Električni avtomobili: ponekod jih obožujejo, drugod se jim na daleč izogibajo - preverite, kje so razlogi

20. 1. 2025, 16:00 | U. P.
Deli
Električni avtomobili: ponekod jih obožujejo, drugod se jim na daleč izogibajo - preverite, kje so razlogi (foto: Profimedia)
Profimedia

Čeprav se Evropska unija močno trudi povečati prodajo električnih avtomobilov, pa so med posameznimi državami še vedno ogromne razlike.

Za nakup električnega avtomobila se v severni Evropi odločajo bistveno pogosteje, medtem ko na jugu nimajo posebej izstopajočega tržnega deleža, kažejo podatki evropskega združenja proizvajalcev ACEA.

Razlogi za to so različni, pomembno vlogo igrajo spodbude za nakup električnih avtomobilov. V Nemčiji so visoke državne subvencije prinesle pomemben preboj električnih avtomobilov na trg, zato je zdaj kar šestina novih avtomobilov v Nemčiji električnih.

Podobno je v Veliki Britaniji (16,6 odstotka) in Franciji (16,8 odstotka), medtem ko je delež električnih vozil občutno višji na Danskem (36,3 odstotka), Nizozemskem (30,8 odstotka) in Švedskem (38,7 odstotka), daleč največ električnih avtomobilov pa je na Norveškem, kjer jih je kar 82,4 odstotka.

Bo mala naprava razkrila eno največjih skrivnosti vesolja?

Popolnoma drugačna slika prodaje je v Italiji, Španiji in na Poljskem, predvsem pa v jugovzhodni Evropi. V Italiji je vsako leto registriranih 1,3 milijona novih avtomobilov, s čimer je ta država četrti največji trg v Evropi. Vendar je bilo lani od tega le 4,2 odstotka električnih vozil, kar je le eden od vsakih 24 novih avtomobilov. Podobno je v Španiji, ki se z 813.000 novimi registracijami na leto uvršča na peto mesto med evropskimi trgi, a ima le 5,4-odstotni delež električnih avtomobilov.

V nekaterih državah jugovzhodne Evrope pa so električni avtomobili še redkejši. Madžarska ima na primer 5,3-odstotni delež, Bolgarija 4,8 odstotka in Poljska 3,6 odstotka. Povsem na dnu lestvice sta Hrvaška z 2,8-odstotnim in Slovaška z 2,7-odstotnim deležem električnih vozil na trgu novih avtomobilov. To pomeni, da ima v teh državah samo en avtomobil od vsakih 37 novih električni pogon.

Skupni podatki tako kažejo, da je v povprečju v EU le 14,6 odstotka novih avtomobilov povsem električnih.

Seveda pa razlog za nizko zanimanje za električne avtomobile niso le odsotnosti subvencij. Pomemben in morda še večji razlog je pomanjkljivo omrežje polnilnic za električna vozila. Grčija je imela na primer leta 2024 približno 2000 javnih polnilnic. Bolgarija ima 1600 polnilnic, Romunija 2700. Gre za zelo nizke številke, saj ima za primerjavo Nizozemska kot razmeroma majhna država kar 144.000 polnilnic. S tem podatkom je veliko lažje razumeti, zakaj v nekaterih državah sprejemanje električnih avtomobilov raste, drugod pa stagnira. 

Prodaja električnih avtomobilov v svetu doživela močan vzpon - a ne povsod

Novo na Metroplay: Zemlja omogoča, da se zgodi čarovnija | N1 podkast s Suzano Lovec