Ma.Po. | 19. 10. 2024, 07:00
Je Slovenija precenjena? Ob takšnih odgovorih turistov bi se morali globoko zamisliti
Odzivi popotnikov kažejo, da naša predstava o Sloveniji morda ni vedno popolnoma usklajena z izkušnjami tujcev.
V popotniški skupini Slovenia Travel Forumu na Facebooku so zastavili preprosto vprašanje: "Kaj z vidika turista menite, da je v Sloveniji precenjeno?" Namesto pestre palete mnenj, morda kakšne pritožbe o visokih cenah nastanitev ali nerealno dragih vstopnin za znamenitosti, kot bi morda pričakovali, so nas njihovi odgovori pravzaprav pustili brez besed.
Slovenija ponuja več, kot obljublja
Zastavljeno vprašanje je dobilo 177 odgovorov, med njimi pa ni bilo niti enega samega negativnega. Verjeli ali ne, večina turistov je na vprašanje celo odgovorila, da v Sloveniji ni prav nič precenjeno. Vse, kar so o njej predhodno prebrali, slišali in videli na raznih turističnih prospektih ali na spletu, je bilo v živo točno tako, morda celo boljše, so navdušeno pisali.
Kar nekaj turistov je poudarilo, da Slovenija ponuja izjemno za vloženi denar. "Zame je Slovenija pravzaprav podcenjena," je zapisala ena izmed članic skupine in dodala, da so lepota narave, prijaznost domačinov in kakovost ponudbe daleč nad pričakovanji, zlasti v primerjavi z drugimi evropskimi destinacijami, ki jih je obiskala.
"Po mojem mnenju Slovenija nikakor ni precenjena. Ljudje so prijazni, narava je čudovita, vse je dosegljivo v enem dnevu, poleg turističnih krajev pa je še toliko drugih lepih mest. Zato ne oklevajte in rezervirajte!" smo lahko prebrali med odzivi. En komentator je zapisal: "Odhod iz Slovenije v druge kraje je precenjen. Nič se ne more primerjati s tem, kar ponuja Slovenija."
"Želel sem si, da bi sovražil Bled. A je bil čudovit, tako kot povsod drugje v Sloveniji. Plavanje okoli otoka na Bledu je bilo prelepo," je zapisal nek Britanec.
"Čisto vsak dan našega 15-dnevnega potovanja po Sloveniji je bil 'vau'. Želela sem se kar preseliti sem!" je navdušeno zapisala francoska obiskovalka.
Gostoljubni in prijazni Slovenci
Po mnenju tujcev, ki so odgovarjali na vprašanje, smo v Sloveniji "turizem še vedno ljudje". Pri nas naj bi še vedno prevladovala človeška pristnost do obiskovalcev, številni turisti so bili prijetno presenečeni nad tem, kako so bili Slovenci do njih odprti in vedno pripravljeni pomagati.
"Povsod smo bili deležni topline in nasmehov. Domačini pogosto ponujajo dodatne informacije ali nasvete, ne da bi v zameno pričakovali kakršno koli nagrado ali napitnino," je zapisala popotnica iz Velike Britanije, ki je s tem izpostavila, kako prijazni so bili ljudje, kjerkoli so se gibali med svojim obiskom Slovenije. Ta odprtost se odraža v vsakodnevnih stikih, bodisi v lokalnih trgovinah, restavracijah ali na zanimivih točkah, kjer obiskovalci pogosto naletijo na prijetne pogovore, ki presegajo zgolj turistične klišeje.
Poleg naravnih lepot sta bila prav prijaznost in gostoljubnost Slovencev ključna elementa, ki sta obiskovalcem omogočila, da so se pri nas počutili dobrodošli. Takšno pristno in toplo okolje privablja turiste, hkrati pa tudi spodbuja medkulturno razumevanje in prijateljstvo, kar je v današnjem svetu še kako pomembno.
So kakšne izjeme?
Nekateri so izpostavili le nekaj pripomb, denimo, da so cene nastanitev v zadnjih letih višje, prav tako je nekaj turistov menilo, da so parkirnine ponekod nekoliko visoke, predvsem na Bledu. Prav obisk Bleda je tudi večina tujcev označila za nekoliko precenjeno turistično izkušnjo. A takšnih mnenj ni bilo veliko.
"Všeč mi je bilo vse, kar smo počeli v Sloveniji. Bled se mi je zdel zelo lep; sicer tam res ni toliko stvari za videti kot denimo v Benetkah ali Rimu, a je zelo prijeten obisk za dan ali dva dni," je zapisal eden od komentatorjev.
Ena izmed popotnic pa je pripomnila: "Če bi že morala izpostaviti nekaj precenjenega, bi bile to morda turistične pasti pred Postojnsko jamo, kjer so cene nekoliko višje od pričakovanih." Tudi obisk Ljubljanskega gradu je nekatere razočaral. "Všeč sta nam bila vino in razgled, ki ga ponuja, to pa je tudi vse. Vendar pa ima vsak svoj okus," je zaključila obiskovalka iz ZDA.
Letos, ko mineva 40 let od začetka kultne oglaševalske akcije "Slovenija – moja dežela", ki je za potrebe slovenskega turizma nastala v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, je res lepo slišati in prebrati takšne zapise turistov.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču