U. P. | 1. 11. 2024, 18:00
Nesprejemljivo: kupcem vsiljujejo električne avtomobile, hkrati pa z ogromnimi zneski subvencionirajo službene bencinske in dizelske avtomobile
Medtem ko se Evropa zavzema za postopno opuščanje fosilnih goriv, štiri največje članice Evropske unije letno vlagajo milijarde evrov v subvencioniranje službenih avtomobilov na bencin in dizel.
Gre za finančne spodbude podjetjem. Nova študija okoljske lobistične skupine Transport & Environment je izračunala učinke štirih davčnih spodbud, ki so jih običajno deležni vozni parki podjetij: dodatki v naravi, odpisi amortizacije, odbitki DDV in kartice za gorivo. Teh subvencij zasebni lastniki avtomobilov niso deležni, službeni avtomobili pa predstavljajo 60 odstotkov vseh novih avtomobilov v Evropi.
Znesek subvencij znaša 42 milijard evrov na leto, pri čemer s 16 milijardami letno vodi Italija, sledi ji Nemčija, ki za subvencije za službene avtomobile na fosilna goriva nameni letno 13,7 milijarde evrov, za njo pa sta Francija in Poljska s 6,4 milijarde oziroma 6,1 milijarde evrov. Približno 15 milijard evrov v omenjenih štirih državah namenijo za subvencioniranje športnih terencev, ki veljajo za posebno hude onesnaževalce.
"To je popolnoma nelogično in nesprejemljivo, da še vedno vlagamo milijarde davkoplačevalskega denarja v tehnologijo, ki je popolnoma v nasprotju s programom zelenega prehoda Evropske komisije," je povedal predstavnik T&E Stef Cornelis.
Največje subvencije predstavljajo prejemki v naravi, ki še naprej spodbujajo bencinska in dizelska vozila. Za službene športne terence se prejemajo zelo visoke subvencije za fosilna goriva prek sistema davkov na službena vozila, je še ugotovila študija. V primerjavi z zasebnimi kupci podjetja plačajo do 8900 evrov manj davkov na leto za vožnjo SUV-jev, ki onesnažujejo okolje, kar pojasnjuje, zakaj podjetja registrirajo dvakrat več terencev kot zasebni uporabniki.
"Davkoplačevalci vsako leto plačajo milijarde davčnih olajšav, da lahko vozniki službenih avtomobilov vozijo onesnažujoče bencinske avtomobile. Mnogi med njimi so dragi terenci, ki zelo onesnažujejo okolje. To je slaba podnebna politika in tudi socialno nepravična. Vladi Velike Britanije in Belgije sta uvedli okoljske davčne ukrepe in postopoma odpravljata pristojbine za vozila, ki onesnažujejo okolje. Ker vlade na največjih evropskih avtomobilskih trgih ne znajo rešiti te absurdnosti, mora nekaj storiti Evropska komisija," še dodaja Cornelis.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere