Marijana Podhraški | 23. 11. 2024, 08:00
V središču pozornosti: slovenski kraj, ki se je iz pozabe spet prebil v vrh svetovne prepoznavnosti
V dolini majhnega slovenskega kraja se skriva zgodba, kot je nima noben drug kraj v Evropi.
Sevnica, mestece v osrčju Slovenije, leži ob bregovih reke Save in je na prvi pogled videti kot še eno slikovito, a zaspano slovensko mestece. Ta s hribi obdan slovenski kraj pa je v zadnjem desetletju dobil nekaj, česar si nihče ne bi mogel zamisliti.
Melanijin učinek
Na seznamih slovenskih krajev, kjer so prej običajno kraljevale destinacije, kot so Ljubljana, Bled in Piran, Sevnice do leta 2016 ni bilo zaslediti. Vse to se je spremenilo, ko je Melania Trump, ki je takrat prvič postala ameriška prva dama, razkrila ime slovenskega kraja, v katerem je preživela svoje otroštvo. Tu je obiskovala osnovno šolo in uživala v idilični naravi Posavja, omenila je tudi "prelepo reko", ki jo je nekoč opazovala s srednjeveškega gradu nad mestom.
Po prvi Trumpovi zmagi si je kraj, kjer je prva dama ZDA odraščala, prišlo ogledat več kot 200 novinarjev iz vsega sveta. Melanijina zgodba je prinesla Sevničanom priložnost za promocijo kraja in hitro so se morali odzvati.
Priložnost zamujena ne vrne se ...
V Turistični agenciji Doživljaj, ki jo upravlja sevniški Zavod za kulturo, šport, turizem in mladino (KŠTM), so ta trenutek nemudoma izkoristili in leta 2017 lansirali linijo izdelkov First Lady (v prevodu Prva dama). Med drugim so pod kolektivno blagovno znamko Sevnica Premium pripravili serijo domačih izdelkov, od modre frankinje do salame in čokolade, ki gredo še danes dobro v prodajo.
Ker je občutno naraslo zanimanje za vse, kar je povezano z Melanio in njenim odraščanjem v Sevnici, so začeli ponujati tudi tematske vodene turistične programe, med katerimi so se turisti lahko sprehodili do stanovanjskega bloka, v katerem je slavna ameriška Slovenka odraščala, ter tudi do osnovne šole, ki jo je nekoč obiskovala, in sevniškega gradu, ki ga je kot majhna deklica tako rada obiskovala s starši.
Lokalni obrtniki in podjetniki so izkoristili zanimanje obiskovalcev ter začeli ponujati tematske izdelke in posebne dogodke, povezane s krajem. Morda najbolj znan izdelek je postala torta Melanija, ki je pred desetimi leti nastala v sevniški slaščičarni Julija.
Kot je za Metropolitan.si povedala vodja slaščičarne Franja Krajnc, se njihova torta Melanija še vedno dobro prodaja. "Torta je bila obiskovalcem ves čas zanimiva, po novem zgodovinskem dogodku, ko je Melanija spet postala prva dama ZDA, pa opažamo, da se je njena prodaja povečala," nam je povedala izkušena slaščičarka. Izrazila pa je tudi prepričanje, da obiska v njihovi slaščičarni tudi v bodoče ne bo manjkalo.
V času neposredno po Trumpovi prvi predsedniški zmagi se je pojavila tudi jabolčna pita, simbolično povezana z Melanio, hamburger "Predsednik," ki je z bogatimi sestavinami ponazarjal razkošje in moč, ter celo luksuzni copati, poimenovani po prvi dami ZDA. Vsi ti izdelki so bili odraz fascinacije in marketinške iznajdljivosti.
Prespijo (žal) le redki
V Sevnici so po letu 2016 beležili povečan turistični obisk, obiskalo jih je tudi več ameriških gostov, nam je povedala vodja Zavod za kulturo, šport, turizem in mladino (KŠTM) Mojca Pernovšek. Po koncu epidemije covida-19 so jih obiskovali predvsem hrvaški in avstrijski gosti, letos pa je obisk začel upadati. S Sevničanko spet v Beli hiši pa bi se to že kmalu znalo spremeniti, in kot je videti, imajo kaj za ponuditi.
A kot so pokazale številke, je šlo do zdaj pri turistih večinoma za enodnevne goste, prenočitev je bilo relativno malo. Sevnica ima en hotel - hotel Ajdovec, ki je bil leta 2016 obnovljen in ima 17 sob. Zato je na mestu tudi vprašanje, kako bi lahko pod streho spravili več obiskovalcev, sploh če bi jih obiskale večje organizirane turistične skupine.
Povečano turistično zanimanje je za tamkajšnje turistične delavce nov izziv, in ko se bodo odprla vrata nove turistične sezone 2025/2026, se bo pokazalo, ali znata Sevnica in njena okolica izkoristiti še eno dano priložnost za dolgoročni razvoj turizma. Uspeh pa bo odvisen tudi od sposobnosti povezovanja lokalnih ponudnikov ter njihovega odziva na globalne trende in pričakovanja sodobnih popotnikov.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc