Skozi to bližnje mesto po novem vozi tramvaj, linija je posebnost v svetovnem merilu

5. 2. 2025, 13:20 | L. PA.
Deli
Skozi to bližnje mesto po novem vozi tramvaj, linija je posebnost v svetovnem merilu (foto: Profimedia)
Profimedia

Proga vključuje 800-metrski vzpon, ki premaga višinsko razliko približno 325 metrov.

Po skoraj desetih letih mirovanja se je znameniti tramvaj, ki povezuje Trst in Opčine, končno vrnil na tire, poroča Urban Transport Magazine. Od 1. februarja 2025 edinstvena vzpenjača znova navdušuje tako domačine in obiskovalce.

Pri progi Trst-Opčine gre za posebnost v svetovnem merilu, saj je dolga 5,1 km in vključuje 800-metrski vzpon, ki premaga višinsko razliko približno 325 metrov.

Na tem delu električni tramvaj potiska posebna naprava, imenovana 'kabelski traktor', ki deluje po principu vzpenjače. Ta sistem je v uporabi že od leta 1928, pred tem pa je bil na tem odseku uporabljen zobati tir, ki je obratoval vse od odprtja proge leta 1902. Na preostalih odsekih proge tramvaji vozijo kot običajna mestna linija.

Morda vas zanima tudi:

Zaprtje proge po nesreči

Leta 2016 se je na progi zgodila nesreča, v kateri sta trčila dva tramvaja, in zaradi nujnih posodobitev so jo zaprli. Za dela na progi naj bi pridobili sofinanciranje, vendar se je datum ponovnega odprtja vse bolj zamikal. Testne vožnje so se tako začele šele leta 2022, s februarjem 2025 pa končno spet uvajajo storitev.

Februarja posadite seme priljubljenih rož: balkon bo bujen do pozne jeseni

Vožnje bodo dodajali postopoma: v prvih dveh tednih je na voljo 19 voženj dnevno z enim tramvajem, od 17. februarja bo na liniji obratovalo dvakrat toliko tramvajev, s 3. marcem pa bo v uporabi še tretji tramvaj, kar bo omogočilo kar 58 voženj na dan.

Do takrat bo večina tramvajev iz serije 401–407 (razen 403), ki so bili izdelani v letih 1935 in 1942 pri proizvajalcu Stanga/TIBB, ponovno operativnih. Še vedno je ohranjen tudi tramvaj št. 1 iz izvirne flote iz leta 1902, vendar ni več vključen v redni promet.

Pomembna sprememba je tudi nova končna postaja. Nekdanja mestna končna postaja Piazza Oberdan, ki je bila v uporabi do leta 2016, trenutno ni več del trase. Tramvaji zdaj vozijo do 100 metrov prej, do trga Piazza Dalmazia.

@jeffreaaaa From the city to Opicina. It was a cool experience #trieste #tram #fvg ♬ Ruas da Italia - Regininha de Iguaba

Drugi tramvaji v bližini

Trst pa ni edino bližnje mesto, kjer se lahko zapeljete s tramvajem. V bližini Slovenije je še več mest, ki imajo dobro razvite tramvajske sisteme.

To sta denimo avstrijski Gradec in Dunaj, slednji ima eno največjih tramvajskih mrež na svetu, z več kot 170 kilometri prog, madžarska Budimpešta, pa tudi hrvaška prestolnica Zagreb, kjer je tramvajsko omrežje ključni del mestnega javnega prevoza.


Občanom te slovenske krajevne skupnosti prekipelo: od župana zahtevajo spremembe in grozijo z nepokorščino

Novo na Metroplay: DJ Matway o ustvarjanju glasbe, pogodbi z veliko založbo in dojemanju njegovega dela