A. B. | 6. 3. 2023, 08:13

Svetovno oboževana čokolada Toblerone nič več ne bo takšna, kot smo je vajeni: izvedeli smo, kakšne spremembe jo čakajo

Profimedia

Marsikdo je na trgovinskih policah rad posegel po tradicionalni švicarski čokoladi, ki ob podobi več kot štiri tisoč metrov visoke gore in medveda, ki se skriva v njej, obljublja okus mandljev in medu. A proizvajalci so zdaj sporočili, da bodo čokolado doletele večje spremembe. 

Proizvajalec svetovno znane tablice čokolade Toblerone je sporočil, da se embalaža priljubljene čokolade pod istim imenom za vedno spreminja. Podoba vrha Matterhorn bo namreč odstranjena z embalaže, saj se bo proizvodnja preselila zunaj Švice, kar pomeni, da švicarske ikonografije več ne morejo uporabljati. 

Toblerone se od leta 1908 proizvaja v švicarski prestolnici Bern, katere heraldična žival - medved - se skriva v podobi Matterhorna na embalaži. Ime čokolade je sestavljenka iz priimka izumitelja ploščice, Theodorja Toblerja, in torrone, praženega mandljevega nugata, ki je značilen za božično tradicijo v jugozahodni Evropi.

Profimedia

4.478 metrov visoko goro bodo nadomestili z bolj splošnim alpskim vrhom, je sporočil ameriški lastnik znamke slaščic, podjetje Mondelēz, poroča The Guardian. 

"Prenova embalaže uvaja posodobljen in poenostavljen gorski logotip, ki se ujema z geometrijsko in trikotno estetiko," je za časnik Aargauer Zeitung povedal tiskovni predstavnik družbe Mondelēz. Na embalaži Toblerona bo zdaj napisano "ustanovljen v Švici" in ne "švicarski".

Nič več švicarska

Zakonodaja o "švicarstvu", ki je bila uvedena leta 2017, omejuje uporabo belega križa državne zastave na rdečem ozadju ter drugih kazalnikov švicarskega porekla v živilih, industrijskih izdelkih in storitvah.

Da se živila lahko tržijo kot "izdelana v Švici", mora 80 odstotkov surovin izvirati iz te države, v njej pa mora potekati tudi večina predelave. Pri mleku in izdelkih na osnovi mleka je zahtevana kvota 100 odstotkov, z izjemami za sestavine, ki jih ni mogoče pridobiti v Švici, kot je na primer kakav, razložijo in povzemajo razlago proizvajalca. 

Študije so pokazale, da se nekateri izdelki z oznako "made in Switzerland" prodajajo po 20 odstotkov višji ceni kot primerljivo blago drugega porekla, pri luksuznih izdelkih pa se prodajna cena poveča tudi do 50 odstotkov. 

Profimedia

Pred nekaj leti preplavili naslovnice 

Leta 2016 se je družba Toblerone znašla na naslovnicah časopisov, ko je povečala razmike med trikotnimi koščki čokolade na ploščicah, ki se prodajajo v Združenem kraljestvu, domnevno zato, da bi lahko prigrizek prodajala po enaki ceni, vendar z manjšo težo s 170 g na 150 g. Leto pozneje je družba Mondelēz prav tako zmanjšala težo tablic Toblerone, ki se prodajajo v Nemčiji, pri čemer se je število trikotnih vrhov s 15 zmanjšalo na 11.

Takšne "polemike" so družbi Toblerone zagotovile brezplačno trženje, saj naj bi se prodaja povečala kljub domnevnemu ogorčenju kupcev. Leta 2018 se je ploščica vrnila k svoji prvotni obliki.

Družba Mondelēz, ki je od leta 2012 lastnica družbe Toblerone, je lani napovedala, da bo od konca leta 2023 del proizvodnje prenesla v svojo tovarno na Slovaškem, kjer proizvaja tudi blagovno znamko čokolade Milka, ki je bila prvotno proizvedena v Švici.

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev