Če ste konec devetdesetih pogosto vrteli glasbo z MTV programa, ste nedvomno poznali irski fantovski bend Westlife, ki je leta 1998 eksplodiral na osrednjo glasbeno sceno in potem počasi tonil v ozadje. Danes je eden od spominov na njihovo začetno ustvarjanje tudi novica, da je agencija CIA eno njihovih najbolj popularnih viž uporabljala za mučenje zapornikov.
Najprej zanimivost – Westlife so sprva nameravali podpisati pogodbo z založbo BMG, kjer je nad končno odločitvijo bedel legendarni Simon Cowell. Na koncu je fante odslovil, a jih je opazil glasbeni menedžer Louis Walsh, ki je takrat že imel pod svojim okriljem zasedbo Boyzone.
Ko se je Walsh odločil, da v svoj portfelj sprejme tudi Westlife, mu je Simon Cowell rekel: »Moraš boš vsaj tri fante odpustiti. Imajo fantastične glasove, ampak so najgrši bend, kar sem jih videl.« In res – iz originalne skupine so izpadli trije: Lacey, Keighron in Garrett, obdržali so Nickyja Byrna in Briana McFaddena, ostale pa potem dobili preko avdicij.
Skladba za mučenje
Prevrtimo na današnji čas, ko je neprofitna organizacija American Civil Liberties Union izdala poročilo, pripravljeno leta 2015, naslovljeno Out of the Darkness (Iz teme), v katerem je podrobno opisan program agencije CIA za zasliševanje Suleimana Abdullaha, znanega po tem, da je bil v času pridržanja podvržen najhujšim oblikam mučenja.
V poročilu je med drugim zapisano, da je »CIA za mučenje Suleimana Abdullaha v Afganistanu uporabljala glasbo irske fantovske skupine imenovane Westlife.« Poročilo nadaljuje: »Zasliševalci so prepletali baladno pesem 'My Love' z metalsko glasbo in to ponavljajoče predvajali na najvišji glasnosti.«
Poročilo razkriva, da je bil Suleiman podvržem tehnikam mučenja, ki so bile specifično zastavljene za to, da ga »psihološko uničijo«. Glasba se je ustavila le, ko je enkrat zgoščenka preskočila in se je predvajanje prekinilo. Takrat so ostali zaporniki začeli glasno klicati drug drugega, da bi izvedeli, kdo je poleg njih še pridržan.
Suleimana so kasneje izpustili, ko je CIA določila, da ne predstavlja grožnje.
Pevec skupine Westlife, Kian Egan, je komentiral, da je skladba verjetno res bila dobra izbira za mučenje. Za RTE 2 je povedal: »Je precej nadležna pesem, še posebej, če jo poslušaš kar naprej.« Ko so mu povedali, da so za namene mučenja pesem prepletali z metal glasbo, pa je dejal: »Heavy metal in fantovski bendi sta dva glasbena ekstrema, zdi se razumljivo, zakaj so to uporabili. Je, kar je.«
(Naslovna fotografija: Skupina Westlife davnega leta 2002 na podelitvi nagrad Brit.)
Vir: ACLU.org