K. Ž. | 16. 7. 2024, 09:33

Družina najela vilo ter lastniku nakazala 12.000 evrov, nato pa je sledil šok

Fotografija je simbolična.

Profimedia

Brez vile in tudi denar je izginil. Moški iz Flachgaua je namreč nasedel prevari na znani platformi za rezervacije nastanitev.

Primer 59-letnika iz Salzburga še naprej odmeva. Domačin iz Flachgaua je namreč želel za svojo družino najeti vilo v Franciji in je po elektronski pošti stopil v stik z lastnikom ter mu nakazal 12.000 evrov. Nato je sledil molk, poroča Kronen Zeitung. Denar je izginil, vile pa ni bilo mogoče več najti. Domnevni lastnik je izginil z obličja sveta. Na kateri spletni strani je družina želela najeti vilo, ni razkrito, saj zaradi varstva podatkov policija ne sme izdati podrobnosti. Dejali so le, da gre za enega izmed velikih ponudnikov.

Dotična prevara je precej pogosta in spada med najemne goljufije. Tudi velike rezervacijske platforme vas ne ščitijo pred nepridipravi, saj so na udaru tako Airbnb, Booking kot drugi ponudniki zasebnih nastanitev.

Pri tem pristojni svetujejo dodatno pozornost. S ponudnikom je dobro vzpostaviti osebni stik ter vztrajati pri sklenitvi pogodbe. Dodatna previdnost pa je potrebna pri nakazilih v tujino.

Profimedia

Lastniki nastanitev pa imajo drugačne težave

Medtem pa se tudi lastniki nastanitev soočajo s težavami, ki jih je praktično nemogoče rešiti po pravni poti. Kot so ugotovili novinarji nemškega Bilda, lahko gostje brez težav lažejo v svoji oceni nastanitve. Za iztočnico so uporabili primer lastnice počitniške hiše Roberte H. Kot je zapisala, jo gost zasipa z lažmi in obrekovanjem, sama pa ne more nikakor ukrepati, ne glede na to, ali so obtožbe resnične ali ne. Njen primer je sicer neškodljiv. Češka turistka je lastnico prek platforme Booking zaprosila za raztegljiv kavč. Ta mu je pojasnila, da ima zgolj običajno sedežno garnituro, na kateri lahko spiš, ni pa izrecno raztegljiva.

Profimedia

Zaradi tega je turistka odpovedala rezervacijo ter odpotovala nekam drugam, vendar je vseeno lahko ocenila hišo Roberte. "Ste prevarantka, ki ni razkrila nobenih pravih informacij," je zapisala jezna turistka, čeprav v hiši nikoli ni spala. Booking je na očitke, da gre za neresnično oceno, le dejal, da "mnenje dotične stranke ne krši naših smernic za ocenjevanje, saj ne vsebuje kletvic ali groženj, temveč odraža le subjektivno mnenje gosta".

Če bi se Roberta odločila ukrepati sama ali po pravi poti, bi to kršilo smernice omenjene platforme. Na goste namreč ne smejo nikoli pritiskati. Za kazen bi Booking odstranil počitniško hišo s svoje spletne strani. Kot so še pojasnili, lahko goste le prosijo, da spremenijo svojo oceno. Gostje lahko tako nekaznovano trdijo, da je na primer celotna hiša vlažna, čeprav so videli zgolj en apartma, navaja Bild. Čeprav gostje širijo neresnice, pa so roke lastnikov praktično zavezane, saj številne odvetniške pisarne dotičnih primerov zaradi zapletenosti ne želijo sprejemati.

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc