31. 8. 2021, 12:10 | Vir: STA

Na celjsko sejmišče se letos v prenovljeni podobi vrača Mos

Lili Pušnik/STA

Na celjsko sejmišče se letos med 15. in 19. septembrom v prenovljeni podobi vrača Mednarodni obrtno-podjetniški sejem (Mos). Za družbo Celjski sejem je po besedah izvršnega direktorja Roberta Otorepca težko obdobje, ki so ga prebrodili z veliko mero potrpežljivosti, zdaj pa se končno vračajo k sklepanju poslov v živo in na štiri oči.

Kot je Otorepec povedal na današnji novinarski konferenci, z dodelanim konceptom sejma družba Celjski sejem tako predstavlja novo usmeritev, ki bo odprla nova področja podjetjem za zagotavljanje zelenega, digitalnega in odpornega gospodarstva.

Sejem bo odprl predsednik vlade Janez Janša, slovesnega odprtja pa se bo udeležil tudi predsednik madžarske vlade Viktor Orban, saj je Madžarska letošnja partnerica Mosu. Njena predstavitev bo potekala v znamenju inovacij, zato bo vključevala številne interaktivne elemente.

Po oceni Otorepca nov koncept sejma sovpada s strateškim načrtom državnih in evropskih direktiv, ki jih bodo podjetja s pomočjo Mosa lažje implementirala v svoje poslovanje. Mos kot eden izmed najmočnejših prodajnih in predstavitvenih kanalov je stičišče inovativnih podjetij, državnih institucij, nevladnih organizacij in kupcev, ki vsako leto spodbudi nakupe in nove poslovne dogovore.

Tudi tokratni, že 53. Mos bo usmerjen na pet področij, in sicer Mos Dom, Mos Turizem, Mos Tehnika, Mos B2B in Mos Plus. Po besedah Otorepca se Mos Dom poleg ponudnikov za gradnjo in obnovo doma odpira tudi za podjetja in institucije, ki ponujajo trajnostne energetske rešitve. Mos Turizem ohranja tradicijo predstavitve najnovejših trendov v kampingu in karavaningu, dodaja pa ponudnike s področij trajnostnega in zelenega turizma ter kulinarike. Znotraj tega segmenta bo Slovenska turistična organizacija predstavljala projekt Evropske gastronomske regije 2021.

Mos Tehnika ostaja zvest predstavitvi ponudnikov z opremo in orodji za domače mojstre in podjetja, letos pa se temu dodaja še do okolja prijazna tehnologija. Mos B2B predstavlja poslovne storitve in priložnosti doma in v tujini. Letos se temu dodaja še področje, ki bo predvsem podjetjem na enem mestu nudilo informacije, kakšni ukrepi so predvideni za zeleno, digitalno in odporno okrevanje gospodarstva.

Mos Plus pa se kot segment, ki ohranja tradicionalno sejemsko nostalgijo z izdelki široke potrošnje, širi z dodatnim razstavnim programom eMobilnosti.

"Zelo smo veseli, da Mos po dveh letih znova odpira svoja vrata, saj gre za paradnega konja vseh slovenskih sejmov in največji poslovni dogodek v tem delu Evrope, ki s svojimi pozitivnimi multiplikativnimi učinki vpliva na razvoj mesta in lokalnega gospodarstva," je dejal Otorepec.

Postregel je tudi s podatkom, da bo letos na Mosu blizu 500 neposrednih razstavljavcev, skupaj z zastopanimi podjetji pa okrog 1000. Razstavljavci prihajajo iz Slovenije, Slovaške, Madžarske, Srbije, Hrvaške, Italije in Avstrije.

Na vprašanje, koliko obiskovalcev letos pričakujejo na Mosu, je Otorepec odgovoril, da so napovedi glede epidemioloških razmer nehvaležne. V preteklih letih je sejem obiskalo približno 100.000 obiskovalcev, če jih bo letos polovico manj, pa bodo zadovoljni z obiskom, je še dodal.

Državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Andrej Čuš je povedal, da bo na razstavnem prostoru ministrstva mogoče dobiti informacije, katere ukrepe ponuja država za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za podjetja in potencialne podjetnike ter promocijo slovenskega turizma. Potekala bodo tudi individualna svetovanja in informiranje obiskovalcev s strani različnih državnih institucij.

Dejal je tudi, da ima ministrstvo v okviru načrta za okrevanje in odpornost na voljo 500 milijonov evrov, za črpanje tega denarja pa bo ministrstvo letos objavilo razpise za projekte, ki bodo končani do leta 2026.

Predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Branko Meh je napovedal, da bodo tudi letos na Mosu pripravili tradicionalno mednarodno poslovno srečanje, ki je po njegovi oceni dobra priložnost za promocijo podjetja, mreženje, izmenjavo izkušenj, pridobivanje novih poslovnih stikov, poslov in informacij o poslovnih priložnosti. Prav tako bodo organizirali že tradicionalno Ulico obrti s predstavitvijo obrtnih poklicev. Na njej bodo na privlačen način predstavili 11 obrtnih poklicev. Pripravili bodo tudi posebno razstavo ob 50-letnici izhajanja revije Obrtnik podjetnik.

Da bo izvedba sejma s trenutnimi ukrepi ob organizaciji množičnega dogodka čim lažja tako za organizatorje kot obiskovalce, bo pri vhodu na sejmišče ob nakupu vstopnice omogočeno brezplačno testiranje s hitrimi testi za covid-19. Cepljenja medtem na sejmišču ne bo.

Novo na Metroplay: Tomi Meglič o globoki ustvarjalnosti, otroštvu in očetovstvu