Nikomur, ki še tako redno ali redko hodi v trgovino, ni tuj pogled na pomaranče in limone, ki se svetlikajo med sadjem. Kakšen vpliv ima na to rdeča mrežica? Izjemno velik.
Ste se kdaj vprašali, zakaj je to tako? Le redko je namreč mrežica katere druge barve kot rdeče. Barva je izbrana z namenom, tako kot druge stvari v trgovini, ki vabijo k nakupu. Na mnoge smo le redko zares pozorni in se jih zavedamo, a čisto nič v trgovinah ni naključje.
Gre za premišljen trik trgovcev, ki sledi pojavu, imenovanemu Munkerjeva iluzija.
Iluzija, ki vabi k nakupu
Kot omenjeno, gre za trik, ki kupce prepriča o nakupu in pravzaprav odigra velik del odločitve pri tem, ali se bodo za nakup dejansko odločili. Ko so namreč pomaranče in mandarine v rdeči mrežici, delujejo bolj oranžne, sveže in okusne.
Nič drugače ni z drugimi grenivkami, mandarinami in limonami. Te so zato pakirane v zelenih mrežicah, iz popolnoma enakega razloga.
Ta trik sledi Munkerjevi iluziji; optični prevari, ki možgane prepriča, da določeno barvo procesirajo glede na barvo, ki jih obkroža. V tem primeru torej rdeča ali zelena barva mrežice vpliva na to, na kak način dojemamo pakirano sadje.
Na tej točki se triki in iluzije ne končajo
Trgovci uporabljajo mnogo trikov in optičnih iluzij, s katerimi prepričajo o nakupu. Vse od ploščic do umestitve izdelkov in živil. Prav vse je premišljeno do zadnje potankosti. Pomembno vlogo igra tudi glasba - psihologi so namreč ugotovili, da kupci korak prilagodijo tempu glasbe, zaradi česar se v trgovini zadržijo dlje. S tem pa obstaja večja možnost, da kupijo več izdelkov in živil.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere