Legendarna katrca je nazaj. Ljubljenka Slovencev je dobila povsem novo podobo, v novi inkarnaciji pa se precej razlikuje od svoje predhodnice, med drugim tudi v tem, da jo poganja izključno elektrika.
Ozrimo se najprej v preteklost, v uspešno zgodbo malega francoskega avtomobila, ki so ga proizvajali tudi v Novem mestu. Luč sveta je ugledala leta 1961 kot zapozneli odgovor na Citroenov 2CV in doživela izjemen globalni uspeh.
Katrca, z uradnim imenom Renault 4, je ostala na trgu vse do leta 1994, proizvedenih pa je bilo kar 8,135.424 primerkov. Mnogi med njimi so krasili prenekatero slovensko dvorišče, presenetljivo veliko pa jih je preživelo vse do danes.
Ena izmed originalnih katrc je pred nekaj leti zaslovela ne le zaradi svoje trpežnosti, pač pa zaradi povezanosti s slavnim lastnikom. Bila je namreč izbrano osebno vozilo našega nekdanjega predsednika republike Boruta Pahorja in kasneje protagoniska odmevne dobrodelne akcije. Tri desetletja po svojem takratnem slovesu sredi devetdesetih se vrača, čeprav ne moremo govoriti o neposrednem nasledniku, saj gre za radikalno drugačen avto.
Po nenavadnem konceptu 4ever Trophy, predstavljenem pred nekaj leti, smo naposled dočakali serijsko različico, ki je v bistvu terenska različica prerojenega Renaulta 5. Elegantna kombilimuzina ima dvignjeno vzmetenje in dodatno plastično oblogo karoserije, na soimenjakinjo izpred desetletij pa spominja električno vodena pomična streha iz tkanine.
Originalni katrci je podobna tudi zaradi škatlaste karoserije, Renault pa je poskušal poustvariti njene klasične okrogle žaromete. Z dolžino 4,14 metra se v Renaultovi floti uvršča med modela Clio in Captur. Avto je širok 1,8 metra in visok 1,57 metra, kar pomeni, da je v vseh ozirih večji od novega R5, seveda pa je tudi neprimerljivo večji od klasičnega Renaulta 4.
Notranjost je večinoma prenesena iz kombilimuzine R5 in je prežeta z retro elementi. Poznavalci in nostalgiki bodo sicer razočarani, ker bodo v novi katrci zaman iskali značino ročico menjalnika, bodo pa našli njen približek ob volanu. Na armaturni plošči je seveda tudi novost, ki je v času originalnega Renaulta 4 še niso poznali - 10,1-palčni digitalni voznikov zaslon in 10-palčni zaslon na dotik.
Ponaša se tudi s prostornostjo tako potniškega prostora, kjer je zaradi medosne razdalje 2,62 metra veliko prostora za noge potnikov zadaj, pa tudi prtljažnega prostora, kamor lahko spravimo 420 litrov prtljage.
Na voljo bosta dve pogonski različici - 90-kilovatna z navorom 225 Nm in zmogljivejša 148-kilovatna z 245 Nm navora. Slednja pospeši do hitrosti 100 km/h v manj kot osmih sekundah in pol. Renault 4 bo imel tudi dve opciji baterije: osnovna 40 kWh naj bi zadoščala za približno 300 km dosega, večja 52 kWh pa za 400 km.
Renault bo novo katrco začel prodajati prihodnje leto, čas bo pa pokazal, ali se bo enako zasidrala v srca slovenskih voznikov, kot se je pred več kot šestimi desetletji njena babica.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem