16. 9. 2024, 10:49 | Vir: STA

Krajani opozarjajo na nevarno slovensko cesto, po kateri se dnevno pelje tudi 20.000 vozil (tudi šolarji in dijaki)

Vojnik

Nebojša Tejić/STA

V lokalni civilni iniciativi so prepričani, da je cesto treba varnostno urediti in zapreti za tovorni promet.

Krajani Arclina v občini Vojnik od leta 2018 čakajo na gradnjo novega križišča, s katerim bi uredili križanje državnih cest Celje-Vojnik in Arclin-Ljubečna, ki je po njihovem prepričanju nevarno in kaotično. Gre za cesti, po katerih se glede na podatke ministrstva za infrastrukturo dnevno pelje tudi več kot 20.000 vozil.

Cesta med Arclinom in Ljubečno je tudi šolska pot in je na najožjem delu široka le pet metrov, po njej pa se dnevno pelje več kot 100 tovornjakov in preko 4000 vozil. Da je cesto potrebno varnostno urediti in zapreti za tovorni promet, so v civilni iniciativi Tukaj smo Vojnik že večkrat opozorili odgovorne, a kot pravijo, se ni zgodilo nič.

Fotografija je simbolična.

Fotografija je simbolična.

Bobo/SRDJAN ZIVULOVIC

Država načrtuje še šest križišč, Vojničani pa si želijo krožišča

Nedavno so v iniciativi odgovorne in javnost v javnem pismu obvestili, da jih je na julijski predstavitvi direkcije za infrastrukturo in projektantov o prihodnji ureditvi omenjenih cest presenetila informacija, da od Arclina do vojniškega pokopališča, torej na razdalji 900 metrov, načrtujejo kar šest križišč s semaforji.

Kot poudarjajo, je to rezultat prostorske politike občine, ki da je skozi leta vedno na prvo mesto postavila interese kapitala, o posledicah pa ni razmišljala. "Zakaj so sprejemljiva le semaforizirana križišča, ko pa vidimo, da gre trend v Evropi ravno v obratno smer," se sprašujejo krajani.

Fotografija je simbolična.

Fotografija je simbolična.

BOBO/ZIGA ZIVULOVIC JR.

Na sestanku 8. julija naj bi jim predstavniki direkcije obljubili, da se bo projekt izgradnje križišča v Arclinu ustavil vsaj za toliko časa, da civilna iniciativa pridobi vpogled v projektno dokumentacijo, temu pa naj bi sledil ogled na terenu s pojasnili o odkupih, služnostih, prestavitvi ograj, uvozih in izvozih s parcel itd.

A to se ni zgodilo; krajani, ki se jih ureditev križišča dotika, pa so že prejeli pogodbe o služnostnih pravicah in odkupih zemljišč, direkcija pa jim še vedno ni omogočila vpogleda v dokumentacijo. Investitorja in projektanta, pa tudi ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek, so zato pozvali, da v Arclinu organizirajo sestanek s krajani in jim pojasnijo projekta. Dokler ne dobijo odgovorov, ne nameravajo podpisati papirjev ali se strinjati z odkupi zemljišč in služnostmi.

Na direkciji menijo, da bodo pretočnost lažje uravnavali s križišči 

Na direkciji za infrastrukturo so v odzivu za STA pojasnili, da se zavedajo nujnosti ureditve omenjenega odseka. Kot najprimernejša rešitev se je izkazal sistem sinhroniziranih semaforiziranih križišč, kar je pokazala prometna študija, so pojasnili. Pričakujejo, da bo promet na tem odseku naraščal, pretočnost pa bodo lahko uravnavali s prilagoditvijo krmilnih programov semaforjev.

Fotografija je simbolična.

Fotografija je simbolična.

Bobo

Glede obljubljenega vpogleda v projektnocircular trafficdokumentacijo so pojasnili, da jo bodo lahko krajani prejeli po prejetju zahteve za dostop do informacij javnega značaja. O slednji je sicer avgusta že bilo odločeno, a odločba še ni pravnomočna. Direkcija medtem s civilno iniciativo še usklajuje termin vpogleda, nato pa je predviden tudi terenski ogled, so še dodali.

Med željami krajanov je tudi, da bi država odsek državne ceste Celje - Slovenske Konjice zaprla za tovorni promet. Na ministrstvu za infrastrukturo so za STA pojasnili, da je na tem odseku že prepovedan tranzitni promet za tovorna vozila nad 7,5 tone, a gre za gospodarsko aktivno območje, kjer je tudi nekaj večjih avtoprevozniških podjetij, ki imajo pravico uporabljati cestno povezavo za dostop.

Krajane skrbi tudi skorajšnja obnova avtocestnega odseka Slovenske Konjice-Dramlje

Dodatno Vojničane skrbi načrtovana obnova avtocestnega odseka Dramlje-Slovenske Konjice, ki bo trajala najmanj dve gradbeni sezoni. Zaradi del naj bi bila avtocesta kdaj tudi zaprta, zato jih skrbi, kaj bo, ko se bo ves promet z avtoceste preusmeril na regionalno cesto skozi občino Vojnik.

Na Darsu so v zvezi s tem pojasnili, da se zavedajo zahtevnosti načrtovane rekonstrukcije. Prizadevali si bodo glavnino prometa zadržati na avtocestnem omrežju, je pa jasno, da bo v času del pričakovati določen odliv vozil z avtoceste, so dodali. "Da bi začasna prometna ureditev kar najmanj vplivala na promet, že od začetka leta 2023 redno sodelujemo s pristojnimi občinami in drugimi deležniki," so navedli za STA.

Na podlagi zadnjih ugotovitev prometne študije in dogovorov z župani so tako začeli aktivnosti za izboljšanje prometnega režima na dveh križiščih v Vojniku. Gre za začasne rešitve v času, ko bodo potekala dela v predorih in bo na avtocesti promet potekal le po enem voznem pasu v vsako smer. Na Darsu sicer zagotavljajo, da za zaradi del v nobeni fazi ne bo popolnih zapor avtoceste in preusmeritev na vzporedno državno omrežje.

Kot so še pojasnili, je bila za rekonstrukcijo ceste in objektov na odseku štajerske avtoceste Slovenske Konjice-Dramlje prejšnji teden sklenjena pogodba z izvajalcem del. Začetek pripravljalnih del, ko bo promet še potekal po obeh polovicah avtoceste in obeh prometnih pasovih, je predviden letos jeseni, večja dela pa bodo začeli spomladi 2025. Na pretočnost prometa pa bodo najbolj vplivala dela v predorih, ki so predvidena poleti 2025 in nato v drugo smer v poletnih mesecih 2026.