2. 6. 2021, 11:25
Invader: Grafike na papirju in gostovanje Računalniškega muzeja v MGLC
Mednarodni grafični likovni center je zaradi velikega zanimanja podaljšal razstavo enigmatičnega francoskega umetnika Invaderja, ki je v mednarodnem okolju znan po svojih pikseliranih mozaičnih umetniških delih, ki so bila izvedena po vsem svetu ter razstavljena v številnih svetovnih galerijah in muzejih, vključno s prvo predstavitvijo v Ljubljani na razstavi Street Art–Stensili, Posterji, Stikerji/Low-Tech Re-akcija v MGLC leta 2006.
Invaderjevo delo ponazarja silovit učinek, ki ga ima tehnologija na sodobno kulturo, hkrati pa jo tudi kritizira z uporabo starodavne in tradicionalne tehnike mozaikov, ki simulira digitalne slikovne pike. Ob opiranju na Atarijevo videoigro iz leta 1978 je umetnik v poznih devetdesetih letih začel na ulice Pariza nameščati mozaike, ki so prikazovali vesoljske napadalce (Space Invaders). Ko so se jim pridružili pacmanovi duhovi in drugi priljubljeni 8-bitni liki, so dela kmalu postala vsakdanji prizor, na katerega je bilo mogoče naleteti v katerem koli urbanem okolju. To, da Invader za ustvarjanje ulične umetnosti namesto barve ali šablone uporablja ploščice, ni le edinstvena izbira medija, ampak poudarja tudi njegov komentar tega, kako so digitalne informacijske mreže vplivale na našo družbo in jo preoblikovale. Njegova dela so se v zadnjih dvajsetih letih pojavila po vsem svetu, saj umetnik še naprej vdira v javni prostor na petih celinah.
Razstava z naslovom Grafike na papirju, ki je te dni na ogled v Gradu Tivoli, ponuja opazovalcu priložnost, da odkrije manj znan vidik umetnikovega delovanja – grafiko. Na retrospektivi predstavljamo vse, od sitotiskov do litografij, od lesorezov do grafik v štiribarvni tehniki in od invazijskih zemljevidov do vodnikov. Več kot sto del na papirju je nastajalo od leta 2001 do 2020 in jih na razstavi dopolnjuje še Invaderjev izbor kratkih avtorskih filmov.
Poseben sklop na razstavi zavzemajo grafike rubikkubizma, katerih lastnost je, da z omejeno barvno paleto, kakor je določena na znameniti rubikovi kocki, odslikavajo ikonične podobe ovitkov gramofonskih plošč (Rubik Low Fidelity). Pridružujejo se jim dela iz sveta zgodovine umetnosti (Rubik Masterpieces) in premišljeno izbrani portreti filmskih upodobitev negativcev (Rubik Bad Men). Serija dokazuje, kako aplikativna je metoda poenostavljanja motivov, saj lahko tako rekoč vsako podobo prevede v specifično vizualizirano sliko, sestavljeno iz samo šestih barv.
Ob razstavi Invader, Grafike na papirju, bo vse do 6. junija potekalo gostovanje Računalniškega muzeja, ki bo ob razstavi zajemalo še retro gaming dogodek.
Gostovanje Računalniškega muzeja v MGLC: torek–nedelja, 1.–6. junij, 10.00–18.00, Grad Tivoli, Predavalnica, brezplačno
Razstava Računalniškega muzeja bo obenem omogočala tudi retro gaming izkušnjo na njihovih eksponatih. Tako boste lahko iz prve roke spoznali in preizkusili igre naše in vaše mladosti, ter raziskovali pikslasto estetiko zgodb iger iz prelomnih časov, ko še ni bilo čisto vse digitalno.
Računalniški muzej s svojo bogato zbirko in s pomočjo povezanih programov omogoča širši javnosti razumevanje visoke informatiziranosti družbe, v kateri živimo, ter posameznike spodbuja, da postanejo njeni soustvarjalci.
Več: www.racunalniski-muzej.si
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču