Ma.Po. | 25. 5. 2024, 07:00

"Vsi govorijo o potici, v Sloveniji pa je nismo mogli nikjer poskusiti" (po izkušnjah turistov)

Srdjan Živulovič/Bobo/Arhiv Žito/fotomontaža

Najbolj znana slovenska sladica zadiši tudi turistom, a marsikdo se le obriše pod nosom.

S seboj jo je čez lužo odnesel celo hollywoodski zvezdnik Keanu Reeves, ko je bil pri nas na poslovnem obisku. Slovenska sladica oziroma kolač je že vrsto let simbol naše države, saj jo je Evropska komisija pred tremi leti zaščitila kot zajamčeno slovensko tradicionalno posebnost. Kot nov zaščiten proizvod na ravni EU naj bi naši državi potica pomagala k še boljši prepoznavnosti po svetu.

Kljub temu pa je ne znamo tako dobro tržiti, kot se morda zdi na prvi pogled. Veliko turistov je namreč na družbenih medijih pojamralo, da v poplavi najrazličnejših tortic in sladkarij, ki so jih lahko naročili v naših slaščičarnah, potice niso mogli dobiti.

Potica je aktualna tudi, ko ni praznikov

Je že res, da je na vrhu slovenskih sladkih prodajnih specialitet blejska kremšnita, ki ji sledi prekmurska gibanica. A je potica po svoji svetovni prepoznavnosti v zadnjem času doživela velik preboj. Glas o tej sladki slovenski dobroti je dosegel številne tujce, veliko jih je o njej slišalo, še preden so pripotovali k nam. Zato komaj čakajo, da jo bodo poskusili v naših kavarnah in restavracijah. Tu pa se žal zaplete.

potica
Žiga Živulovič jr./Bobo

Ob prazničnih dnevih je v kateri od slovenskih živilskih trgovin potica še kdaj v prodaji (čeprav se seveda ne more primerjati z domačo). A ko smo obiskali znane ljubljanske slaščičarne in kavarne, je prav nikjer niso imeli za poskusiti ob kavici ali pijači. V večini od njih so nam povedali, da potice pri njih ne delajo. V eni pa smo izvedeli, da jo spečejo po naročilu, a mora stranka kupiti celo.

Ne le na Bledu, temveč tudi po mestnih slaščičarnah je recimo priljubljena blejska kremšnita postala že stalnica. Bolj redko, a je marsikje možno poskusiti tudi prekmursko gibanico, medtem ko so zelo priljubljeni štruklji v Ljubljani na voljo v že dveh specializiranih lokalih.

Po poteh Keanuja Reevesa

Sprehodili smo se tudi do pekarne Žito na ljubljanskem Bavarskem dvoru, v kateri je svoj zavitek (ali dva) naše tradicionalne slastne dobrote dobil slavni igralec. Njihova zelo odmevna marketinška kampanja, v kateri so zelo drzno — v najbolj pozitivnem pomenu te besede — uporabili celo enega najbolj slavnih igralcev sveta, je dosegla zares veliko ljudi. Zato smo vsekakor pričakovali, da bomo vsaj pri njih ob kavici lahko pojedli kos slastne potice.  

potica Zito Bavarski dvor
Uredništvo

Da si je tu potico privoščil slavni hollywoodski igralec, nas spomni že filmska zvezda na pločniku pred pekarno. Še več, v pekarni so poskrbeli tudi za to, da lahko kupci za pultom vidimo uokvirjeno fotografijo zvezdnika v družbi njihovih prodajalk. Izjemna reklama za Žitovo potico, tako se to dela, ob vsem tem pomislimo!

potica Zito Bavarski dvor
Uredništvo

Ampak ...  ko vprašamo za potico, nam prodajalka odgovori, da je nimajo. "Za sproti in po kosih je ne prodajamo. Lahko pa jo naročite in vam jo spečemo za naslednji dan."  Ko še enkrat preverimo v kavarnici Žitove pekarne, ali bi morda lahko h kavici dobili kos potice, mlajši natakar hudomušno odgovori: "Potico?!! Pa to je samo za veliko noč."

Končno vonj po potici! 

Ko je potico tudi sama zaman iskala po ljubljanskih kavarnah, kamor je želela prijateljico iz tujine povabiti na kavo in kos potice, se je Janji Štrumbelj utrnila ideja o miniaturnih potičkah. Danes je lastnica ljubljanske butične trgovinice Le-potica, kjer potico izdelujejo na modern in privlačen način, hkrati pa jo ohranjajo tradicionalno slovensko.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by lePotica (@le_potica)

"Mislila sem si, da bi bilo prav fino, če bi bila potica tako majhna, da je ne bi bilo treba rezati in še ob kavi bi jo lahko stregli kot recimo rogljičke," je Janja Štrumbelj zapisala na spletni strani.

In še dobro, da se je lotila peke potičk. Čeprav je od njenih začetkov minilo skoraj destletje, kot smo ugotovili, potice v slovenskih kavarnah praviloma še vedno ni mogoče naročiti.

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc