Uradni podatki so eno, preizkus v praksi pa drugo: Norvežani preverili, kolikšen je zares doseg električnih avtomobilov

24. 1. 2025, 09:00 | U. P.
Deli
Uradni podatki so eno, preizkus v praksi pa drugo: Norvežani preverili, kolikšen je zares doseg električnih avtomobilov (foto: Profimedia)
Profimedia

Rezultati so marsikoga presenetili.

Vsak voznik električnega avtomobila se v zimskih mesecih sooči z dejstvom, da z enim polnjenjem ne bo prevozil toliko kilometrov, kot jih je poleti. Doseg električnih vozil se namreč ob nizkih zunanjih temperaturah zmanjša. Odgovor na to, za koliko, so poiskali v državi, kjer najdemo ogromno električnih avtomobilov in tudi zelo mrzle zime – na Norveškem. 

Norveška velja za vodilno državo pri prehodu na električna vozila. Lani je bilo kar devet od desetih prvič registriranih avtomobilov električnih. Ker so v tej skandinavski državi zimske temperature zelo nizke, predstavlja to popoln poligon za preizkušanje električnega dosega v ekstremnem vremenu.

Norveška strokovna revija Motor in norveška avtomobilistična zveza NAF že šest let organizirata poseben test električnih vozil, kjer preverjajo razlike med tovarniškim in dejanskim dosegom. Tokrat je bilo na isti relaciji preizkušenih 24 električnih avtomobilov. Vsi so bili testirani popolnoma napolnjeni in popolnoma novi, novinarji pa so z njimi vozili tako dolgo, da so se baterije povsem izpraznile. Nazadnje so dosežen rezultat primerjali z dosegom, ki ga obljublja proizvajalec. 

Presenečenje testa, ali natančneje razočaranje, je bil osveženi tesla model 3 long range, ki ima uradno največji doseg, a je v praksi dosegel skoraj četrtino manj. Med 24 avtomobili se je uvrstil na 21. mesto.  

Nepričakovani zmagovalec je bil polestar 3, ki je glede na uradni podatek izgubil najmanj dosega. Po tovarniški podatkih naj bi po WLTP ciklu dosegel 560 km, na testu pa jih je prevozil 531, kar je le petodstotno zmanjšanje

Tu je celotna lestvica avtomobilov z njihovim tovarniško navedenim dosegom po WLTP in prevoženo razdaljo v dejanskih pogojih:

  • Polestar 3 – doseg po WLPT 560 km/realno 531 km/ -5 % 
  • BYD Tang - doseg po WLPT 530 km/realno 482 km/ -9 %
  • Mini Countryman - doseg po WLPT 399 km/realno 355 km/ -11 %
  • Lotus Emeya - doseg po WLPT 500 km/realno 436 km/ -13 %
  • BYD Sealion 7 - doseg po WLPT 502 km/realno 436 km/ -13 %
  • Mercedes-Benz G - doseg po WLPT 443 km/realno 381 km/ -14 %
  • Kia EV3 - doseg po WLPT 590 km/realno 499 km/ -15 %
  • Porsche Taycan - doseg po WLPT 592 km/realno 499 km/ -16 %
  • BYD Seal U - doseg po WLPT 500 km/realno 421 km/ -16 %
  • Hongqi EHS7 - doseg po WLPT 540 km/realno 452 km/ -16 %
  • Smart #3 - doseg po WLPT 415 km/realno 346 km/ -17 %
  • Ford Explorer EV - doseg po WLPT 525 km/realno 437 km/ -17 %
  • NIO EL8 - doseg po WLPT 503 km/realno 412 km/ -18 %
  • Hyundai Ioniq - doseg po WLPT 546 km/realno 436 km/ -20 %
  • BMW i5 Touring - doseg po WLPT 497 km/realno 392 km/ -21 %
  • Volvo EX30 - doseg po WLPT 472 km/realno 371 km/ -21 %
  • Audi Q6 e-tron - doseg po WLPT 616 km/realno 481 km/ -22 %
  • Xpeng G6 - doseg po WLPT 550 km/realno 329 km/ -22 %
  • Porsche Macan - doseg po WLPT 552 km/realno 429 km/ -22 %
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer - doseg po WLPT 571 km/realno 440 km/ -23 %
  • Tesla Model 3 - doseg po WLPT 702 km/realno 531 km/ -24 %
  • Peugeot E-5008 - doseg po WLPT 488 km/realno 361 km/ -26 %
  • Voyah Dream - doseg po WLPT 482 km/realno 344 km/ -29 %
  • Peugeot E-3008 - doseg po WLPT 510 km/realno 347 km/ -32 %  
Električni avtomobili: ponekod jih obožujejo, drugod se jim na daleč izogibajo - preverite, kje so razlogi

Novo na Metroplay: Zemlja omogoča, da se zgodi čarovnija | N1 podkast s Suzano Lovec