Hrvaška avtocestna revolucija: podrli bodo cestninske postaje (poglejte, kako boste plačevali cestnino)

24. 9. 2024, 13:17 | E. Č.
Deli

"Gremo na morje!" Potem pa ... Dobrodošla, gneča pred cestninskimi postajami! Toda tudi na Hrvaškem bo v prihodnje na avtocestah drugače. Naši južni sosedi sprejeli revolucionarno odločitev.

Cestninske postaje se tudi na Hrvaškem počasi, a vztrajno poslavljajo! Naša južna soseda načrtuje uvedbo novega sistema plačila cestnine, ki bo uporabnikom omogočal dve možnosti – plačevanje s pomočjo ENC-naprav ali avtomatsko branje registrske tablice prek kamer. Nov sistem bo v polni funkciji šele poleti 2026, priprave so - jasno - že v polnem teku.

V torek je bil v prostorih ministrstva za morje, promet in infrastrukturo podpisan 80 milijonov evrov vreden dogovor za razvoj novega sistema plačevanja cestnine, ki ga bodo financirali s sredstvi iz nacionalnega programa. Pogodbo so podpisali predsednik uprave Hrvatskih autocest (HAC) Boris Huzjan, minister Oleg Butković in predstavniki slovaške družbe Sky Toll in češke družbe TollNet, ki bosta sodelovali pri izvajanju projekta.

Profimedia

S prihodom novega sistema bo, kot rečeno, mogoče cestnino plačevati na dva načina – prek obstoječih ENC-naprav ali z avtomatskim branjem registrskih tablic (ALPR) prek kamer. Novi sistem naj bi omogočil hitrejši pretok vozil, posledično bo predvsem v poletnih mesecih manj zastojev na najbolj obremenjenih avtocestnih predelih. Skupno bo postavljenih 208 kontrolnih točk, ki bodo opremljene s kamerami in antenami za spremljanje ter kontrolo plačil cestnin.

Loto razprodan, srečke so šle za med: Slovenci sanjarijo o stanovanjih in renti

Hrvoje Dorčić iz HAC je pojasnil, da bo "nov sistem omogočil bistveno hitrejši pretok vozil, kar bo pozitivno vplivalo na prometno varnost in pretočnost na avtocestah". Poleg tega bo v uporabi tudi 74 mobilnih enot za nadzor plačevanja, ki bodo opremljene s kamerami in laserskimi sistemi za zaznavanje vozil. Predvidenih je tudi 140 stez za hitro registracijo vozil, kar bo omogočalo lažjo uporabo sistema za tiste, ki niso registrirani za nobenega od predvidenih načinov plačevanja.

Novost sistema je, da bo ENC-naprava obvezna za težka vozila tretje in četrte kategorije, medtem ko bodo vozniki lažjih vozil lahko izbirali med ENC-napravo ali registracijo prek branja registrskih tablic. Točnost zaznavanja prometa in detekcija morebitnih prekrškov naj bi bila po napovedih kar 99,9-odstotna.

Profimedia

Vožnja po avtocestah bo od leta 2026 dalje dejansko mogoča brez zaustavljanja, vendar bodo morali vozniki osebnih vozil uporabljati ENC-naprave, ki bodo ves čas pritrjene na vetrobransko steklo. Druga možnost bo registracija prek kamer, ki bodo avtomatsko prepoznale registrsko tablico vozila.

Ko bo novi sistem začel delovati, bodo cestninske postaje postopoma odstranjene. Del zaposlenih na cestninskih postajah bo preusmerjen na druga delovna mesta, nekateri pa se bodo upokojili. Testna faza novega sistema bo trajala štiri mesece, v tem času pa bosta vzporedno delovala tako novi kot obstoječi sistem.

Oleg Butković je ob tem poudaril, da uvedba novega sistema ne bo prinesla podražitev cestnin. Prav tako se cestnina ne bo začela zaračunavati na odsekih avtocest, kjer je trenutno ne zaračunavajo.

Najvarčnejši avto na svetu: z rekordno nizko porabo goriva je prepotoval ZDA

Novo na Metroplay: Novi davki, neprimerne naslovnice in vprašljiva podpora notranjemu ministru | N1 STUDIO