Od upanja do razočaranja: Buljanova vizija Čehova v Križankah kot osvežitev na ljubljanski gledališki sceni

17. 1. 2025, 09:00 | Uredništvo
Deli

Buljanova uprizoritev "3Sestre Remix" vzpostavlja redko videno ravnotežje med psihološko globino Čehova in sodobnimi gledališkimi postopki

Režiser Ivica Buljan v prostore ljubljanskih Križank prinaša svežo interpretacijo drame Antona Pavloviča Čehova z naslovom "3 SESTRE". Uprizoritev gradi kot kompleksen preplet klasičnega besedila, ki se odvija skozi tri različne prostore - Viteško dvorano, Peklensko dvorišče in Križevniško cerkev.

Večplastna režijska strategija ustvarja bogato prostorsko dramaturgijo, ki odraža psihološko potovanje sester od upanja do razočaranja. V koprodukcijski uprizoritvi  Teatra Tivoli in Festivala Ljubljana, ki je bila premierno uprizorjena 15. oktobra 2024, se pod dramaturgijo in priredbo besedila podpisuje Manca Sevšek Majeršič, ki vešče balansira med zvestobo izvirniku in sodobno interpretacijo, v zadnjem dejanju pa dodaja Ninin monolog iz Čehovljevega "Galeba", ki ga poda sestra Maša v ganljivi in ​​močni izvedbi Saše Pavlin Stošić.

PREDSTAVA "3 SESTRE REMIX" – TRI SESTRE IN ŠE BRAT 
KRIŽANKE, 26. januar 2025 ob 18.00

Odlični igralci se gibljejo skozi različne uprizoritvene prostore: Kaja Petrovič kot Irina z neprekinjenim odrskim gibanjem ustvarja kompleksen notranji svet lika, Lovro Zafred kot Veršinin pa z avtorefleksivnim izstopom iz vloge igro povzdigne na novo interpretacijsko raven. Aleksandra Balmazović kot najstarejša sestra Olga ustvari kompleksen portret ženske, ki svojo materinsko energijo sublimira v svojem učiteljskem poklicu, medtem ko Milena Vasić kot Nataša, Andrejeva žena, v sestrski trikotnik vnaša vznemirljivo dinamiko.

Teater Tivoli, gledališče, kultura
Darja Štraus Tisu

Joakim Tasić kot Andrej subtilno prikazuje postopno odtujenost edinega brata od sester, ujetega v mrežo lastnih neuresničenih ambicij in Natašine dominacije. Gal Oblak kot Tuzenbach in Jernej Markelj kot Soljoni nas vodita skozi zgodbo kot protagonista, borca, komentatorja, ki postopoma vstopata v zaplet in ga razpletata. Uroš Fürst v vlogi profesorja Kuligina razplasti portret provincialnega intelektualca, čigar akademska togost se prelije v fizično okorelost in tako ustvari fizično metaforo družbene okostenelosti. Njegov nastop balansira med komično pedantnostjo in tragično nezmožnostjo razumevanja lastne žene Maše.

Jožef Ropoša kot doktor Čebutkin gradi svoj lik skozi pijanske ekscese in trenutke boleče lucidnosti, svoje prizore pa spreminja v študijo zatona nekoč cenjenega zdravnika, ki je izgubil ne le poklicno varnost, ampak tudi moralni kompas. Olga Grad kot Anfisa doživi svoj prelomni trenutek v cerkvi, ko s prižnice govori o univerzalni distopični prihodnosti.

Teater Tivoli, gledališče, kultura
Darja Štraus Tisu

Predstava združuje fizični teater, psihološki realizem in gledališče misli ter ustvarja polifonijo pristopov, ki se odraža tudi v drugih elementih – glasbi Igorja Vićentića in Mirka Vičentiča Poliča, ki reinterpretirata klasične skladbe, ter video projekcijah Martina Drakslerja, ki v živo prikazujejo čustvena stanja likov od blizu. DJ set v kotu Viteške dvorane še dodatno poudari remix naravo predstave, medtem ko gibanje skozi prostore Križank ustvari občutek procesije, ki kulminira v cerkvi.

Buljanova uprizoritev "3Sestre Remix" vzpostavlja redko videno ravnotežje med psihološko globino Čehova in sodobnimi gledališkimi postopki. S premišljeno prostorsko dramaturgijo in kompleksnim prepletom fizičnega gledališča, psihološkega realizma in gledališča misli, ustvarja predstava bogato pomensko mrežo, ki presega zgolj besedovanje in orisovanje.

Teater Tivoli, gledališče, kultura
Darja Štraus Tisu

Uprizoritev predstavlja najvznemirljivejšo osvežitev na ljubljanski gledališki sceni - z organskim, skorajda divjim branjem Čehova, ki hkrati spoštuje izvirnik in ga brezkompromisno umešča v univerzum sedanjosti. Vodenje občinstva po različnih prostorih Križank ustvarja edinstveno izkušnjo gledališkega romanja, predstava pa izžareva vznemirljivo in zapeljivo energijo, ki je trenutno ni mogoče najti nikjer drugje na slovenskem odru. To gledališče je tisto, ki te ne izpusti – preganja te še dneve po ogledu in potrjuje, da lahko klasika, če se je lotiš s pravo mero poguma in spoštovanja, proizvede najvznemirljivejše sodobno gledališče.

Dobra kava, dobri ljudje in lepe rože: ljubljanska kavarna, ki je postala prava zvezda med kavarnami

Novo na Metroplay: "Potem te življenje pokliče" | N1 podkast s Suzano Lovec