U. P. | 22. 9. 2024, 15:00
Najvarčnejši avto na svetu: z rekordno nizko porabo goriva je prepotoval ZDA
Toyota je s svojim hibridnim modelom Prius postavila nov Gunnessov rekord v najnižji porabi goriva od zahodne do vzhodne obale ZDA. Za vsakih 100 prevoženih kilometrov so porabili komaj 2 litra in pol bencina.
Če postrežemo s povsem natančnimi podatki in v američanom domačih enotah, Prius, ki se je sicer v zgodovino avtomobilizma pred več kot dvema desetletjema zapisal kot čisto prvi hibrid, je v povprečju dosegel porabo 93,158 milj na galono, kar preračunano v nam razumljive enote znaša 2,5 l/100 km.
Za volanom je sedel voznik Wayne Gerdes, njegova pot, ki je vsaj glede trase malce spominjala na sloviti Cannonball Run, pa je potekala od mestne hiše v Los Angelesu do mestne hiše v New Yorku. Prevozil je natanko 5168,7 km, na svoji poti pa je premagoval višinske razlike, povzpel se je na nadmorsko višino 2100 m, spopadal pa se je tudi z ekstremnimi temperaturami čez 40 stopinj Celzija v puščavi Mojave.
Pri Toyoti opozarjajo, da gre za izreden dosežek, da pa hkrati lastniki Priusov ne morejo od svojih vozil pričakovati enakih dosežkov. Tovarniški podatki namreč obljubljajo kombinirano porabo 4,1 l/100 km, k rezultatu pričujočega Priusa pa je prispevalo dejstvo, da ga je vozil strokovnjak za hipermiling, kar pomeni varčevanje z gorivom med vožnjo. Podviga se tudi ni lotil kar tako, potrebne so bile priprave.
"Za takšen poskus je potrebno veliko načrtovanja," je priznal Wayne Gerdes: "Tega se ne moreš lotiti brez temeljitih priprav. Imeti moraš načrt, hkrati pa moraš biti tudi pripravljen improvizirati. Zadovoljen sem, da mi je uspelo in sem dosegel rekord."
Da bi se običajni vozniki vsaj nekoliko približali njegovemu rezultatu in malce znižali porabo goriva, je Gerdes zato predstavil nekaj napotkov za varčno vožnjo. Med drugim svetuje, da z mesta ustavitve pospešujemo z enakomernim pritiskom na stopalko za plin. Prav tako je pomembno, da pri približevanju predvidenemu postanku zgodaj spustimo stopalko za plin in čim bolj izkoristimo vožnjo v inerciji.
Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah