Veliko prebivalcev in obiskovalcev mesta bi tak ukrep sprejelo z navdušenjem.
Beograjski javni prevoz je s 1. januarjem postal brezplačen. Za tovrsten ukrep so se odločili, ker želijo zmanjšati število prometnih zastojev. S številnimi prometnimi zastoji se sooča tudi prestolnica Slovenije. Bi podoben ukrep lahko izvedli v Ljubljani?
Finančni izziv za mestni proračun
V Ljubljanskem potniškem prometu o uvedbi brezplačnega prevoza trenutno ne razmišljajo. "Menimo, da je veliko bolj kot brezplačen prevoz pomemben sočasen organizacijsko-tehnološki razvoj različnih vrst javnega prevoza, tudi tistih, ki ne spadajo pod ingerenco lokalne skupnosti (železnica, avtobusni prevozi, taksi, prevoz na klic itd.)," so povedali za Metropolitan.
Brezplačen javni prevoz bi po besedah ljubljanskega podjetja "nedvomno predstavljal pomemben finančni izziv za mestni proračun, saj bi bilo treba zagotoviti nadomestne vire financiranja, ki bi omogočili nemoteno delovanje sistema in njegov nadaljnji razvoj, kar ne gre skupaj". Ključno bi bilo, da bi bila morebitna uvedba takšnega ukrepa podprta s celovito finančno analizo ter dolgoročno vzdržnim modelom, ki ne bi ogrozil drugih ključnih razvojnih in infrastrukturnih projektov v mestu.
LPP že ponuja brezplačne prevoze
Od države pričakujejo, da investicijska sredstva nameni za organizacijsko-tehnološki razvoj javnega prevoza na področju celotne države. Poudarjajo, da že zdaj omogočajo brezplačne prevoze udeležencem prireditev, npr. v Stožicah in Hali Tivoli in ob večjih prireditvah, kot je prižig prazničnih lučk.
"Poleg tega v času Evropskega tedna mobilnosti nudimo brezplačne prevoze vsem vrtčevskim in šolskim skupinam na aktivnosti, ki potekajo v okviru dogodka in v prazničnem decembrskem času brezplačne prevoze po 17. uri z vsemi mestnimi avtobusi, in še bi lahko našteli. Maksimalno si prizadevamo – ob dejanskih zmožnostih – omogočati tudi brezplačne prevoze," so še dodali.