25. 2. 2021, 15:00 | Vir: STA

V Kinodvoru lani ob omejitvah našteli več kot 50.000 obiskovalcev

Daniel Novakovič/STA

Ljubljanski Kinodvor je lani zaradi epidemije koronavirusa deloval 72 dni brez omejitev, 137 dni z omejitvami, 157 dni pa je bil zaprt. Ob ponovnem odprtju v juniju 2020 so se vrnile vse generacije obiskovalcev, našteli so jih več kot 50.000. Najbolj gledan je bil film Čas deklištva Grete Gerwig.

Na 1114 projekcijah in spletnih predvajanjih so v Kinodvoru zabeležili 53.536 gledalcev. Na 995 projekcijah so našteli 46.076 obiskovalcev, od tega 7618 na Filmu pod zvezdami, letnem kinu na Grajskem dvorišču, ki ga pripravljajo v sodelovanju z Ljubljanskim gradom.

Kot so sporočili iz mestnega kina, je številu treba prišteti še okvirno 1440 obiskovalcev brezplačnih projekcij Letnega Kinodvora na Kongresnem trgu. V okviru programa za mlada občinstva s filmsko vzgojo se je 343 projekcij in spletnih predvajanj udeležilo 20.222 gledalcev. Programa Kinotrip - mladi za mlade pa se je udeležilo 292 obiskovalcev tako v okviru festivala Kinotrip kot tudi Kinotripovih projekcij na rednem programu.

Najbolj gledan filma leta je z 2107 gledalci postal Čas deklištva Grete Gerwig, sodobna priredba priljubljenega romana. Sledi ji Dnevnik Diane Budisavljević režiserke Dane Budisavljević, dolgo zamolčana zgodba o ženski, ki je med drugo svetovno vojno iz ustaških taborišč rešila na tisoče otrok. Na tretjem mestu pa je zmagovalec lanskih oskarjev, korejski film Parazit režiserja Bonga Joon-hoja.

Tudi izvedbo festivalskega programa, ki predstavlja enega od treh osrednjih programskih stebrov mestnega kina, je v letu 2020 zaznamovala epidemija. Za Festival dokumentarnega filma so našli nadomesten termin, medtem ko so bili festivali frankofonskega in migrantskega filma ter Otok v Ljubljani prestavljeni na kasnejši datum.

Mednarodni festival žanrskega filma Kurja polt so izvedli v več delih, izključno na spletu pa so potekali Animateka, LIFFe in Festival LGBT filma. Edini festivali, ki so jih ob upoštevanju ukrepov lahko izvedli v kinu, so bili Mesto žensk, Festival kratkega filma FeKK in Bobri. Kljub dolgima obdobjema zaprtja so lani predvajali deset slovenskih celovečercev, od tega so v prisotnosti ustvarjalcev izvedli premiero slovenskega filma Polsestra Damjana Kozoleta.

Takoj po pomladnem zaprtju so začeli raziskovati in razvijati komplementarne načine ponudbe filmskih vsebin, ki jim pomagajo ohraniti stik z občinstvom v času zaprtja ali onemogočenega dostopa do kina. Tako so že z začetkom sezone 2020/21 začeli izvajati šolske spletne oglede filmov, skupaj z Art kino mrežo Slovenije pa so začeli razvijati tudi platformo za spletni ogled filmov.

Med spomladanskim in jesenskim zaprtjem kulturnih ustanov so razvili novo spletno mesto za raziskovanje kina in filma - Kinoigrišče ter v odgovor na delovanje v spremenjenih razmerah zasnovali Kino na zahtevo, s katerim so v času omejitev obiska v Mali dvorani omogočali ogled izbranega filma v želenem terminu za zaključeno skupino do deset oseb.

Kot so še zapisali v Kinodvoru, se zaradi pandemije vsa filmska industrija sooča z eno največjih kriz v svoji zgodovini. Ta se je sicer premaknila k "novemu", "spletnemu" in "hibridnemu" modelu začetka prikazovanja filmov, a se je hkrati med producenti, distributerji in filmskimi ustvarjalci povečalo zavedanje o pomembnosti kinematografskega prikazovanja za uspeh filma. V Kinodvoru zato verjamejo, da se bodo obiskovalci vrnili v kino, ko bodo to dopuščale razmere.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču