U. P. | 11. 10. 2024, 19:00

Bomo lahko najbolj vroč avto ta hip vozili tudi pri nas? Odločila bo Evropska komisija

Profimedia

Ali bo kontroverzni Tesla Cybertruck na voljo tudi evropskim kupcem? Na to vprašanje bo odgovorila Evropska komisija, ki bo odločila o tem.

Zaradi več razlogov, med katerimi so ostri robovi karoserije in teža, ki presega 3,5 tone, ameriški poltovornjak ni v skladu z evropski regulativo. Kljub temu se je na evropskih cestah pojavilo že več Cybertruckov, registracija enega izmed njih na Češkem pa je sprožila vprašanja o pravilih. Številna evropska združenja celo pozivajo k umiku Cybertrucka s cest.

"Uvoz velikih poltovornjakov narašča, kar prinaša nevarnost na naše ulice," je povedal James Nix iz neprofitne organizacije Transport & Environment, ki je skupaj z drugimi sopodpisniki naslovila pismo na evropsko komisijo in vlado republike Češke, sicer pa gre za močno lobistično skupino, ki se zavzema predvsem za konec prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov.

Uvožene avtomobile je mogoče registrirati s pomočjo t.i posamične homologacije vozila, kjer so zahteve nižje od homologacije tipa, ki jo prestane večina avtomobilov. Homologacijski organi v državah članicah, ki so pristojni za preverjanje vozil, preden pridejo na trg, imajo v posameznih primerih nekaj več manevrskega prostora za odstopanje od pravil EU. Obenem je možno posamezne avtomobile prilagoditi, da se dovolj približajo predpisom.

Tesla

Julija je bil na Češkem registriran Cybertruck z maso praznega vozila 3025 kg. Spremenjen je bil tako, da ustreza predpisom o razsvetljavi in ​​ščiti udeležence v prometu pred njegovimi ostrimi robovi, vendar se zdi, da vozilo še ne izpolnjuje omejitev teže. Če bi v njem prevažali štiri potnike, ki so nekoliko težji od povprečnega Evropejca, ali tovor, kot je pohištvo in drugo težko blago, bi masa vozila presegla 3,5 tone, kar je prag za vozila, ki potrebujejo omejevalnik hitrosti.

Teslin Cybertruck je prevelik in ima preostre robove za evropske ceste, opozarjajo prometna združenja, ki so v pismu poudarila, da registracija Cybertrucka v EU ni zakonita, saj je pick-up v nasprotju z osnovnimi evropskimi normami za varnost v cestnem prometu. Evropska komisija bo zdaj proučila nacionalne zahteve in varnostne ukrepe, pogovorila pa se bo s homologacijskimi organi držav članic.

Novo na Metroplay: "Bil sem že na meji, ampak sem speljal do konca" | Andrej Škufca