D.H. | 5. 11. 2024, 17:00

Zdaj je jasno, kdaj bomo lahko potovali z letalom, ki iz Londona v New York prileti v uri in pol

Space Transportation/Profimedia

Kitajsko podjetje Space Transportations je uspešno opravilo prvi test nadzvočnega potniškega letala, ki lahko povzroči pravo revolucijo v potovanjih z letali.

Letalo Yunxing lahko po besedah proizvajalcev leti s hitrostjo 4 mache (približno 5000 km/h), kar je več kot dvakrat hitreje, kot je lahko letel famozni Concorde (ta trenutno še vedno ohranja rekord komercialnega potniškega letala, ko je z londonskega letališča Heathrow do letališča JFK v New Yorku potoval 2 uri, 52 minut in 59 sekund, letel pa je s hitrostjo 2150 km/h). Ko se Yunxing pridruži redni letalski floti, bi lahko polet iz Londona do New Yorka trajal okoli uro in pol.

Zdaj je jasno, kdaj bomo lahko potovali z letalom, ki iz Londona v New York prileti v uri in pol
Space Transportation/Profimedia

Kitajski mediji poročajo, da bo letalo svoj premierni komercialni polet opravilo leta 2027, s tem pa bi Kitajska po skoraj četrt stoletja (Concorde je imel zadnji let leta 2003) postala prvi letalski prevoznik, ki lahko potnike na cilj spet dostavlja z nadzvočno hitrostjo.

Ni pa Kitajska edina, ki želi ponovno oživeti idejo potniških leta z nadzvočno hitrostjo. Ameriški Venus Aerospace prav zdaj razvija letalski motor, s katerim naj bi njihovemu potniškemu letalu uspelo doseči hipersonične hitrosti, celo do 6 machov.

Podobne interese je izrazil tudi Elon Musk, ki pravi, da bosta podjetji SpaceX in Tesla zagotovo razvijali nadzvočno letalo, a morda enkrat v prihodnosti, saj je zdaj v ospredju več drugih pomembnih projektov. Elon Musk je ob tem še namignil, da bi to lahko bilo letalo, ki ima vertikalni vzlet in pristanek, za pogon pa uporablja elektriko, in ne fosilnih goriv. 

»Tako zelo si želim graditi nadzvočno električno letalo, ampak če si dodam še več dela, mi bodo možgani eksplodirali,« je leta 2021 na omrežju X zapisal Elon Musk. »Zanimiva stvar pri električnih letalih je, da želiš leteti čim višje, ampak zato potrebuješ določeno energetsko gostoto v akumulatorju, ker moraš premagati potencial gravitacije,« je še dodal.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču