Ma.Po. | 10. 8. 2024, 07:00

Noro doživetje: slovenski vlak, ki je obnorel turiste, zanj pa so slišali le redki Slovenci

Slovenia Travel Forum/posnetek zaslona

Glas o njem se je razširil daleč naokrog, večina Slovencev pa niti ne ve, da vozi skozi našo državo.

Turisti, ki so odkrili slovenski avtovlak na progi Most na Soči - Bohinjska Bistrica, so nad njim tako navdušeni, da objave in fotografije redno delijo na družbenih omrežjih.

Bližnjica med Severno Primorsko in Gorenjsko

"Če iščete preprost, hiter in varen način za prečkanje Slovenije, je avtovlak, ki pelje med Mostom na Soči in Bohinjsko Bistrico, prava izbira. Ta čudovita in zanimiva pot vas popelje skozi najdaljši slovenski železniški predor, Bohinjski predor, ki se vije pod mogočno goro Kobla in povezuje slikovito Gorenjsko s čudovito Primorsko," je prebrati.

Vožnja z avtovlakom med Mostom na Soči in Bohinjsko Bistrico ni samo praktična, temveč tudi izjemno slikovita.

Vožnja z avtovlakom med Mostom na Soči in Bohinjsko Bistrico ni samo praktična, temveč tudi izjemno slikovita.

Žiga Živulovič jr./Bobo

Bohinjska železniška proga je bila ob izgradnji leta 1905 zelo pomembna, saj je povezovala srednjo Evropo s Trstom. Proga je bila velika pridobitev za celo takratno monarhijo, Bohinjcem pa je odprla okno v svet.

Bohinjski predor

Z dolžino 6327,3 metrov je najdaljši slovenski železniški predor (povsem na slovenskem ozemlju), in sicer na progi Praga–Jesenice–Gorica–Trst (t. i. Bohinjska proga, ita. Transalpina, nem. Wocheinerbahn), med Bohinjsko Bistrico in Podbrdom, skozi goro Kobla v dolino Baška grapa.

Ob dograditvi leta 1906 je bila njegova dolžina 6339 metrov, zdajšnjo dolžino pa je dobil leta 1945, potem ko so nemški vojaki ob umiku razstrelili severni portal.

Facebook/Slovenia Travel Forum

Praktičnost in slikoviti razgledi

Kot je zapisano na spletni strani Slovenskih železnic (SŽ), avtovlak po Bohinjski progi obratuje vsak dan in povezuje Bohinjsko Bistrico, Podbrdo, Most na Soči in Novo Gorico. To pomeni, da lahko potniki brez težav načrtujejo svoje potovanje in se na njem izognejo prometnim zastojem. Kar pa še posebej radi izpostavijo tisti, ki so se z njim že peljaji, so slikoviti razgledi na čudovito slovensko pokrajino, ki se nizajo po poti.  

Glas o med tujci priljubljenem avtovlaku je zadnje čase dosegel tudi nekatere Slovence.

Vozila na avtovlaku so lahko visoka do 3 metre in široka do 2,4 metra, kar omogoča prevoz različnih vrst vozil. Nanj je moč naložiti osebne avtomobile, kombije, poltovornjake, avtodome in kolesa, nudi pa tudi 30 mest za kolesa, zato je idealna izbira za kolesarje, ki želijo raziskati lepote Gorenjske in Primorske na dveh kolesih. Potniki in kolesarji lahko potujejo v potniškem vagonu, kar omogoča udobno in prijetno potovanje.

Doživetje brez primere

"Skozi Bohinjski predor boste prešli iz enega čudovitega dela Slovenije v drugega, pri čemer boste uživali v prelepih razgledih na gorske vrhove, zelene doline in slikovite vasi," pravijo tujci, in dodajajo, da slovenski avtovlak ponuja edinstveno potovalno izkušnjo, ki je nikakor ne gre zamuditi.

"Ne glede na to, ali potujete z avtomobilom, kombijem, avtodomom ali kolesom, avtovlak vam zagotavlja nepozabno in brezskrbno potovanje skozi eno najlepših pokrajin v Sloveniji," so številni delili svojo izkušnjo.

V video posnetku enega od potnikov boste lahko vožnjo skoraj v popolnosti tudi doživeli.

Novo na Metroplay: "Praktično vse plačujem s telefonom ali uro!" | Aleš Petejan, Mastercard Slovenija