Z ohladitvijo, ki je zajela Slovenijo, prihaja tudi nevarnost poledice. Službe za vzdrževanje cest se na to sicer pripravljajo s posipavanjem, a kljub temu je potrebna previdnost.
Ceste pozimi posipavajo s soljo, ki preprečuje zmrzovanje površine, vendar pa ima svoje omejitve. Deluje namreč le do temperature – 8 stopinj Celzija. Ko temperatura tal pade še nižje, se sol ne more več prebiti v strukturo ledu in ga staliti. V takih primerih cestne službe soli primešajo pesek, ki omogoči vsaj nekaj oprijema. Poleg tega mora biti cesta vsaj malo mokra, da nastane solna raztopina.
Ko so ceste suhe, se izvaja tako imenovano mokro soljenje, ki se uporablja predvsem za preprečevanje poledice, pomeni pa polivanje cest z mešanico soli in raztopine kalcijevega oz. magnezijevega klorida. Uporablja se za temperature do -18 stopinj Celzija.
Vzdrževalci cest ob zimskih razmerah spremljajo vremensko situacijo, ki se lahko spreminja iz ure v uro in po potrebi prilagajajo način posipavanja. Prav tako posvečajo več pozornosti posebej izpostavljenim mestom, kot so mostovi, nadvozi in ceste v bližini vode, a ker so razmere v prometu nepredvidljive, je previdnost voznikov vseeno nujna.
Soljenje cest pa prinaša tudi nekaj negativnih posledic. Sol za posipanje namreč ni tako prečiščena kot jedilna in vsebuje nekatere nečistoče in primesi. Tako skupaj s soljo na cestah pristanejo tudi svinec, železo in druge kovine. Te lahko nato dež spere v prst in podtalnico.
Sol na cestišču pa skrbi tudi marsikaterega voznika. Čeprav izboljša oprijem in prepreči marsikatero nesrečo, pa lahko pospeši rjavenje karoserije, podvozja in drugih delov avtomobila.
Novo na Metroplay: Juš Milčinski o vodenju Malih sivih celic in kakšen mora biti avtor humorističnih vsebin