Dobrodošla ureditev ali potenciranje gneče: se vam zdi, da Ljubljana potrebuje še več rumenih pasov?

22. 3. 2024, 10:30 | L. PA.
Deli
Dobrodošla ureditev ali potenciranje gneče: se vam zdi, da Ljubljana potrebuje še več rumenih pasov? (foto: Borut Živulovič/Bobo)
Borut Živulovič/Bobo

Bi morala Ljubljana še naprej dajati prednost avtobusom ali so rumeni pasovi v resnici neučinkovita rešitev?

Rumeni pasovi so posebni pasovi na večpasovnih cestah, ki so namenjeni samo avtobusom javnega potniškega prometa, taksijem in vozilom s posebno dovolilnico.

V Ljubljani smo prve dobili pred enajstimi leti, leta 2013, trenutno skupna dolžina rumenih pasov v prestolnici pa znaša šest kilometrov, je nedavno poročal Dnevnik. Opazimo jih lahko na Celovški cesti,  Gosposvetski cesti, Dalmatinovi ulici, Barjanski cesti, Dunajski cesti in Slovenski cesti.

Prva vpeljava rumenega pasu na Celovški cesti v Ljubljani je povzročila izrazito nezadovoljstvo med vozniki: ker se je naenkrat ves preostanek promet zgostil na levem pasu, so nastali zastoji.

Udeleženci v prometu so se takrat pritoževali, da mesto še ni pripravljeno na rumene pasove, saj na mestnem obrobju ni dovolj parkirišč za avtomobile, hkrati pa avtobusi ne vozijo dovolj pogosto, da bi bila njihova uporaba bolj praktična od vožnje z avtomobilom.

Oboje drži še danes, pa tudi zastoji zaradi rumenih pasov se še vedno pojavljajo, kar lahko potrdi vsakdo, ki se v jutranjih urah na delo recimo vozi po Celovški cesti. Zastoji se namreč začnejo prav pri avtobusni postaji Slovenija avto, kjer je tudi začetek rumenega pasu.

Trije triki, zaradi katerih bo radiator toplejši in se hitreje segrel

Morda vas zanima tudi:

Rumene pasove na vse vpadnice?

A kljub temu so se nekateri meščani nanje v tem desetletju očitno navadili oziroma jih vzeli kot pozitivno spremembo. Eden od njih se je na platformi Reddit nedavno zanimal, ali obstaja kakšen prometni načrt za širitev rumenih pasov v mestu.

"Trenutno jih je zelo malo in glede na smer, v katero gre Ljubljana, bi pričakoval, da bi jih bilo bistveno več; na vseh vpadnicah praktično: po celotni Dolenjski, Tržaški, Šmartinski, Dunajski, Celovški. "

Pojasnil je še, zakaj se mu zdijo rumeni pasovi koristni. "Z rumenim pasom narediš avtobus konkurenčen uporabi osebnega avtomobila oziroma celo boljši. Tako bi ljudje dejansko uporabljali Ljubljanski potniški promet in pustili avto doma ali na obrobju mesta, na dolgi rok pa bi se ceste razbremenile.

Razumem, da so avtomobili udobni in lagodnejši od javnega prevoza, a realnost je, da v avtobus takoj spraviš 50 ljudi, medtem ko enako dolžino ceste uporabljajo le trije do štirje avtomobili, v vsakem pa je samo voznik. Javni promet potrebujemo ravno zato, ker ni prostora. Če bi bilo prostora dovolj, bi lahko dodali 2 do 3 pasove, pa bi bil problem rešen. Če dodatnega prostora ni, pa je edina rešitev, da obstoječega izkoristimo bolj učinkovito."

Glede na trenutni občinski prostorski načrt MOL naj bi dejansko širili, in sicer so rumeni pasovi predvideni na območju Tržaške, Dolenjske, Šmartinske, Zaloške in celotne Celovške ceste.

A glede na to, da so na občini že leta 2013 napovedovali, da naj bi Dunajska, Celovška in Tržaška do leta 2020 postale šestpasovnice, na katerih bosta dva pasova namenjena javnemu prometu, ni jasno, kdaj se bo to zgodilo: prioriteta je trenutno gradnja nove avtobusne in železniške postaje ter prenova okoliških cest.

Vozniki ne upoštevajo pravil

Kako učinkoviti pa so rumeni pasovi v praksi? Glede na naraščajoče število avtomobilov v mestu in očitno dejstvo, da Ljubljančani preferirajo avtomobile, bi moralo biti jasno, da prizadevanja občine, da bi več ljudi uporabljalo mestni potniški promet in druge okolju prijazne načine prevoza, niso padla na plodna tla – v prvi vrsti zato, ker avtobusne povezave še vedno niso optimalne, avtobusi vozijo preredko in do cilja potrebujejo preveč časa.

Rumeni pasovi so ponekod pogosto prazni, edini pas, ki je na cesti še na voljo za preostala vozila, pa je v prometnih konicah popolnoma okupiran.

Nekateri vozniki se tako odločijo za izigravanje pravil in v želji, da bi prihranili čas, vozijo kar po rumenem pasu, čeprav s tem tvegajo kazen, ki je po zadnjih javno dostopnih podatkih znašala 160 evrov. Sistematičnega nadzora policije ali redarjev na teh območjih pa ni.

Ljubljanainfo je nedavno poročala o pogosti zlorabi rumenega pasu na Gosposvetski cesti, na kar so opozorili v Četrtni skupnosti Center, pisali pa so tudi o rumenem pasu v centru Ljubljane, na Slovenski cesti tik pred križiščem z Rimsko, kjer vozniki pas za avtobuse uporabljajo kar izmenično z običajnim in tako povzročajo dodatno gnečo na cestah.

Ljubljansko letališče na tem neslavnem seznamu: med poleti pričakujte ...

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del