24. 7. 2021, 23:19

Hudega mačka na Grossmanovem festivalu dobila Klinika za zombije

STA/Bor Slana

Najboljši film 17. Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina, ki se danes končuje v Ljutomeru, je Klinika za zombije belgijskega režiserja Larsa Damoiseauxa. Film spaja dva žanra v želji, da bi gledalca tako nasmejal kot prestrašil. Gre za prekipevajočo poslastico, je podelitev nagrade hudi maček utemeljila žirija.

Na festivalu, ki se je začel 16. julija v Ormožu, je bilo prikazanih 36 celovečernih filmov, devet dokumentarnih fin 34 kratkih filmov iz 30 držav. Od tega je v tekmovalnem delu sodelovalo šest celovečercev, sedem glasbenih dokumentarcev in 31 kratkih filmov.

Poleg nagrade hudi maček za najboljši celovečerni film je film Klinika za zombije prejel tudi nagrado občinstva za najboljši celovečerec, so sporočili organizatorji.

Podelili so še nagrado hrupni maček za najboljši glasbeni dokumentarec, ki jo je prejel film slovenske režiserke Petre Seliškar Odpotovanje, ter nagrado Slakov hudi maček za najboljši kratki film, ki je šla v roke belgijskemu režiserju Xavierju Seronu za film Špljaf (Sprötch).

Nagrado Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film pa je prejel film Pastir (The shepherd) ruskega režiserja Pavla Pjatirova.

Letošnja častna gosta festivala sta bila ameriška režiserja William Lustig in Gary Sherman. Lustig je krojil podobo neodvisnega žanrskega filma v 80. in 90. letih ter podpisal grozljivko Manijak in trilogijo Policaj manijak, Sherman pa je znan po filmih Linija smrti ter Mrtvi in pokopani.

Ameriška režiserja sta na festivalu prejela častnega hudega mačka za izjemne prispevke k fantastični kinematografiji, oba pa so počastili tudi z retrospektivo. Sherman je izvedel še mojstrski tečaj, obenem pa je predsedoval žiriji, ki je med šestimi tekmovalnimi celovečerci izbrala prejemnika hudega mačka.

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah