Sistem znesek zaračuna kar brez vednosti oziroma soglasja uporabnika ...
Če letalske vozovnice prek spleta kupujete sami in se pri tem ne zanašate na pomoč agencij, previdnost ni odveč: zgodba uporabnice iz regije, objavljena na portalu Nova.rs., namreč razkriva skrb vzbujajočo prakso znane spletne platforme za rezervacijo letalskih vozovnic, eDreams.
Gre za primer skrite naročnine, ki jo sistem zaračuna brez vednosti oziroma soglasja uporabnika. Takšne prakse postajajo vse pogostejše, zato, je prepričana oškodovana uporabnica, je pomembno opozoriti na možne pasti.
Nepričakovana bremenitev računa
Ravno na dan, ko je prejela plačo, je uporabnica prejela tudi sporočilo, da je bil njen bančni račun bremenjen za znesek v višini 90 evrov, prejemnik tega zneska pa naj bi bil eDreams, spletni posrednik za letalske vozovnice s sedežem v Španiji.
Bila je povsem zmedena, saj je eDreams nazadnje uporabila pred več kot letom dni, ko je tam kupila letalske vozovnice, aplikacijo pa je takoj po uporabi izbrisala.
A na njeno presenečenje je bilo sporočilo povezano z letno naročnino na storitev eDreams Prime, ki je zavestno ni naročila, tako da se je očitno aktivirala samodejno. Omenjena naročnina vključuje različne dodatne storitve in popuste, ki jih uporabnica ni potrebovala niti jih ni potrdila. V sporočilu ni bilo nobene neposredne možnosti za odpoved ali kontakta za pomoč.
Morda vas zanima tudi:
- Na Bolhi vse več prevarantov, izkušnja Slovenke dokazuje, da se lahko zgodi vsakemu
- Ste dobili sumljivo sporočilo? "Zaradi težav z naslovom bo vaš paket vrnjen ..." (prevaranti na delu)
Ko je poskušala stopiti v stik s podjetjem, je naletela na dodatne težave – niti spletna stran ni ponujala nobenih uporabnih kontaktov, elektronskih naslovov ali telefonske številke za pritožbe. Brskanje po spletu jo je pripeljalo do recenzij razočaranih uporabnikov z vsega sveta, ki so poročali o podobnih izkušnjah – od prikrite bremenitve računa do skoraj nemogoče odjave storitve.
Šele po več poskusih komunikacije in vložitvi zahteve za vračilo prek banke je bil znesek po tednu dni v celoti povrnjen – a ostaja nejasno, ali se je to zgodilo zaradi bančne intervencije ali katerega izmed poslanih e-poštnih sporočil.
Kako do tega sploh pride?
Sistem deluje tako, da uporabnik med rezervacijo vozovnice prek platforme nevede potrdi vključitev v eDreams Prime. Plačilo članarine se nato avtomatično izvrši z isto kartico, s katero je bila plačana vozovnica. Pogosto se uporabnik tega zave šele čez več tednov, ko opazi nepričakovano bremenitev svojega računa.
Zaradi nejasne strukture spletne strani in pomanjkanja podpore je storitev skoraj nemogoče samostojno preklicati. Več organizacij za varstvo potrošnikov, vključno z britansko Which? in novozelandsko Consumer NZ, je podjetje eDreams že uvrstilo na črni seznam in svetuje izogibanje njihovim storitvam, še poroča Nova.rs.
Kako se zaščititi?
- Pozorno preberite vse pogoje, še posebej pri t. i. ugodnih ponudbah.
- Shranjujte potrdila o nakupu, vključno z vsemi e-sporočili, ki jih prejmete.
- Redno spremljajte izpiske na bančnem računu, zlasti po spletnih nakupih.
- Če opazite sumljivo bremenitev, takoj kontaktirajte svojo banko in blokirajte kartico.
- Preverite spletne forume in strani za varstvo potrošnikov, kjer pogosto delijo naslove za pritožbe in nasvete za preklic.