Avtobus sprejme 55 potnikov.
Avtobusni prevoznik Arriva je na Ptuju začel testiranje električnega avtobusa, ki bo trajalo do 16. aprila, so sporočili iz Mestne občine Ptuj, kjer tako krepijo načrte na področju trajnostne mobilnosti ter preučujejo možnosti elektrifikacije javnega prevoza. Na Ptuju so lani še razširili obseg mestnega prometa.
Kot so pojasnili na občini, bodo vozilo preizkusili na različnih linijah mestnega prometa, kjer bodo skupaj z Arrivo analizirali učinkovitost avtobusa v realnih urbanih razmerah, njegovo avtonomijo ter prilagodljivost različnim prometnim obremenitvam.
Po ptujskih cestah tako te dni vozi električni avtobus Ikarus 80e. Gre za kompakten in napreden električni avtobus, dolg 8,5 metra, ki sprejme 55 potnikov, 18 na sedežih in 37 na stojiščih. Opremljen je z baterijami, ki omogočajo do 300 kilometrov dosega z enim polnjenjem, njegova energetska učinkovitost pa zmanjšuje potrebo po vmesnem polnjenju, kar povečuje operativno zanesljivost.
Avtobus omogoča nizkopodni dostop, ponuja pa tudi USB priključke pri sedežih, električno ogrevanje in napredni asistenčni sistem. Avtobusni prevoznik bo v sklopu testnega obdobja podrobno spremljal zmogljivost vozila pri različnih obremenitvah, prilagodljivost mestnim linijam ter učinkovitost baterijskega sistema v realnih operativnih pogojih. Pridobljeni podatki bodo ključni za oblikovanje nadaljnjih korakov elektrifikacije mestnega prevoza ter optimizacije voznega parka z vozili, ki najbolj ustrezajo trajnostnim ciljem ptujske občine.
Kot je po testni vožnji povedala županja Nuška Gajšek, na Ptuju sledijo trajnostnemu razvoju na različnih področjih, saj se zavedajo pomena kakovosti bivanja in ohranjanja okolja. Javni mestni potniški promet je po njenem eden od načinov, kako zmanjšati obremenitve na okolje, z vključitvijo električnega avtobusa pa še bolj sledijo trajnostnim in zelenim ciljem.
"Verjamem, da ga bodo potniki odlično sprejeli in ga bodo s pridom uporabljali," je dejala in dodala, da bodo pridobljeni podatki v 14-dnevnem testnem obdobju ključni pri oblikovanju nadaljnjih korakov elektrifikacije mestnega prevoza ter optimizaciji voznega parka z vozili, ki bodo najbolj ustrezali trajnostnim ciljem mesta.