M. M. | 17. 7. 2022, 10:15

Jernej Žumer je grafični oblikovalec, ki nas z ilustracijami nasmeje in spodbudi k razmišljanju

Jure Ahtik

Svojih projektov se loteva z veliko zajemalko humorja, sproščenostjo in bistrimi idejami. Je avtor naslovnice aktualne revije Metropolitan. Vas zanima, kdo je to?

Tokratni avtor naslovnice aktualne revije Metropolitan je štajerski ilustrator in grafični oblikovalec Jernej Žumer, ki od leta 2014 dela kot samostojni kulturni delavec. Živi in ustvarja v Ljubljani. Med njegova pomembnejša dela sodijo naslovnice za Mladino, Dnevnik, Katedro idr. Je dobitnik mnogo mednarodnih priznanj, med drugimi so se na 10. Bienalu ilustracije njegove podobe uvrstile v ožji izbor kot unikaten primer spletne strani. Z likovnim jezikom vedno pokomentira aktualne dogodke. 

Kako se je razvila vaša ljubezen do ilustracije?

Mislim, da je to proces, ki se še vedno razvija, z raziskovanjem in preizkušanjem novih tehnik in načinov izražanja. Začne pa se, ko vidiš in odkriješ, da imaš moč za to. To mi da kot umetniku še dodaten zagon in samozavest ter na tak način ponovno požene začetek novega procesa.

Kaj pomeni biti ilustrator v Sloveniji?

Lov. (smeh) Za projekti, strankami, večjimi, manjšimi. Lov z mrežo. Mreženje.

Molilni volk

Molilni volk

Osebni Arhiv

V vaših ilustracijah je pogosto prisoten humor. Kako ta humor prenesete na papir?

Včasih direktno, včasih skrito, včasih očitno, včasih prikrito, včasih ga iščeš, pa ga sploh ni, včasih pa skozi vsako linijo kriči.

Avtoimunost

Avtoimunost

Osebni Arhiv

Kako ste se lotili ilustracije za naslovnico revije Metropolitan?

Barvno. Začel sem z barvo, ker sem hotel ujeti občutek poletja, vročine in sproščenosti, vendar tudi aktualnost v dogodkih, odtujenost skozi zaslone, ki te v vsakem primeru držijo, ne glede na to, kje si. Včasih ti odtegnejo okolico in se ne zavedaš dogajanja okoli sebe.

Metropolitan

Kje vidite ključne prednosti ilustrirane naslovnice revije?

V svobodi, da si lahko kjerkoli takoj. S fotografijo moraš loviti trenutke in lokacije, kar ima drugačen čar, ilustracija pa je na neki način bolj podobna vrtnarjenju. V postopku ustvarjanja greš skozi faze, pri katerih najprej požiraš podatke in informacije ter poizkušaš izvedeti čim več o temi, vsebini (preparacija), nato sledi inkubacija, kjer sprocesiraš vse informacije (skice, 'brainstorming' sam s sabo).

Življenje na koruzi

Življenje na koruzi

Osebni Arhiv

Iluminacija se zgodi, ko najdeš tisto stvar, za katero veš, da je prava, in jo v zadnji fazi verifikacije realiziraš in narediš končno verzijo, ki jo predstaviš naročniku. Te faze se kdaj tudi rahlo prekrivajo ali podvajajo, lahko pa se celo zgodi, da se faza iluminacija zgodi čisto zunaj (Hevreka! moment). Takrat pa si idejo pač zapišeš namesto narišeš, če ne gre drugače.

Sekira v med

Sekira v med

Osebni Arhiv

Na kaj naj bodo bralci pozorni, ko bodo razčlenjevali naslovnico, in kaj bi želeli izpostaviti?

Detajle, mogoče kak skriti simbol, element, pomen, nekateri so povezani s članki, vsebino, nekateri pa zgolj so, da pritegnejo oz. okrepijo glavni motiv. SOS okrog sonca, TOUR(ist)de France kolo, kombinacija barv na aktualno vojno ... 

*Avtor: Anja Kralj

Več zanimivih intervjujev preberite v aktualni številki revije Metropolitan.

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah