A. R. | 21. 6. 2023, 06:44

FOTO: Neprekosljiva Ana Roš s Hišo Franko prejela kulinaričnega oskarja (chefinja blestela v modrem)

Osebni arhiv Ane Roš

Na slavnostni prireditvi v Španiji so razglasili 50 najboljših restavracij sveta, The Worlds 50 Best Awards 2023. Med izjemno kulinarično elito je Hiša Franko zasijala na visokem 32. mestu, potrjujoč svoj izjemen vpliv in izjemnost v svetu gastronomije. 

Hiša Franko, ki jo vodi ugledna chefinja Ana Roš, je navdušila s svojo filozofijo in vrednotami, ki so osvojile srca gurmanov po vsem svetu. S svojo izjemno nadarjenostjo, inovativnim pristopom ter neomajno predanostjo kulinaričnemu ustvarjanju je Ana Roš postavila Hišo Franko in Slovenijo na svetovni zemljevid kulinarike, o čemer je nedavno poročal tudi ugleden The New York Times

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ana ros (@anaros40)

Ob razglasitvi na letošnjih kulinaričnih oskarjih je Ana Roš izrazila hvaležnost: "Izjemno sem ponosna in počaščena, da je Hiša Franko ponovno v elitni družbi 'The Worlds 50 Best Restaurants'. Ta dosežek ne bi bil mogoč brez neomajnega talenta izjemnega tima Hiše Franko. Njihova strast in predanost k odličnosti sta gonilna sila našega uspeha." Naj ob tem omenimo, da je na končen seznam vplivalo 1090 neodvisnih ocenjevalcev iz vsega sveta in da je Hša Franko lanski rezultat na seznamu najboljših izboljšala za dve mesti.

Hkrati je Hiša Franko edina restavracija v Sloveniji, ki se ji je uspelo uvrstiti na ta prestižni seznam in ki se lahko pohvali z dvema Michellinovima zvezdicama. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hiša Franko (@hisafranko)

Hišo Franko je Ana Roš spremenila v kulinarično meko, ki jo spoštujejo tako gostje kot kolegi kuharji. Chefinja Ana Roš je z delom svoje ekipe v Valencio priletela naravnost iz Tasmanije, kjer je bila častna gostja na festivalu WINTER FEAST. Poleg podelitve se je chefinja odzvala tudi povabillu španskih kolegov. Gostili jo bodo namreč naboljši chefi na tem koncu sveta, kot sta Ricard Camarena in Quique Dacosta. Njena edinstvena filozofija, ki temelji na globokem spoštovanju narave in lokalnih sestavin, je postala temelj njenega kuharskega mojstrstva.

Hiša Franko je več kot le restavracija. Je prostor, kjer se prepletajo zgodbe, okusi in čustva. Ana Roš verjame, da je biti kuharski mojster globoka odgovornost, ki povezuje ljudi, kulture in čustva skozi prefinjenost in lokalno navdahnjenih jedi. 

 A Hiša Franko je le delček poti v njenem svetu gastronomije. Skupaj s svojo ekipo ustvarja vrsto zanimivih projektov. V Ljubljani se lahko gostje prepustijo pekarskim užitkom v Pekarni Ana, v bistroju Ana in Slon pa okušajo skrbno izdelane jedi po načelu: "Ni fine dining, sem pa še vedno jaz." 

Ana Roš je prejela številne prestižne nagrade, ki pričajo o vrhunski kakovosti njenih kulinaričnih stvaritev. Leta 2017 je zasluženo prejela naziv "najboljša kuharska mojstrica" na seznamu The Worlds 50 Best Restaurants, kar jo je povzdignilo med najbolj cenjene chefe na svetu. Njena inovativna in domiselna kulinarična ustvarjalnost pa je bila nagrajena tudi s prestižno nagrado sferic, ki jo priznava kot pravo pionirko v svetu kulinarike.

Ana Roš na slavnostni prireditvi v Valenciji.

Ana Roš na slavnostni prireditvi v Valenciji.

Osebni arhiv Ane Roš

O "The Worlds 50 Best Restaurants"

Blagovna znamka 50 Best je vodilna avtoriteta na področju svetovne gastronomije in mednarodne scene pijač, ki predstavlja svetovne trende ter izpostavlja odlične restavracije in bare z vseh koncev sveta. V zadnjih 20 letih je 50 Best s svojimi seznami in prireditvami gurmanom in ljubiteljem koktajlov zagotavljal neprekosljivo vodenje, navdihoval potrošnike za potovanja in odkrivanje restavracij in barov, razkrival prihajajoče kuharje in barmane, raziskoval kulinarične in pijačarske trende ter poudarjal subtilnost in kompleksnost različnih kuhinj in kultur pijač z vsega sveta.

The World's 50 Best Restaurants je bil ustvarjen leta 2002 kot prvi globalni pregled enkratnih kulinaričnih doživetij, ki ga je blagovna znamka pripravila, od takrat pa ga objavlja vsako leto. Leta 2013 se je revija 50 Best razširila z uvedbo prvih dveh regionalnih seznamov: 50 najboljših restavracij v Aziji in 50 najboljših restavracij v Latinski Ameriki. Leta 2017 je podjetje prevzelo 50 najboljših barov na svetu, ki je izhajal od leta 2009, in 50 najboljših barov v Aziji, ki je izhajal od leta 2016. 

Leta 2019 je blagovna znamka uvedla 50 Best Discovery, platformo, usmerjeno v potovanja in doživetja, na kateri je predstavljenih na tisoče barov in restavracij po vsem svetu, ki jih je potrdila akademija strokovnjakov 50 Best.

Leta 2020 je zasnovala revolucionarni program 50 Best for Recovery v podporo gostinski industriji med krizo zaradi koronavirusa, s katerim je zbrala 1,29 milijona dolarjev, kar je približno 1,18 milijona evrov za neprofitne organizacije in globalna gostinska prizorišča. Znamka je leta 2021 ponovno potrdila svojo zavezanost prihodnosti panoge z uvedbo programa 50 Next, seznama mladih, ki oblikujejo prihodnost gostinstva, in s številnimi programi štipendiranja. 

Svojo širitev je nadaljevala leta 2022 z uvedbo seznama 50 najboljših restavracij na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki ter 50 najboljših barov v Severni Ameriki. Leta 2023 se blagovna znamka z uvedbo 50 najboljših hotelov na svetu seli na novo področje gostinstva.

Hiša Franko je edina restavracija v Sloveniji, ki se ponaša z dvema Michellinovima zvezdicama.

Hiša Franko je edina restavracija v Sloveniji, ki se ponaša z dvema Michellinovima zvezdicama.

Borut Živulovič/BOBO

Kot vodilni svetovni vodnik za zahtevne ljubitelje hrane, pijače in potovanj želi znamka 50 Best s svojimi seznami ter digitalnimi vsebinami in družbenimi mediji postati napredna sila v gostinskem ekosistemu. Blagovna znamka ima v lasti več priznanih vsebinskih serij, vključno s 50 Best Stories, spletno stranjo z novicami in prispevki, #50BestTalks, značilnim dogodkom za vodenje misli, in 50 Best Explores, globalno potovalno serijo, ki odkriva skrite dragulje destinacij.

Cilj serije 50 Best je povezati skupnosti v celotnem gostinskem sektorju, spodbujati sodelovanje, vključevanje, raznolikost in odkrivanje ter prispevati k pozitivnim spremembam.

V zadnjih 20 letih si je 50 Best pridobil legitimnost kot kompas za najnovejše in prihodnje trende v panogi. Uvedba 50 najboljših hotelov na svetu leta 2023 je naslednji korak k temu, da znamka postane vrhunski kurator celotne potrošniške izkušnje - od potovanj in hotelov do prehranjevanja in pitja. 

Blagovna znamka The 50 Best je v lasti in upravljanju podjetja William Reed s sedežem v Združenem kraljestvu.

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev