Na Slovenskih železnicah se s sosedi nikakor ne morejo dogovoriti za sodelovanje. Hrvati ne želijo sofinancirati stroškov obratovanja vlaka.
Slovenske železnice napovedujejo, da bo z letom 2025 prenehal obratovati Zeleni vlak po Istri do Pulja, saj je zaradi majhnega števila potnikov nerentabilen. Podjetje Slovenske železnice nosi vse stroške tega mednarodnega vlaka, s Hrvaškimi železnicami pa jim ni uspelo doseči dogovora, saj niso pripravljeni za finančno sodelovanje. Če dogovor ne bo dosežen, bo direktna železniška povezava do Pulja prekinjena, potniki pa bodo morali prestopati v Buzetu, kar vključuje večurno čakanje.
Hrvaške železnice ne želijo sofinancirati obratovanja vlaka
Legendarni Zeleni vlak je po slikoviti istrski progi od Divače do Pulja vozil od konca aprila do konca septembra. Lani je iz Slovenije v Pulj in druge destinacije prek Buzeta potovalo 3139 potnikov, iz Hrvaške v Slovenijo pa zgolj 315 potnikov. Število potnikov in ustvarjeni prihodki namreč ne pokrivajo niti odstotka stroškov vožnje garniture do Pulja in nazaj, razlagajo s Slovenskih železnic, zakaj ne bodo več ohranjali neposredne železniške povezave s Puljem v prihodnjem voznem redu 2024/2025.
Glede na to, da Slovenske železnice nosijo vse stroške, ki nastanejo z vožnjo tega mednarodnega vlaka, so Hrvaškim železnicam predlagali delno participacijo stroškov voženj dizelske garniture na hrvaškem delu poti ali kakšno drugo obliko skupnega izvajanja storitve prevoza. "Hrvaške železnice žal niso bile pripravljene – niti še vedno niso – doseči dogovora, ki bi omogočil ohranitev direktnega železniškega prometa do Pulja," so potrdili na Slovenskih železnicah za Glas Istre.
"Slovenske železnice niso in ne želijo ukiniti vlaka. Slovenske železnice so dale razumne predloge Hrvaškim železnicam za možno rešitev nadaljevanja voženj med Slovenijo in Puljem, vendar doslej ni bilo pozitivnega odziva Hrvaških železnic," so dejali.
Prestopanje v Buzetu
Če dogovora ne bo, bo torej mednarodni vlak vozil do in iz Buzeta, tam pa bodo potniki prestopali na redne vlake Hrvaških železnic. To pomeni, da bi povezava v Buzetu zahtevala dvourno čakanje potnikov na postaji Buzet. O rešitvah naj bi se sicer še vedno pogovarjali.
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec