V Veliki Britaniji je na mizi zakon, s katerim želijo zvezdnikom prepovedati objave močno spremenjenih fotografij, saj naj bi s tem ustvarjali »izkrivljeno podobo lepote« in izdatno prispevali h krizi kolektivnega mentalnega zdravja, sploh pri mladih. V Franciji podoben zakon velja že od leta 2017, a je omejen le na nekatere bolj drastične računalniške spremembe obraza.
Predlagani zakon zvezdnikom eksplicitno prepoveduje prikrito retuširanje fotografij, ki jih objavljajo na družbenih medijih. V kolikor je fotografija, ki jo objavijo, računalniško obdelana, pa bi morali to ustrezno označiti in izpostaviti.
Predlagani zakon pa ne bi veljal samo za zvezdnike, ampak tudi za oglaševalce. Pobudniki zakona so ob predstavitvi kritizirali nekatere specifične zvezdnike, za katere je znano, da objavljajo dramatično obdelane fotografije. Med njimi je tudi Lauren Goodger, 33-letna angleška starleta, manekenka in medijska osebnost, ki ima na Instagramu več kot 750.000 sledilcev in redno objavlja računalniško obdelane fotografije:
View this post on Instagram
Zakon je z objavo podprla tudi švedsko-britanska TV-voditeljica in manekenka Ulrika Jonsson, ki je med drugim leta 1998 vodila Evrovizijo, leto kasneje pa lepotno tekmovanje za mis sveta. Ulrika je zapisala, da tovrstne fotografije otroke vodijo v »lažen svet popolnosti« in dodala: »Kot mati, sem zelo zaskrbljena.«
Dr. Luke Evans, vodilni pobudnik zakona, je ob tem komentiral, da imajo zvezdniki odgovornost, da ne zavajajo mladih.
Zgodba o tem zakonu je dosegla širši diskurz, ko je na Twitterju zaokrožila fotografija Khloe Kardashian, kot jo je objavila na svojem Instagram profilu in ob njej fotografija Khloe iz videoposnetka, kjer seveda ni mogla biti računalniško spremenjena.
Proposed law in UK would make celebrities label as “edited” photos posted to Instagram that are photoshopped. Member of Parliament: “Edited photos on Instagram are fueling a mental health crisis because they’re creating a warped sense of beauty.” pic.twitter.com/G2eYjzuBdv
— Mike Sington (@MikeSington) August 29, 2020
Novo na Metroplay: “Zdravstveno komuniciranje mora temeljiti na znanstvenih, preverljivih dejstvih!” | Mitja Vrdelja