Franca Kuzmo in flavtista Slovenske filharmonije ter velikega avdiofila Aleša Kacjana. V središču pogovora je bil zvok, tudi akustika v različnih dvoranah.
Za Franca Kuzmo za poslušanje orkestra ni boljše dvorane, kot je Slovenska filharmonija: "Ko tukaj zaigra orkester v živo, boljšega na svetu ni." Prepričan je, da bi morali ljudje za poslušanje klasične glasbe izbirati za to namenjene dvorane.
Le tako namreč lahko slišimo bogastvo orkestra in poslušanje prek drugih medijev s tem ni primerljivo. Kacjan se zgovorno izrazi, da doma poslušamo "konzervo" - tisto, kar nam nekdo servira na medij in kar mu je prej podpisala oz. odobrila založba. "Zato smo mi tako občutljivi na založbe," doda.
A tudi ena dvorana ni enaka drugi. Ob tem je Artača zanimalo, kako je v preostalih dvoranah in kakšne so razlike, nianse med njimi, denimo, kako je z dvorano Stožice.
"Glavna razlika je, da so bile Stožice konstruirane kot športni objekt, kjer se manj poudarka daje temu, kako se bo slišala glasba. V taki dvorani orkester sploh ne bi mogel igrati, ker preprosto vse odmeva. Ko je ogromno golih sten, stekla, gladkih površin, se zvok preveč odbija in odmeva," pravi Kuzma.
Sam je bil v Stožicah na koncertu pred petnajstimi leti in zanj je bilo to neposlušljivo. "Kolegi, ki so bili pozneje, so pa rekli, da so precej popravili tudi akustiko tudi v Stožicah," doda Franc Kuzma, ki si je doma uredil prav posebno "perfektno" sobo za poslušanje, z idealno akustiko. Kot zanimivost, soba je velika 11 x 6 x 4 metrov, v njej pa je za dva zabojnika opreme.
Celotnemu pogovoru lahko prisluhnete spodaj.