Alma Rahne | 16. 5. 2023, 12:23
Razkrivamo, koliko je RTV Slovenija odštela za nastop Joker Out v Liverpoolu (je znesek upravičen?)
Evrovizija je veliki glasbeni spektakel, ki vsako leto pritegne milijone gledalcev pred TV-zaslone. A temu primerno so tudi stroški, ki jih posamezne države namenijo za sodelovanje in svoje dovršene ter do potankosti izpiljene nastope. In koliko je letos stala prijavnina?
RTV Slovenija na enem največjih glasbenih festivalov Pesmi Evrovizije sodeluje od leta 1993. Dejstvo je, da se Evrovizija z leti precej spreminja. Lahko bi rekli, da je bolj kot glasba v ospredju šov, nenavadni kostumi oziroma ključno je, da izstopaš. Ni skrivnost, da nekatere države za nastop v Evrovizijo vložijo več tisoč evrov, a še preden pride do nastopa, je treba plačati prijavnino, ki pa ni majhna.
"Projekt izbora za pesem Evrovizije še ni zaključen, končni izračuni bodo znani po koncu dogodka. So pa stroški slovenske delegacije zmeraj med najnižjimi in tudi številčno je ta med najmanjšimi, če ne celo najmanjša. Financira se iz naslova oglaševanja in RTV-prispevka, letošnja prijavnina na glasbeno tekmovanje v Liverpoolu pa je znašala 75.069,00 evra," so za Metropolitan.si sporočili z RTV Slovenija.
Kdo pokrije stroške predevrovizijskih zabav?
Glede na to, da letos nismo imeli nacionalnega izbora – EMA in so bili naši predstavniki Joker Out izbrani interno, smo na RTV naslovili vprašanje, kam je šel ''privarčevani'' denar. Kot so pojasnili, so ga vložili v dodatno promocijo: "Za zelo okrepljeno promocijo skupine in skladbe pred Pesmijo Evrovizije in razlika je glede na pretekla leta očitna."
V nasprotju s preteklimi predstavniki se se člani skupine Joker Out letos udeležili vseh predevrovizijskih zabav oziroma tako imenovih pre partyjev. Stroške njihovih nastanitev in potovanja v Barcelono, Madrid, Varšavo, Amsterdam, Izrael in London so pokrili organizatorji, so nam pojasnili z RTV Slovenija.
V vsej evrovizijski zgodovini Slovenija še ni osvojila tako zelo želene zmage. Naša najboljša uvrstitev na glasbenem festivalu je bila leta 1995 s pesmijo Prisluhni mi (Darja Švajger) in leta 2001 s pesmijo Energy (Nuša Derenda). Po evrovizijskem letu 2004, ko je bil najprej le en polfinalni večer, smo se v finale uvrstili šestkrat, kar dvanajstkrat pa se nam v finale ni uspelo uvrstiti.
Slovenija je po uvrstitvah v finale v zlati sredini med vsemi udeleženci s petimi uvrstitvami v finale. Enako število uvrstitev imajo še Avstrija, Albanija, Izrael, Poljska in Švica, države, ki so tako po številu prebivalcev kot po vložkih v ta projekt daleč pred nami. Manj uvrstitev v finale kot Slovenija imajo na primer Irska, Bolgarija. Češka, Belorusija, Gruzija, Portugalska, Latvija, San Marino, pa tudi Hrvaška, Makedonija in Črna gora. Slovaška, BiH in Turčija so v tem obdobju nastopile le dvakrat, zato jih na lestvici ni. Od držav nekdanje Jugoslavije je več uvrstitev v finale v tem obdobju dosegla le Srbija.
Ker imamo v zadnjih letih slabe uvrstitve, se marsikdo sprašuje, kako smiselno je še sodelovati na izboru za Pesem Evrovizije. Letošnji finale je bil eden najbolje gledanih v zadnjih sedmih letih, hkrati pa je bila tudi najbolje gledana oddaja letošnjega leta na TV Slovenija 1.
Sodelovati ali zmagati?
"Glede na vložena sredstva, ki so v primerjavi z drugimi državami na Pesmi Evrovizije minorna, je to dober rezultat. Bi se po analogiji, ki jo zagovarjajo nekateri, zaradi veliko slabših izidov, kot jih imajo v zadnjih desetih letih naši predstavniki na Pesmi Evrovizije, morali odpovedati tudi nastopom v kvalifikacijah za EP in SP v nogometu ter prenosom s samih prvenstev? Pesem Evrovizije je namreč enako kot EP in SP v nogometu največji glasbeni dogodek na svetu, ki ga od letos samostojno delajo tudi v ZDA in ne samo v Evropi, Aziji ter Avstraliji. Gre za največji glasbeni dogodek na svetu, ki ga v živo spremlja več kot 300 milijonov ljudi, kar je tudi izjemna priložnost za promocijo Slovenije in njene glasbe," so za konec še pojasnili z RTV Slovenija.
View this post on Instagram
Evrovizija je šov, evrovizija je zabava in je ne nazadnje odmeven dogodek, ki se na veliko komentira, tako ali drugače, zato si rezultate ne smemo jemati preveč k srcu. Ja, boli, še posebej, če vemo, da so fantje in njihova ekipa naredili vse in še več, da bi Slovenija po več letih spet bila opažena. In je tudi bila, nedvomno, kar se vidi po številnih odzivih na družbenih omrežjih, zgovorna pa je tudi njihova priljubljenost na glasbenih platformah v različnih evropskih državah. Tako da ne dvomimo, da so se jim vrata na tuji trg že na široko odprla. Za kaj več pa bo pokazal čas. Kako že pravijo ... Pomembno je sodelovati in ne zmagati.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc