K. Ž. | 24. 7. 2024, 20:28
V Evropi poskočila prodaja teh vozil: "So smrtonosni, zakonodaja pa ima luknjo, ki to dovoljuje"
Na evropskih cestah se vozi vedno več poltovornjakov, ti pa običajno ne izpolnjujejo vseh varnostnih pogojev EU.
Prodaja ameriških poltovornjakov oziroma "pickupov", za katere nekateri aktivisti trdijo, da so nevarni in škodljivi za okolje, v Evropi raste. Lani je na evropskih cestah zapeljalo skoraj 5.000 avtomobilov dodge RAM, kar je 20 odstotkov več kot leto poprej, poroča Forbes.
To so podatki, ki jih je v začetku julija objavil Evropski svet za varnost v prometu (ETSC), neodvisna neprofitna organizacija s sedežem v Bruslju. Poročilo so objavili kot odgovor na strahove glede luknje v zakonu, ki nevarnim in škodljivim ameriškim poltovornjakom omogoča vstop na evropski trg.
Čudna zgodba
Poltovornjakom iz ZDA, kot je dodge RAM, ni treba izpolnjevati vseh varnostnih standardov EU, poroča ETSC, saj so uvoženi tako rekoč skozi zadnja vrata, prek "odobritve posameznega vozila" (IVA). Ta omogoča, da avtomobili zaobidejo nekatere osnovne predpise EU.
Sprva je bil ukrep namenjen edinstvenim prilagojenim ali specializiranim vozilom, kot so vozila za osebe z omejeno mobilnostjo ali službe za nujno pomoč, so še pojasnili ter poudarili, da se zdaj "sistem izkorišča za uvoz velikega števila ameriških poltovornjakov". Tem vozilom namreč med drugim ni treba izpolnjevati varnostnih predpisov ali opraviti testov onesnaženosti zraka.
Raziskava temelji na ocenah in analizah novih podatkov aktivistične skupine Transport & Environment, ki se zavzema za čisti transport in energije, ter na podatkih Evropske agencije za okolje iz Kopenhagna.
Aktivisti so dejali, da je pasivnost Evropske unije v popolnem nasprotju s koraki, ki jih sprejemajo napredna mesta. Pri tem so se nanašali na Pariz, Lyon, Grenoble, Koblenz in Tübigen, kjer so se odločili, da zaračunavajo parkirnino na podlagi velikosti in teže vozila.
"Velika luknja v zakonodaji EU"
Na Evropsko komisijo so poslali tudi dopis, v katerem so zahtevali, da se ta "luknja", ki dovoljuje uvoz nevarnih vozil, nemudoma zapre. "Velika luknja v zakonodaji EU še vedno dovoljuje uvoz ameriških poltovornjakov in podobnih vozil, ne da bi morali biti skladni z evropsko zakonodajo glede emisij plinov, onesnaženosti zraka in varnosti vozil," so zapisali. "Uvoženi poltovornjaki so najbolj smrtonosna vozila z vidika podnebne krize in nesreč s smrtnih izidom. S testiranjem v resničnih razmerah pa bi lahko videli, da so ta vozila tudi najbolj smrtonosna v smislu onesnaženja."
Novo na Metroplay: Karin Velikonja | Slovenka, ki je odprla prvi holistični studio v Evropi