Slabost ljubljanskega potniškega prometa je med drugim slaba povezljivost nekaterih območij: od Dravelj do BTC z avtobusom potrebujete recimo skoraj eno uro.
Čeprav se na Mestni občini Ljubljana z uvedbo različnih novosti zelo trudijo, da bi se več meščanov vozilo z avtobusom, je dejstvo, da je najljubše prevozno sredstvo Ljubljančanov še vedno avto.
Zakaj? Razloge so nekateri prebivalci Ljubljane tujcu, ki je spraševal, kako je mogoče, da se v tako majhnem mestu, kot je Ljubljana, toliko ljudi vozi z avtom, pojasnjevali pred kakšnim letom dni: slabe povezave javnega prometa, dejstvo, da je vožnja z avtobusom lahko tudi več kot trikrat daljša od vožnje z avtom ali da z avtobusom v dnevu težko obredeš več različnih lokacij, pobiraš otroka v vrtcu in podobno, saj ti to vzame preveč časa.
Avto je torej bolj udobna in hitrejša možnost, bolje pa se obnese tudi kolo. Po poročanju Siola sta leta 2020 raziskovalca Simon Koblar in Luka Mladenovič z urbanističnega inštituta izračunala, da je povprečna hitrost potovanja z LPP ob upoštevanju vožnje, čakanja in hoje le deset kilometrov na uro, in ugotovila, da je vožnja s kolesom v Ljubljani hitrejša izbira od avtobusa v kar 92 odstotkih primerov.
Morda vas zanima tudi:
Če bi želeli iz ljubljanskih Dravelj denimo priti v BTC, bi bilo kolo pri tem skoraj konkurenčno avtobusu: to bi vam uspelo v približno 20 minutah. Z avtom bi po obvoznici, ki učinkovito povezuje Dravlje in BTC, potrebovali dobrih deset minut, če bi šli skozi center, okoli 20, tako kot s kolesom, z avtobusom pa, so izračunali pri Siolu, debelih 47 minut!
Linija 7, ki nas od Dravelj pripelje do Jarš, gre namreč skozi center Ljubljane, če bi želeli v mestu prestopati na linijo 27, ki nas pripelje še bližje nakupovalnemu središču, pa bi verjetno potrebovali še več časa.
Kar se tiče slabih povezav javnega prometa, na to meščani pogosto opozarjajo tudi na spletnem servisu Pobude meščanov. "Od Novega Brda vozi avtobus številka 14, ki pelje skozi Rožno dolino do centra in naprej. Se pa z Novega Brda veliko ljudi vozi tudi v Šiško, do katere žal ni avtobusne povezave," je nedavno zapisala neka uporabnica in celo predlagala, kje bi lahko vpeljali novo linijo.
A trenutni razpored linij, piše Siol, izhaja še iz časov, ko so se kot plačilno sredstvo uporabljali žetoni, zato zasleduje cilj minimalnih prestopov, da potniki ne bi plačevali preveč.
Krožna linija, ki bi povezala Vič, Bežigrad in Šiško
Pri LPP so že ob zadnji pritožbi glede manjkajočih povezav na Pobudah meščanov obljubili, da imajo namen preučiti možnost izboljšanja linij, ki bi povezovale različna območja brez vožnje skozi center mesta.
Direktor LPP Peter Horvat je za Siol zdaj povedal nekoliko več o tem. Njegova želja je, da se v prihodnosti zagotovi dobra povezava z novim potniškim centrom, pa tudi, da bi se vzpostavila krožna linija nekje ob severni obvoznici, ki bi povezala Vič, Bežigrad in Šiško.
Načrtujejo tudi, da bi zelo dolge linije speljali na potniški center, kot je linija 25, ki poteka od Medvod do praktično Zaloga. S še eno linijo, ki ne bi bila nujno krožna, pa si želijo povezati nova območja z večjim potencialom potnikov – s postajo na Masarykovi bi radi povezali območje Rakove jelše in P+R na Barju, študentska naselja v Mestnem logu ter nove univerze in stanovanjsko pozidavo na Brdu.
Že pred nekaj leti pa je bil recimo narejen predlog za prenovo mestnega prometa ZMAJ, ki je nov sistem LPP utemeljeval na treh zmogljivih linijah, A, B in C, na vpadnicah. Tam bi uredili ločene sredinske rumene pasove, po katerih bi avtobusi vozili s približno triminutno frekvenco.
Linija A bi po njihovem predlogu sledila današnji liniji 6 med Črnučami in Dolgim mostom, linija B bi vozila po Celovški cesti mimo Bavarskega dvora in novega potniškega centra proti UKC in naprej proti Fužinam, linija C pa bila na jugu razcepljena na dve liniji, ki bi na Barjanski cesti in Dolenjski cesti napajali parkirišči P+R, združili pa bi se na Slovenski cesti in pot mimo Bavarskega dvora in potniškega centra nadaljevali proti BTC.
Novo na Metroplay: Zemlja omogoča, da se zgodi čarovnija | N1 podkast s Suzano Lovec