Sosednja Avstrija ima kot hribovita in gorata dežela precej mostov, viaduktov in predorov, zato ni presenetljivo, da je med vodilnimi v tej veji gradbene stroke, tamkajšnji strokovnjaki pa so razvili tudi inovativen način gradnje mostov.
Gre za povsem nov pristop, ki velja za revolucijo v gradnji, Avstrijci so ga razvili že leta 2010 in patentirali leta 2016, štiri leta pozneje pa so ga prvič začeli izvajati.
Postopek temelji na odpiranju nosilnih konstrukcij na podoben način, kot bi odpirali dežnik. Leta 2020 so na avtocesti S7 po tej metodi zgradili dva mostova. Gradbena dela, ki bi običajno trajala mesece, so bila v tem primeru skrajšana na tri dni.
Sami nosilci so sestavljeni iz tankostenskih montažnih elementov z jekleno ojačitvijo in so najprej votli. Ko dosežejo končno vodoravno lego, jih zalijejo z betonom.
Nov način gradnje mostov ne prihrani le časa, ampak tudi denar, vzdržljivost mostu pa je enaka, če ne celo boljša od mostov, zgrajenih po drugih metodah. Uravnotežen način spuščanja oziroma dvigovanja pri gradnji mostov z visokimi stebri je še posebej primeren za postavitev mostov na težko dostopnih ali nedotaknjenih terenih - na primer ob naravnih rezervatih.
Metoda gradnje po principu odpiranja dežnika je patentirana in jo izvaja Tehniška fakulteta na Dunaju, dosedanja mostova, postavljena na tak način, pa sta most Lahnbach in most v okrožju Lafintz.
Novo na Metroplay: Tilen Artač o tem, zakaj je bilo težko imitirati Roberta Goloba in kako v resnici nastane vrhunska imitacija