29. 11. 2022, 09:24 | Promocijska objava
Kakšne veščine delodajalci iščejo pri svojih zaposlenih?
Hiter razvoj tehnologije in pospešena digitalizacija zahtevata ustrezno izobražen kader, ki ga v panogi informacijskih in komunikacijskih tehnologij že primanjkuje. Ker bo prihodnost temeljila na analizi podatkov ter informacijskih in digitalnih rešitvah, je ustrezen kader na omenjenih področjih ključen.
Na Telemachu so zato sklenili mladim podati potrebna znanja za uspešen prehod na trg dela in z novim šolskim letom začeli izvajati projekt, imenovan Job Lab. Gre za nekakšen zaposlitveni laboratorij, v katerem mlade opremijo z znanjem, ki ga potrebujejo za vstop na trg dela.
K projektu so na Telemachu povabili tudi zunanje izvajalce. Mladi tako s podporo Razvojnega centra Novo mesto gradijo lastno virtualno okolje, svoje delovanje pa jim v okviru delavnic predstavlja tudi najhitreje rastoči razvojni center United Cloud, prek katerega dijaki spoznavajo najbolj iskane veščine in dinamiko dela v tehnoloških podjetjih.
Projekt je s celostno zasnovo osredotočen na podajanje tako imenovanih trdih in mehkih veščin.
Medtem ko trdne veščine predstavlja formalno znanje, pridobljeno predvsem v času šolanja, so mehke veščine med drugim sestavljene iz komunikacijskih spretnosti, sposobnosti soočenja z izzivi, prilagodljivosti ter sposobnosti timskega dela.
Dobro razvite trde in mehke veščine postajajo med delodajalci vse bolj iskane, na njih pa slonijo najbolj obetavni poklici prihodnosti.
Pri projektu sodelujeta tudi Tina Kalamiza Mahnič in Primož Lažeta iz podjetja Telemach, ki sta nam v pogovoru zaupala, kakšne veščine iščejo delodajalci, s katerimi izzivi se pri iskanju dela soočajo mladi, kateri so poklici prihodnosti ter kako bo v bodoče sploh potekalo iskanje dela.
Je prihodnost v "mehkih veščinah"?
Tina in Primož sta prepričana, da bodo delodajalci v prihodnje vse več poudarka posvečali mehkim veščinam; v nekaterih panogah se to kaže že danes.
Komunikacijske spretnosti, sposobnost soočenja z izzivi, prilagodljivost, timsko delo in še mnoge druge veščine so vse bolj cenjene, saj pomagajo graditi dobre odnose s sodelavci in strankami ter prispevajo k razvoju in napredku zaposlenega.
Katere mehke veščine so najbolj pomembne na karierni poti?
Mehkih veščin je že malo morje, te pa so delodajalcem bolj ali manj pomembne. Katere veščine pa delodajalci navadno najbolj cenijo?
"Jaz bi rekel timsko delo. Kot zaposleni vedno delamo v nekih ekipah in če ne znamo dobro sodelovati, lahko večkrat pride do kakšnih nepotrebnih situacij. Pomembni sta tudi sama predstavitev sebe in urejenost, na kar pogosto pozabljamo," poudarja Primož in ob tem dodaja, da ravno z urejenostjo kažemo spoštovanje do dela, sodelavcev in strank.
Mladi se srečujejo z izzivi v komunikaciji
Naša sogovorca opažata, da imajo mladi danes precej samozavesti, obenem pa so zelo iznajdljivi. Po drugi strani pa menita, da bi morali izboljšati predvsem svoje komunikacijske veščine.
"Mladi danes dosti časa preživijo na družbenih omrežjih, manj berejo in pogosto uporabljajo angleške izraze, zato se mi zdi, da nekoliko peša uporaba slovenskega jezika," pojasnjuje Tina.
Pri Job Lab-u si zato prizadevajo, da dijakom ponudijo čim več možnosti, da nadgradijo svojo komunikacijo in tako pridobijo pomembno orodje, ki pride še kako prav pri iskanju zaposlitve.
Kateri so poklici prihodnosti, kako bomo v bodoče sploh iskali delo in kako lahko mladi osvojijo vse potrebne veščine? Preverite v pogovoru: