Uredništvo | 28. 1. 2024, 15:20

Uživala sta tudi Robert Golob in Tina Gaber: spektakel v Ljubljani, Lado Bizovičar navdušil razprodane Stožice

Jani Ugrin

Lado Bizovičar in stotine sodelavcev navdušili občinstvo ter postavili nove mejnike v zabavi.

Rekordno razprodane Stožice so gostile enkraten poklon slovenski glasbi, izjemen ustvarjalno-logistični podvig pa bo zapisan kot eden največjih trenutkov v slovenski (pop)kulturi zgodovini.

Izjemnih projektov, kot je Slovenska muska v Stožicah, ni brez izjemnih, pogumnih, drznih, ustvarjalnih ljudi, ki znajo za seboj premakniti množice. V tem primeru je kepo po hribu (spet) zakotalil enfant terrible našega medijskega prostora, Lado Bizovičar, ki je s svojo ustaljeno kreativno-tehnično ekipo ob sebi zbral prekaljene mojstre glasbe in komedije, jim dodal mladostno svežino ter širino ljubiteljskega ukvarjanja z glasbo, plesom in zabavanjem.4

Jani Ugrin

Sinočnja predstava je bila unikaten spoj projektov, s katerimi je navdušil v preteklosti. V njej so si roke podali zabavna moč gledališkega hita Slovenska muska od A do Ž, megalomanskost TV-roastov Na žaru, nacijo premikajoči naboj šova Slovenija ima talent, viralnost skečev iz As ti tud not padu!? pa tudi nalezljivi trženjski pristop - Po Hofer ceni.

"Številni ustvarjalci in sodelavci, ki so v svojih karierah naredili že marsikateri presežek, so se v tej predstavi spet znašli pred preizkušnjami, ki poženejo kri po žilah. Od gledaliških predstav je bilo tokrat drugače predvsem to, da so na odru z mano in Gašperjem Koncem stali še drugi nastopajoči, ki so tudi sami to doživljali po svoje in prinašali v zgodbo svojo energijo ter izvabljali smeh tam, kjer ga prej še ni bilo. Najbolj cenim, da so nam zaupali, da so bili potrpežljivi in nori z nami. Sicer pa se je najlažje norčevati iz tistih, ki so tudi sami duhoviti in to doživljajo kot poklon. Običajno so to največji v svojem žanru, npr. Jan Plestenjak, Jože Potrebuješ, Siddharta, Avseniki ..." je povedal Lado Bizovičar, ki sta si ga v živo ogledala tudi slovenski premier Robert Golob in njegova partnerica Tina Gaber, manjkala nista niti predsednica države Nataša Pirc Musar in njen mož Aleš Musar.

Mediaspeed/Sandi Fišer
Jani Ugrin

Lado je obljubil, da bo v Stožicah pripravil nekaj res enkratnega, kljub velikemu zanimanju medijev in javnosti, pa do izvedbe ni razkril vsebine in nastopajočih. A če veliki mojster zabave Lado Bizovičar reče, da bo v Stožicah dogodek, ki se ga ne zamudi, se mu verjame na besedo in tudi 13.000 sedišč ni dovolj

Rezultat je bila izjemna zgodba, ki je v dveh urah ponudila toliko "uau trenutkov", da se bomo o njih pogovarjali še tedne in mesece. Začelo se je že s prihodom v areno, kjer je navdušil pogled na prvič centralno postavljen oder in svetlobno konstrukcijo nad njim, pod katero sta se podpisala scenografinja Greta Godnič in mojster luči Črt Birsa. Od najožjih Ladovih sodelavcev omenimo še scenarista Jureta Karasa, režiserja Nejca Levstika, glavno producentko Anelo Šabanagić in glasbenega impresarija Gašperja Konca, ki je opravil glavnino dela pri izbiri glasbe in pripravi aranžmajev ter kot zvesti pribočnik z Ladom na odru preživel cel večer.

Jani Ugrin

Na tej točki bi si omembo z imenom in priimkom zaslužilo še nekaj sto glasbenikov, pevcev, plesalcev in njihovih sodelavcev, ki so temu izjemnemu projektu darovali čas in talent, pilili nastope na številnih vajah in dodali vsak svoj košček v enkraten mozaik, a nimamo dovolj prostora za vse, tvegali pa bi tudi, da koga pozabimo omeniti.

Če bi iz tega unikatnega prepleta arenskega pop koncerta, DJ-partyja, stand upa, muzikala, simfoničnega koncerta, roasta, zborovskega petja, opere, veselice, plesnega šova, festivalskega spektakla ... res morali izpostaviti le nekaj točk, verjetno dejstvo, da se je le-ta zgodil na začetku leta 2024 družbeno najbolj odsevata muzikal Nutrije (iz prve vrste so si ga ogledali tudi predsednica republike in premier s spremljevalcema) ter poklon gaserjem in limkam, dimenzija prostora je omogočila izvedbo Štirih Janov Plestenjakov, glasbeno pa je bilo bržkone najbolj zahtevno kloniranje zabavnih zimzelenčkov v opero. A to je le nekaj presežkov, ki se jim bomo smejali še leta.

Jani Ugrin

Glavna zapuščina tega čudovitega podviga pa je že samo dejstvo, da je bil izveden. Da se da! Tudi pri nas! Slovenska muska v Stožicah je bila nekaj več. Bila je presežek, kakršnega še nismo doživeli. In naj bo motivacija ter navdih tudi drugim, izkušenim in svežim ustvarjalcem zabave, da stopijo iz običajnih okvirjev in si drznejo narediti nekaj več, kot le še en odličen koncert ali še eno zabavno gledališko komedijo. Da publika to želi in podpira, je nenazadnje sinoči pokazal tudi rekordni obisk Stožic, kjer se je zaradi drugačne postavitve odra lahko prvič hkrati zabavalo skoraj 13.000 gledalcev.

Predstavo so si s pomočjo tolmačev in ekrana ogledali tudi gluhi gledalci. To je v tujini že praksa, gostitelji pa upajo pa, da jih bo vsako leto več tudi pri nas. 

V sodelovanju z Mastercardom so omogočili brezplačen ogled predstave stotim gledalcem, ki so jih izbrali s pomočjo Zveze Sonček, Društva študentov invalidov Ljubljana in Mestne zveza upokojencev Ljubljana. Nekaj brezplačnih sedežev so namenili tudi predstavnikom civilne zaščite ter gasilcem, ki nesebično pomagajo ljudem v stiski in priskočijo na pomoč vedno, ko jih rabimo.

Lado je v TV-šovu Slovenija ima talent napovedal tudi, da bo na oder Stožic popeljal nekatere tekmovalce iz zadnje sezone. Obljubo je izpolnil izdatno: občinstvo je ob Gojku Hitmacherju Ajkuli ogrela Mini DJ akademija, v kar dveh točkah so nastopili Pantaloons, z nutrijami je pel zmagovalec šova Domen Kljun, na odru pa je zamigala tudi plesna skupina Impulz.

Jani Ugrin
Jani Ugrin