Ste kdaj iz restavracije izstopili razočarani? Potem vas bodo zanimali subtilni triki gostincev, ki so končno razkrinkani

14. 2. 2025, 13:20 | Uredništvo
Deli
Številni lokali v Italiji bodo odslej poslovali v slovenskem jeziku. Tudi meniji bodo v slovenščini. (foto: Profimedia)
Številni lokali v Italiji bodo odslej poslovali v slovenskem jeziku. Tudi meniji bodo v slovenščini.
Profimedia

Gre za neprijeten priokus, ki ga po tem, ko dobimo račun, pusti obrok, ki smo ga zaužili. Verjetno se lahko s tem poistoveti marsikdo med nami, kajne?

Zdi se, da se je v zadnjih letih nekako porušilo zaupanje slovenskih (pa tudi drugih) gostov, ki letujejo na Hrvaškem. Na raznih forumih je bilo mogoče zaslediti več graj kot pohval. Restavracije lahko na več načinov "porušijo" zaupanje gostov, kar je prava škoda, saj so se vrsto let trudile, da ga pridobijo. Morda je za to krivo pomanjkanje ustreznega kadra, čedalje dražje sestavine, zaradi katerih je tudi hrana dražja, ali pa zgolj nekaj, kar obstaja, odkar obstajamo ljudje. Pohlep.

Razlika med kakovostjo in ceno: formula za neuspeh

Eden od najpogostejših načinov za nezaupanje je prav pogled na račun ob koncu obroka. Na njem se lahko "znajdejo" drugačne cene od tistih, ki so navedene na meniju, dodatno zaračunan pogrinjek (kar na prvi pogled ni bilo jasno), zaračunavanje kruha po kosih in podobno. Prav tako zaupanje poruši slaba kakovost jedi, ki naj bi se ponašale s svežino - s tem mislimo predvsem ribje jedi. Lahko se izkaže, da te niso dobro pripravljene, da so jih na hitro odtajali in ocvrli v olju, ki ni ravno sveže. A pri ceni se to ne upošteva.

Zgodba zase je zagotovo osebje. Hrvaški gostinci že več sezon bijejo plat zvona, saj imajo težavo z iskanjem ustreznega kadra. Vsekakor je delo v gostinstvu zahtevno in v preteklosti so bili gostinski delavci pogosto izkoriščani in podplačani, zato so delo v tem poklicu opuščali in se raje usmerili na druga področja. Zdaj na Hrvaškem pa tudi v drugih turističnih državah to težavo rešujejo s pomočjo tujih delavcev.

Trčil v parkiran avto in zbežal, a pustil nenavadno sporočilo

Prevare, ki niso očitne na prvi pogled

Hrvaški gastronomski portal Kult plave kamenice je odlična referenca, ko gre za tamkajšnje restavracije. Obiskujejo jih in ocenjujejo, tako da marsikdo - preden se odloči za obisk kakšne restavracije - preveri reference prav na omenjenem portalu. Nedavno pa so naredili še nekaj drugega - razkrili so nekaj načinov, ki jih uporabljajo v lokalih in restavracijah, v katerih pripravljajo jedi, priljubljene tudi pri nas: čevapčiče in pleskavice.

Zagotovo njihova kakovost ni povsod ista, kajne? No, na omenjenem portalu so ugotovili, da na Hrvaškem večina restavracij, v katerih pripravljajo čevapčiče in pleskavice, navaja, da so ti izdelki narejeni iz stoodstotnega junčjega mesa. A pogosto ni tako, saj v maso dodajajo sestavine, ki niso meso. Tako znižajo stroške, hkrati pa povečajo porcije.

No, v nekaterih restavracijah v take jedi še dodajo kruh ali staro lepinjo, da bi pleskavice delovale večje in še bolj sočne. "Domislili" so se še ene metode - mleto meso obogatijo s sojo, tako da so porcije na koncu videti večje. Vedeti je treba še nekaj: v nekaterih "čevapdžinicah" se je uveljavila praksa, da mleto meso večkrat zamrznejo. Odmrznejo ga dvakrat, včasih tudi trikrat, po oblikovanju v čevapčiče ali pleskavice zamrznejo še te. Portal Kult plave kamenice še poroča, da so tisti lokali, ki jim je res mar za ugled med gosti, ukinili to prakso, saj močno zniža kakovost mesa in vpliva na okus.

Ste kdaj iz restavracije izstopili razočarani? Potem vas bodo zanimali subtilni triki gostincev, ki so končno razkrinkani
Profimedia

Na slovenskih forumih opisane neprijetne izkušnje

Ena najpogostejših pritožb turistov je razlika med cenami v jedilnem listu in tistimi, ki jih najdejo na računu. Številni gosti so doživeli, da jim je bil obrok zaračunan dražje, kot je bilo navedeno v ceniku. Pogosto se doda tudi "postrežnina" ali "rezervacija", čeprav o tem niso bili obveščeni vnaprej.

Na enem od slovenskih spletnih forumov je uporabnik delil svojo zgodbo iz znane restavracije v Splitu, kjer so mu ob koncu obroka poleg hrane zaračunali še dodaten "praznični dodatek", ki na jedilnem listu ni bil naveden. Natakar mu je suvereno pojasnil, da je to običajna praksa v sezoni. Pogosta težava je tudi hrana, ki ni takšna, kot jo obljublja jedilnik. Fotografije vabljivih jedi se včasih ne ujemajo s tem, kar dobite na krožniku. Poleg tega so številni razočarani nad kakovostjo mesa, saj se pogosto dogaja, da restavracije v svojih jedeh uporabljajo cenejše sestavine, kot so obljubili.

Številni obiskovalci hrvaških restavracij so se v preteklosti pritoževali tudi nad odnosom osebja. Medtem ko so nekateri gostinci izredno ustrežljivi, lahko drugje naletite na nesramne natakarje, dolge čakalne dobe ali celo ignoriranje. Slovenski turist je na forumu opisal obisk restavracije v Dubrovniku, kjer so ga natakarji popolnoma ignorirali, ker je naročil samo juho in kozarec vina. Ko je prosil za račun, mu je natakar z nasmehom prinesel račun z zneskom, ki je vključeval "minimalno porabo na osebo", česar na začetku obiska niso omenili.

Kako se zaščititi pred prevarami?

Če želite preprečiti neprijetne izkušnje, upoštevajte naslednje nasvete:

  • Pred naročilom preverite cene v meniju in se prepričajte, da ni skritih stroškov.

  • Vprašajte natakarja, ali račun vključuje dodatne stroške (postrežnina, rezervacija, kakšen drugi dodatek).

  • Če hrana ni takšna, kot je navedena v jedilnem listu, brez oklevanja reklamirajte naročilo.

  • Pred obiskom restavracije preverite ocene in izkušnje drugih gostov na forumih ali spletnih platformah, kot so Google Reviews ali TripAdvisor.

Z malce previdnosti se je vsekakor mogoče izogniti slabim izkušnjam in uživati v kulinariki sosednje države, ki ima - kljub prej naštetim pomanjkljivostim - veliko za ponuditi. Tudi odlične lokale in restavracije, v katerih svoje goste še vedno postavljajo na prvo mesto.

Načrtujete dopust na Hrvaškem? Pozor, že zdaj se napoveduje sprememba, kar žepom ni niti najmanj prijazno

Novo na Metroplay: Kraj, ki me je spremenil | N1 podkast s Suzano Lovec