Uredništvo | 7. 11. 2024, 14:22

Bas kitara v drugačni luči: vsestranski Jošt Lampret z novim projektom Nomad

Jan Hajšen

Nomad je avtorski projekt enega najbolj iskanih in vsestranskih basistov v Sloveniji Jošta Lampreta. Tokrat se s svojim najnovejšim projektom poklanja globoki tradiciji flamenka.

Jošt Lampret bas kitaro tokrat predstavlja v povsem drugačni vlogi in luči, kot smo je vajeni. Namesto, da bi ta ostajala v ozadju kot podporni element, se dvigne v ospredje in razcveti v inštrument z lastno melodijsko in harmonsko vlogo. Jošt Lampret se kot glasbeni popotnik nenehno podaja v raziskovanje različnih glasbenih tradicij, tokrat pa se s svojim najnovejšim projektom poklanja globoki tradiciji flamenka.

Njegov pristop prepleta bogato paleto globalnih glasbenih vplivov, ki jih je kot glasbenik skozi leta zbiral in vpletal v svoje ustvarjanje. Njegova bas kitara se morda ravno zato ponaša z izraznostjo, občutkom in tehnično dovršenostjo, v svoji srži pa združuje dušo flamenka, svobodo jazza in subtilnost improvizacije. Z ekipo vrhunskih in široko delujočih umetnikov, Urško Cento, Ninom Mureškićem in Matijo Krečičem, se podaja na nomadsko pot, ki presega glasbene kategorije, briše meje in slavi medsebojno povezanost različnih kultur, kar je v tem času in svetu še kako pomembno. Premierna predstavitev avtorskega projekta izjemnega basista Jošta Lampreta Nomad bo v četrtek, 7. novembra 2024, ob 20. uri v Klubu Cankarjevega doma.

Nomad ni le projekt glasbenega iskanja, temveč samosvoja glasbena pripoved, skozi katero ustvarjalci raziskujejo transformativno moč glasbe, ki povezuje in združuje. Vlada ji duh inovativnosti - kompozicij tako ne žene tradicionalni flamenko, temveč njegovo preoblikovanje in reinterpretacija skozi oči in občutke nekoga, ki, čeprav ni del te kulture, flamenko globoko občuduje in spoštuje.

Jošt Lampret je v svojih zgodnjih letih glasbene poti ustvarjal z zasedbo Terrafolk in Simbolični orkester, kjer je ob igranju etno glasbe pod mentorstvom Bojana Cvetrežnika odkril svojo ljubezen do glasbe sveta. Po končanem Konservatoriju za glasbo in balet je študij klasičnega kontrabasa nadaljeval na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Zoranu Markoviću.

Kot klasični kontrabasist solist je nastopil s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Simfoničnim orkestrom Slovenske filharmonije in Komornim godalnim orkestrom Akademije za glasbo. Bil je tudi član znamenitega Gustav Mahler Jugendorchestra ter zmagovalec in prejemnik številnih prvih nagrad na domačih in tujih tekmovanjih.

Jošt Lampret

Jošt Lampret

Jan Hajšen

Ljubezen do jazz glasbe je razvil med delom s prof. Matejem Hotkom in igranjem v akademskem big bandu. Ustanovil je zasedbo P’Jays (ex. Pijammies), ki združuje izjemne slovenske glasbenike mlajše in starejše generacije, s katero je izdal dva albuma avtorske glasbe.

Sodeloval je z mnogimi domačimi in tujimi priznanimi glasbeniki, kot so Majid Bekkas, Elliot Mason, Daniel Rowland, Jose Montaña, Irena Grafenauer, Mate Bekavac, Vlado Kreslin, Iztok Mlakar, Saša Nestorovič, Vlatko Stefanovski, Nina Strnad, Jure Pukl, Marko Črnčec in mnogi drugi. Danes redno nastopa v zasedbah Teo Collori & Momento Cigano, Wiyaala & The YagaYagas, Eastern European Bass Ensemble in drugih mednarodnih projektih.

Cikel Noches de tablao predstavlja umetnost na področju sodobnega flamenka. Oblikujejo ga interdisciplinarni umetniški dogodki, osnovani predvsem na živi povezavi glasbe in plesa, ter spremljevalni program izobraževalnih in teoretskih vsebin.

Program gradi medkulturni lok med tujimi in domačimi ustvarjalci, ki vzpostavljajo dialog med umetniško prakso flamenka in drugimi glasbenimi žanri in predstavljajo nove ustvarjalne pristope h glasbeni, plesni in performativni umetnosti. Od svojega nastanka leta 2017 daje prostor najnovejšim umetniškim projektom, ki temeljijo na žanrski presečnosti in ponuja širok spekter sodobnih izraznih form. V njem se nizajo koncerti in plesne uprizoritve, v katerih tradicija vstopa v navdušujoča zavezništva z novitetami.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču