19. 8. 2024, 16:41 | Vir: STA
Blejski grad vse bolj priljubljen, vračajo se tudi turisti iz Južne Koreje
Turistični biser Slovenije postaja vse bolj prepoznaven.
Obisk Blejskega gradu, ki je pred pandemijo covida-19 dosegal rekordne številke, nato pa močno upadel, v zadnjih letih ponovno raste. V prvem polletju letos se je v primerjavi z enakim obdobjem lani povišal za 12 odstotkov. Največ je Slovencev, ki jih privabljajo različni dogodki, vračajo se tudi turisti iz Južne Koreje.
Kot so sporočili z Zavoda za kulturo Bled, ki upravlja z Blejskim gradom, se trend naraščanja obiska nadaljuje tudi v letošnjem letu. V prvih šestih mesecih je grad obiskalo skoraj 186.000 ljudi, kar je 12 odstotkov več kot v prvem lanskem polletju. 16 odstotkov obiskovalcev je bilo Slovencev, 13 odstotkov Korejcev in 10 odstotkov Američanov. Sledijo Madžari, Italijani, Nemci, Hrvati, Britanci in Poljaki.
55 odstotkov je bilo individualnih gostov, 36 odstotkov jih je na ogled prišlo v organiziranih skupinah, devet odstotkov obiskovalcev pa je imelo vnaprej rezervirano mizo v restavraciji. V zavodu so zadovoljni tudi z dosedanjo sezono poročnih dogodkov, saj se je v prvi polovici leta na gradu poročilo 16 parov.
Zelo dober obisk gradu se je nadaljeval tudi v juliju. Tako je do 1. avgusta grad obiskalo skoraj 242.000 ljudi. Lani so v celotnem letu na gradu našteli 412.000 obiskovalcev, v predkoronskem letu 2019 pa 570.000. Takrat so že začeli razmišljati, kako preprečiti veliko gnečo na gradu ob določenih dnevih in urah. Vendar je nato v letu 2020 obisk gradu zaradi pandemije strmoglavil in postopoma okreva. V pokoronskem letu 2022 je že dosegel številko 300.000.
Kot je ocenila direktorica Zavoda za kulturo Bled Lea Ferjan, je sedaj obisk obvladljiv. Število obiskovalcev je primerno in se razporedi preko dne. Posebni ukrepi za upravljanje obiska tako doslej niso bili potrebni.
Pripravili pa so se na ponoven morebiten porast obiska v prihodnje, zato so že lani uvedli elektronsko prodajo vstopnic, ki omogoča rezervacijo obiska gradupo urah. V prvi polovici letošnjega leta so na spletni strani Blejskega gradukupili 5,5 odstotka vstopnic, spletno prodajo pa bodo spodbujali še naprej.
Zavod za kulturo Bled skrbi tudi za krepitev ponudbe na gradu s pripravo različnih občasnih razstav in dogodkov. Izkazalo se je, da ti privabijo tudi veliko Slovencev. Hkrati pa na ta način podaljšujejo turistično sezono, saj je ob vikendih v nižji sezoni leta obisk gradu enak obisku v poletni sezoni. Podaljšuje se tudi čas trajanja obiska gradu. "Prizadevamo si, da bi se instant obisk graduspremenil v pravo, poldnevno ali celodnevno doživetje in prispeval k podaljšanju bivanja na Bledu," je povedal Ferjan.
Ob ponovni rasti prihodkov v Zavodu za kulturo Bled oživljajo projekt grajskega dvigala in začenjajo priprave sanacije hišne kanalizacije na relaciji Bledec - Blejski grad. Jeseni se bodo lotili tudi priprave gradu na postavitev nove muzejske razstave, pri čemer bo najbolj zahtevna obnova lesenih oken. Gradbena dela se bodo izvajala tudi na vstopni točki.
Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah