28. 12. 2020, 18:00 | Promocijska objava
Tri stvari, na katere morate biti pozorni ob spletnem nakupovanju
Nakupovanje preko spleta je v teh časih zelo priljubljeno. Poleg številnih prednosti, ki jih sicer prinaša udobno naročanje iz udobja doma, pa lahko naletite tudi na številne pasti. Tako bo vaše spletno nakupovanje varnejše ... 👇
1. Pazljivo z osebnimi podatki
Mogoče se vam zdi nesmiselno, da opozarjamo na varovanje lastnih osebnih podatkov in informacij o nakupovalnih karticah, a prevaranti nikoli ne počivajo - spletni uporabniki in naše plačilne kartice pa so za krajo in zlorabo še posebej zanimive.
Svojih podatkov, gesel in številk kartic zato nikoli ne pošiljajte tretjim osebam po e-pošti, družbenih omrežjih ali klepetu, za vpisovanje v aplikacije in različne račune pa uporabljajte tudi različna gesla in PIN kode, da si zagotovite večjo varnost.
2. Prepričajte se, da gre za varno povezavo
Pri brskanju na spletu se vedno pogosteje srečujemo s spletnimi naslovi, ki se začnejo z https://.
Dodana je torej črka S, ki označuje SSL (Secure Socket Layer) certifikat - varno povezavo. Ta zagotavlja, da se izmenjava podatkov vrši zakodirano, torej v taki obliki, da onemogoči tretjim osebam prestrezanje podatkov, ki se izmenjujejo med obiskovalci in spletno stranjo, ter njihovo zlorabo.
3. Korak več za dodatno zaščito
Poleg korakov, ki jih lahko za varnost pred zlorabami upoštevami sami, pa bo za kupce in spletne uporabnike dodatno poskrbela nova direktiva EU, ki stopa v veljavo 1.1.2021. Ponudniki finančnih storitev bodo morali za vse spletne nakupe uporabnikom zagotoviti dodatno mero zaščite.
Skladno s prihajajočimi spremembami bodo tudi Visa in izdajatelji kartic Visa vsem imetnikom kartic Visa zagotovili t. i. SCA – »strong customer authentication« spletnih nakupov - sistem močne prepoznave kupca, ki v postopek plačila vnaša dodaten potrditveni korak. S tem bo zagotovljena še večja varnost, nakupi pa še naprej ostajajo enostavni.
SCA od ponudnikov finančnih storitev zahteva, da v postopku plačila obvezno uporabijo vsaj dva od treh obstoječih načinov overjanja identitete kupcev.
Vašo identiteto lahko potrdijo trije koraki:
- NEKAJ, KAR IMATE: edinstveno imetje uporabnika (predmet ali stvar, ki jo poseduje le uporabnik: pametni telefon ali druga mobilna naprava, naprava ali kartica za generiranje digitalnih žetonov, koda QR)
- NEKAJ, KAR VESTE: edinstven podatek (informacija, ki jo pozna le uporabnik: geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje)
- NEKAJ, KAR STE: edinstvena lastnost (biometrična lastnost, ki je lastna le uporabniku)