2. 6. 2021, 07:30 | Vir: STA
Evrovizijo je letos spremljajo kar 183 milijonov gledalcev, številni mladi prek spleta
Letošnjo Evrovizijo, ki je potekala med 18. in 22. majem v Rotterdamu na Nizozemskem, je spremljalo dobrih 183 milijonov gledalcev, so v ponedeljek sporočili organizatorji. Finalni večer je v 36 državah povprečno spremljalo 40,5 odstotka gledalcev televizije. Število ogledov so dvignili predvsem mladi oboževalci prek spleta.
Letos si je po podatkih Evropske radiodifuzne zveze (EBU) Evrovizijo v živo ogledalo kar štiri odstotke več televizijskih gledalcev kot leta 2019. Lani so to glasbeno tekmovanje odpovedali zaradi pandemije novega koronavirusa.
Letos so poskočile tudi številke gledalcev, starih med 15 in 24 let: v primerjavi z letom 2019 so se zvišale za sedem odstotkov, na 52,8 odstotka. Na Nizozemskem so zabeležili 5,4 milijona gledalcev, kar je 78,5 odstotka vseh nizozemskih televizijskih gledalcev. Z 99,9 odstotka je po številu televizijskih gledalcev, ki so si ogledali Evrovizijo, sicer zmagala Islandija.
Uradni YouTube kanal Evrovizije pa je tekom evrovizijskega tedna, ki poleg velikega finala vključuje dva predizbora, zabeležil 50,6 milijona ogledov iz 234 držav, kar je 28 odstotkov več kot leta 2019.
Evrovizijo so v živo prek spleta spremljali predvsem mladi, saj je bilo 71 odstotkov spletnih gledalcev starih med 18 in 34 let. V finalu 65. tekmovanja za pesem Evrovizije so slavili italijanski rockerji Maneskin s pesmijo Zitti E Buoni. Njihov nastop in nastope preostalih 25 tekmovalcev si je ogledalo 4,3 milijona Italijanov, kar je bilo najvišje število po letu 2011.
Italija si je zmago priborila z glasovi občinstva in s skupno 524 točkami premagala Švico in Francijo. Nacionalne žirije so največ glasov namenile švicarskemu pevcu Gjon's Tearsu, ki je bil na koncu tretji, francoska pevka Barbara Pravi s pesmijo Voila pa je bila s skupno 499 točkami druga.
"Navdušeni smo, da je občinstvo v tako velikem številu ponovno sprejelo Evrovizijo. Ponosni smo, da smo v času, ko je veliko ljudi ločenih, združili milijone ljudi. Velik uspeh skupine Maneskin in številnih drugih kaže, da je vpliv Evrovizije večji kot kdajkoli prej," je dejal izvršni producent Evrovizije Martin Osterdahl.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču