U. P. | 31. 10. 2024, 18:00

Šokantni rezultati: ceste so prenevarne za električne avtomobile!

Profimedia

Pogosto slišimo, da infrastruktura ni pripravljena na električne avtomobile, pri čemer imamo ponavadi v mislih omrežje polnilnic. A enako velja za cestno infrastrukturo. 

Novi modeli avtomobilov postajajo vse večji in težji. Še posebej težki so električni avtomobili, saj njihove baterije tehtajo med 200 in 700 kg, kar predstavlja novo težavo. Ameriška organizacija Midwest Roadside Safety Facility (MwRSF) je izvedla več testnih trčenj z Rivianom R1T, električnim tovornjakom, težkim 3152 kilogramov, in Teslo Modelom 3, težkim 1899 kilogramov.

Preizkusi trčenja kažejo, da električni avtomobili zaradi velike teže za 50 odstotkov močneje premikajo ovire in betonske kocke, ki se pogosto uporabljajo kot varnostne ovire na cestah v ZDA, kot primerljivi bencinski avtomobili. Pick-up je na testih trčenja prebil tudi jekleno zaščitno ograjo, Tesla pa je zaščitno ograjo dvignila in zapeljala pod njo. Po mnenju znanstvenikov testi trčenja kažejo, da trenutne cestne omejitve niso dovolj varne za težke električne avtomobile.

Pri homologacijskih testih se, denimo, zaščitna infrastruktura, ki se uporablja v Nemčiji, testira samo z avtomobili, težkimi do 1.500 kilogramov, čeprav povprečni novi avtomobil v Nemčiji zdaj tehta skoraj 1.700 kilogramov. Kljub rezultatom študije pa raziskovalci poudarjajo, da so električni avtomobili varni za potnike, ki jih prevažajo. Pri preskusnih trčenjih je namreč notranjost ostala nepoškodovana kljub večjim zunanjim poškodbam. Tudi sile, ki so jim bile izpostavljene lutke med preskusnimi trki, so bile znotraj zakonskih meja. Večjo nevarnost predstavljajo za okolico, zato so toliko pomembnejši dobro delujoči asistenčni sistemi, pa tudi cestne ovire je potrebno prilagoditi vse večji razširjenosti električnih avtomobilov.   

Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem